Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Jak przygotować idealny przetarg na event? Rozpoczął się cykl debat SAR


Jak przygotować idealny przetarg na event? Rozpoczął się cykl debat SAR

Jak przygotować idealny przetarg na event? Rozpoczął się cykl debat SARNa zdjęciu: skm sar konferencje logo

Jak najlepsze praktyki i standardy na linii klient-agencja to priorytet według Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Dlatego powstał cykl debat, który rozpoczął się w ramach konferencji MP Power Day oraz PROCON/POLZAK 2015.

Celem spotkań jest wypracowanie długofalowego dialogu klientów z agencjami, wzajemne odkrycie swoich potrzeb oraz harmonizacja procesów przetargowych i konkursów ofert. Pierwsza debata odbyła się 14 października br. w ramach spotkania inaugurującego kolejną edycję konkursu MP Power Awards. Tematem były najlepsze praktyki przetargowe w branży event marketingu. W dyskusji udział wzięli: Rafał Mielczarek (Sales Service Manager, Carlsberg Polska), Tomasz Przybylski (Dyrektor Biura Zarządzania Zakupami i Dostawami PLL LOT), Mariusz Pleban (CEO Multi Communications) oraz Szymon Walkiewicz (Partner w WALK). Punktem wyjścia dyskusji były wyniki badania przeprowadzonego wewnętrznie wśród członków Klubu Agencji Eventowych, który był współorganizatorem panelu. Poruszono problem definiowania zakresu prac i planowanego budżetu, zastanawiano się co powinien zawierać dobry brief, a także jaki powinien być czas na zrealizowanie zadania przetargowego, czy warto prezentować swoją ofertę na spotkaniu oraz jak istotny jest feedback.

Wnioski z tej dyskusji zostały ujęte w pięciu punktach:

Budżet wydarzenia powinien być podawany już na etapie briefu – wyrównuje to szanse agencjom, a klientowi ułatwia ocenę ofert zgodnie z oczekiwaniami. Brief dobrej jakości powinien zawierać cele biznesowe i komunikacyjne klienta – pozwoli to na lepsze zrozumienie wzajemnych potrzeb, a co za tym idzie – złożenie precyzyjnych ofert w ramach procedury przetargowej. Odpowiedni czas na przygotowanie oferty to wyższej jakości eventy i lepsze ceny – projekty, które powstają w pośpiechu, są na ogół niedopracowane, mają źle dopasowane budżety, przez co mało realne szanse na powodzenie. Prezentacje ofert na spotkaniach to dodatkowa możliwość zapoznania się z potencjalnym partnerem biznesowym – daje to szansę na dogłębne zrozumienie autorów projektów, zweryfikowanie swoich poglądów i obaw, a okazja do zadania dodatkowych pytań, które mogą mieć kluczowe znaczenie dla powodzenia projektu. Feedback jest wartościowy, kiedy jest odpowiedzią całej organizacji klienta i marketingu – pełna odpowiedź dla firmy jest wskazówką do tworzenia kolejnej, lepszej i pełniejszej strategii, z pominięciem niechcianych elementów w przyszłości.

Druga debata zainicjowana przez Stowarzyszenie odbyła się podczas konferencji PROCON/POLZAK. Tym razem Działy Procurementu z sektora firm prywatnych i publicznych starły się z przedstawicielami branży kreatywnej poruszając tematy, takie jak:  ocenianie jakości, doświadczenia i walorów twórczych na przykładzie zamawiania usług marketingowych. Podczas wydarzenia odbył się również panel dyskusyjny koordynowany i prowadzony przez Shortlist Consulting. Pytano o rolę działu zakupów w procesie przetargowym, największe trudności w relacji klient-agencja, przeszkody w procesie zakupowym oraz o charakterystykę zakupów marketingowych w zamówieniach publicznych. Konferencję zorganizowało Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki.