Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Nie bądź w tyle! 13 powodów, by uczestniczyć w konferencjach


Nie bądź w tyle! 13 powodów, by uczestniczyć w konferencjach

Nie bądź w tyle! 13 powodów, by uczestniczyć w konferencjachNa zdjęciu: 13 powodów by uczestniczyć w konferencjach Konferencje.pl

"Konferencja? Strata czasu! Ciągle te same twarze, poza tym czego nowego mogę się dowiedzieć?" Jeśli myślisz w ten sposób, to pozwól, że wyprowadzimy Cię z błędu. Oto 13 dowodów, na to, że korzyści udziału w konferencjach są bezcenne!

W erze Internetu, który jest kopalnią wiedzy, można stać się ekspertem w każdej dziedzinie nie wychodząc z łóżka. Jasne. Tylko co, jeśli przyjdzie nam się kiedyś skonfrontować z potencjalnym pracodawcą, konkurencją lub opinią potencjalnych klientów? Leżymy, bo ze swoim geniuszem siedzimy w domu. Ani go nie rozwijamy, ani nie promujemy. I tu na ratunek przychodzą branżowe eventy!

1. "Naostrz piłę" na konferencji

13 powodów, by uczestniczyć w konferencjach Konferencje.plDla tych, którzy pracują umysłowo, mózg to najważniejsze narzędzie pracy. Można je porównać do piły, którą co jakiś czas trzeba naostrzyć. Wymaga to przerwy w działaniu. No właśnie, przerwy... Stephen R. Covey, twórca "7 nawyków skutecznego działania", stwierdził, że żeby efektywnie i skutecznie działać, trzeba regularnie dbać o cztery sfery: duchowość, intelekt, fizyczność oraz sferę społeczno-emocjonalną. Dlatego "ostrzenie piły" to przerwa od pracy... na aktywność fizyczną, dbałość o dobre relacje z ludźmi, wysiłek intelektualny i kontakt z kulturą.

Żeby być kreatywnym, pomysłowym i twórczym, trzeba zadbać o rozwój, a świetną po temu okazją jest właśnie branżowa konferencja. Bez tego Twoja praca będzie jak wysiłki drwala, który przez kilka godzin w zmęczeniu i monotonii próbuje ściąć drzewo tępym narzędziem... Twoi konkurenci z pewnością "ostrzą piły", więc Ty nie zostawaj w tyle!

2. Promuj swoje atuty

Otwierasz firmę i szukasz sposobu, by bez pudła trafić w grupę docelową? A może masz nowy produkt, który chciałbyś skutecznie rozreklamować i zastanawiasz się która droga do potencjalnych klientów będzie najkrótsza i najskuteczniejsza? Odpowiedź jest prosta – branżowy event (np. targi), na którym możesz się zaprezentować. To tam spotkasz osoby zainteresowane tym, co robisz, a przy okazji będziesz mógł bezpośrednio nawiązać z nimi relację.

3. Ucz się od najlepszych przy jednym stole

Tylko eventy dają szansę na spotkanie z najlepszymi w Twojej branży. Jasne, można się komunikować online, można czytać poradnikowe teksty ekspertów. Tylko czy to będzie tak skuteczne jak konkretne pytanie zadane twarzą w twarz? Na pewno nie. Tak jak nasz wizerunek zyskuje w realu, tak nasza wiedza zdobywana na konferencjach czy szkoleniach zostanie nam w głowach na dłużej.  

Jak budować markę osobistą? http://www.konferencje.pl/art/badz-wiarygodnym-event-managerem-wykorzystaj-personal-branding,862.html

4. Pilnuj swojej pozycji

Social media umożliwiają nam kontakty bez ograniczeń. Rozmowy i spotkania mogą odbywać się prawie tak samo jak w realu. No właśnie - "prawie" i tym razem robi wielką różnicę. Dlaczego? Bo w trakcie konferencji i szkoleń branżowych w realu spotykają się wszyscy zainteresowani. W tym samym miejscu i czasie, face-to-face. Może okazać się, że właśnie zjadłeś lunch z nowym wspólnikiem, może wypiłeś kawę z kimś, kto Cię zainspiruje, a może – jeśli Cię tam nie ma – na Twoim miejscu siedzi Twój największy konkurent...?

5. Obserwuj konkurencję

Wszyscy najważniejsi "twórcy" danej branży w tym samym miejscu i czasie to również doskonała okazja, by przekonać się co tam słychać u naszych konkurentów. Czy szykują nowości i zmiany? Czy są aktywni? Jak pozyskują klientów? Każdy kto robi biznes wie, że trzeba trzymać rękę na pulsie i zawsze być na bieżąco, by móc być zawsze o krok dalej. A event to niepowtarzalna ku temu szansa.

6. Zmień perspektywę

Pamiętasz scenę z filmu "Stowarzyszenie Umarłych Poetów", w której Robin Williams mówił do swoich studentów stojąc na biurku, by pokazać im jak bardzo liczy się świeża perspektywa i jak niewiele trzeba zrobić, by ją uzyskać? Wyjście poza miejsce swojej codziennej pracy po to, by pracować gdzie indziej to najprostszy sposób, by się zainspirować i spojrzeć na to, co robisz z innej perspektywy. Dzięki niej dotychczasowe problemy mogą okazać się błahe, a rozwiązanie banalnie proste i w zasięgu ręki. A nie ma lepszego miejsca na złapanie dystansu niż konferencja czy szkolenie – inne miejsce, inni ludzie, inne nowe pomysły.  

Co zrobić, żeby podczas przerwy kawowej nie zabrakło... kawy: http://www.konferencje.pl/art/10-powodow-dla-ktorych-na-konferencji-podczas-przerwy-kawowej-moze-zabraknac-kawy,761.html

7. Ruszaj w nieznane, wyjdź ze strefy komfortu

Bo to ona trzyma Cię na bezpiecznym terenie, gdzie... nic się nie zmienia! I prawdopodobieństwo, że wydarzy się coś ciekawego jest – umówmy się – niewielkie. To dlatego, że po "swoim terenie" chodzi się wydepanymi już ścieżkami, a one prowadzą do rozwiązań, które już znamy. To proste wyjąć laptopa i czytać poradniki – nikt nas nie zaczepi, nie zada nam z nienacka pytania... Łapanie świeżej perspektywy na konferencjach i szkoleniach to jednocześnie opuszczanie bezpiecznej strefy komfortu, bo zmusza do myślenia w inny sposób i, tym samym, do wędrówki w nieznane.

8. Zaczerpnij ze studni pomysłów

Konferencje to kopalnie nowych pomysłów. Podczas prezentacji, wystąpień i sesji często przytaczane są rozmaite praktyczne rozwiązania, które nie mają jeszcze swojej realizacji. Czy można wyobrazić sobie lepszy sposób na podłapanie genialnego pomysłu na biznes? Albo lepszej inspiracji do stworzenia czegoś, co niesprecyzowane chodziło nam już od jakiegoś czasu po głowie? Odpowiedź nasuwa się sama.  

Marketingowy potencjał eventu - nie zmarnuj go! ⇒ www.konferencje.pl/art/marketingowy-potencjal-eventu-nie-zmarnuj-go,859.html

9. Poznaj ludzi, którzy są tacy jak Ty

A może to Twoje otoczenie Cię przytłacza? Może to wciąż te same, zmęczone twarze, te same poglądy i negatywne nastawienie nie pozwalają Ci rozwinąc skrzydeł kreatywności? Bardzo możliwe! Jak to zmienić? Bardzo proste – wybrać się na branżowy event! Tam z pewnością poznasz ludzi podobnych do siebie – szukających zmiany – i jest duża szansa, że skoro opuścili swoją strefę komfrotu to są pozytywnie nastawieni na zmiany! Nowe znajomości = inspiracja i świeża energia.  

Czy event firmowy może naprawdę motywować? http://www.konferencje.pl/art/event-prawdziwa-motywacja-czy-sfabrykowane-morale,854.html

10. Poznaj swoich klientów i ich opinie

Po raz kolejny przewaga świata wirtualnego nad realem – możesz zobaczyć jak wyglądają, jak zachowują się i co mówią Twoi klienci. Możesz zapytać ich o zdanie, możesz wejść z nimi w dyskusję. To zaprocentuje nie tylko dlatego, że zdobędziesz najcenniejszą wiedzę, jaka istnieje w biznesie (o potrzebach klientów), ale i dlatego, że zyska na tym Twój wizerunek. Zawsze wygra ten, kto liczy się odbiorcą, kto stoi na równi z nim. Wykorzystaj to!

11. Daj się zaskoczyć

Czytasz program konferencji i oficjalnie stwierdzasz – nuda, nie opłaca się. I rezygnujesz. A potem okazuje się, że ominęło Cię coś, czego nie było w programie, albo było, tylko gdzieś pomiędzy głównymi punktami, które uznałeś za adekwatne do Twoich potrzeb i zainteresowań. Takiej straty nie da się odrobić. Dlatego decydując się na udział w konferencji pamiętaj, że każdy event może Cię zaskoczyć, że zawsze w jego trakcie może zdarzyć się sesja czy wykład, które pozornie w ogóle Cię nie dotyczą, a praktycznie okażą się bardzo inspirujące i pożyteczne. Jak to możliwe? Ot po prostu, możesz np. zostać wylosowany do udziału w szkoleniu "jak pozostać kreatywnym"... :)

12. Inwestuj w siebie

Bez inwestycji, nie ma zwrotu. Niestety, tak to działa także w przypadku samorozwoju. Tyle możesz zyskać, ile z siebie dasz. Z tym, że udział w konferencji czy szkoleniu daje korzyści, które są bezcenne. Zyskujesz nowe znajomości, nowe pomysły, może wspólników i nową wiedzę. To zostaje na zawsze i daje nieobliczalne profity. A dać musisz tylko trochę czasu i pieniędzy.  

Jak się skutecznie motywować do pracy? http://www.konferencje.pl/art/emocje-empatia-i-zielony-dlugopis-czyli-prawdziwa-motywacja-w-7-krokach,877.html

13. Baw się!

To już udowodnione – angażujące, kreatywne zadania do wspólnego wykonania znacznie bardziej (i pozytywniej) motywują niż "tradycyjna" forma zabawy przy drinku. Także dlatego, że bywają niezłą rozrywką! Jeśli konferencje kojarzą Ci się przydługawymi wystąpieniami ludzi, którzy zgrywają takich, co pozjadali wszystkie rozumy, jeśli myślisz, że podczas eventów nie dzieje się nic poza przerwami kawowymi a sesjami, to znaczy, że albo nie byłeś na dobrej konferencji, albo źle szukasz!  

Zdj.: pixabay

Jeśli szukasz wiedzy przydatnej w organizacji konferencji i eventów, zobacz także:

⇒ Dobry scenariusz eventu - 7 prostych zasad

⇒ Dlaczego warto stawiać na rynek konferencyjny? Poznaj 6 powodów

⇒ Rozmowy bez tajemnic - jak skutecznie negocjować? (cz. I)

⇒ Rozmowy bez tajemnic - jak skutecznie negocjować? (cz. II)

⇒ 6 prostych zasad, jak dotrzeć do organizatorów konferencji

⇒ Dlaczego warto zadbać o muzykę podczas eventów?⇒ Idealny identyfikator konferencyjny - jak powinien wyglądać?⇒ Przerwa kawowa - smaczna, energetyczna i zdrowa

⇒ Przygotuj najlepszy program konferencji dzięki... crowdsourcingowi!

⇒ Trzy poziomy organizacji konferencji.