Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Merytorycznie podczas Targów Event 2011


Merytorycznie podczas Targów Event 2011

Merytorycznie podczas Targów Event 2011Na zdjęciu: konferencja podczas targów w warszawie

W dniach 5-6 października w Warszawie w Centrum MT Polska odbyła się III już edycja Targów Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów.

Podczas dwóch dni trwania Targów Event 2011 nie tylko zostały zaprezentowane najnowsze usługi i technologie eventowe ale również odbyły się liczne spotkania i konferencje dla osób, poszukujących specjalistycznej, branżowej wiedzy. Program imprez towarzyszących i spotkań edukacyjnych był wyjątkowo bogaty. Stowarzyszenia jak SBE (Stowarzyszenie Branży Eventowej) oraz EMC (Event Managers Club) zaserwowały słuchaczom solidną porcję wiedzy.

Podczas konferencji, które odbywały się na I piętrze budynku, z dala od gwaru targowego, można było nie tylko zdobyć wiedzę, niezbędną do planowaniu eventu na poszczególnych etapach, ale także poznać osoby związane z branżą. Takim zapoznaniom sprzyjała m.in. atmosfera na spotkaniu organizowanym przez EMC, zatytułowanym I Event Forum - konferencja CSR i nowe technologie w służbie eventom.

Podczas tego spotkania poruszone zostały trzy tematy przewodnie: CSR czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, Ekohotele - zielony trend w eventach, a także Nowe Technologie. Uczestnicy spotkania dowiedzieli się m.in. jakie są korzyści z prowadzenia działań odpowiedzialnych społecznie. Prowadząca - Karolina Szlasa, z Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprezentowała korzyści dla konsumentów, pracowników jak i otoczenia. Podkreśliła również, że działania prowadzone zgodnie z CSR mogą podnieść atrakcyjność firmy, nie tylko w oczach klientów i pracowników ale również osób potencjalnie zainteresowanych współpracą.

Temat Kontynuował Przemysław Oczyp, który korzyści z organizacji eventu odpowiedzialnego społecznie podzielił na następujące grupy: wizerunkowe, finansowe, ekologiczne i społeczne.  Przedstawiciel FOB proponował również takie rozwiązanie jak współpraca z Bankiem Żywności czy nowoczesne i ekologiczne metody promocji jak np videomapping, któremu  z resztą w całości poświęcony został jeden z wykładów.

5 mitów dotyczących transmisji internetowych przedstawił Szymon Chodkowski, WebcastGuru. Prowadzący obalił takie powszechne stwierdzenia jak: " to po prostu nie działa", "to kosztuje fortunę", "tego nikt nie ogląda", "na tym nie można zarobić".

Tego dnia odbyły się również Warsztaty zatytułowane: Praktyczne zastosowanie menedżerskich technik motywacyjnych w pracy Event Managera, organizowane przez Dom Szkoleniowy JS; oraz Prezentacja Infrared Group zatytułowana: Event spersonalizowany - preferencje uczestnika: jak poznać, gdzie przechowywać, jak zarządzać? Pierwszego dnia miały miejsce również MP Fast Date - warsztaty biznesowe na temat prawnych aspektów realizacji eventów.

Zagadnienia dotyczące najważniejszych kruczków prawnych na jakie natrafić może w swojej pracy eventowiec omawiał również kolejnego dnia, podczas konferencji Event Manager - człowiek renesansu dr. Dominik Sypniewski. Spotkanie organizowane przez SBE przyciągnęło wielu słuchaczy pragnących uniknąć popełniania błędów podczas organizacji eventu.  Dr. Sypniewski omówił istotne z punktu widzenia event managerów problemy i dylematy z zakresu prawa. Słuchacze dowiedzieli się m.in. jak prawnie zabezpieczyć event oraz jak ustrzec się kłopotów. Prowadzący w jasny sposób omawiał poszczególne zagadnienia jak ochrona konsumenta, prawa autorskie do eventu, imprezy masowe a także elementy około eventów. Uczestnicy dowiedzieli się m.in, że koncepcja eventu (idea) nie jest objęta ochroną autorską, natomiast realizacja eventu (scenariusz) podlega ochronie autorskiej. Prowadzący radził również jak chronić koncepcję eventu.

Ciekawy wykład przeprowadził też Paweł Prokopczuk, Sztuka w biznesie, który w sposób  przystępny i humorystyczny omawiał temat Przywództwo w eventach - jak być dobrym liderem. Pan Prokopczuk mówił co robić i czego nie robić by nie stracić wiarygodności w kontaktach z klientem i pracownikiem. Radził jak traktować i nie traktować swoich kontrahentów i podopiecznych, a także jak dobrze wypaść i pozytywnie wpłynąć na klienta. Prowadzący podkreślał wielokrotnie wagę języka ciała. Podsumowując istotę komunikacji werbalnej powtórzył popularne powiedzenie: Jeden obraz wart tysiąca słów.

Równolegle, w drugiej sali odbywała się konferencja pod honorowym patronatem Adama Struzika - Marszałka Województwa Mazowieckiego zatytułowana: Biznes i samorząd - skuteczna PRomocja regionu. Spotkanie zorganizowane zostało przez Związek Firm Public Relations.

Konferencje i warsztaty cieszyły się dużym zainteresowaniem. Na spotkaniach pojawili się przede wszystkim event managerowie, przedstawiciele obiektów konferencyjnych, hotelarze a także dostawcy usług.  Z roku na rok przybywa coraz więcej zainteresowanych oraz osób, poszukujących profesjonalnej wiedzy i kontaktu z branżą.

źródło: www. konferencje.pl