Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Porady i trendy: współpraca hotel - organizator


Porady i trendy: współpraca hotel - organizator

Porady i trendy: współpraca hotel - organizator

Great Hotels Organization (GHO), w trosce o udaną współpracę hoteli z organizatorami ogłosiła listę dziesięciu porad i trendów dotyczących spotkań i imprez motywacyjnych.  

1. Budżety decydują Prognozy dla rynku MICE są coraz bardziej optymistyczne. Budżety rosną w porównaniu z ubiegłym rokiem i mają nadal iść w górę w 2011. Jednakże budżet jest ciągle decydującym czynnikiem w kwestii rezerwacji miejsca. Wiele firm wciąż rezygnuje z realizacji spotkań twarzą w twarz.  2. ROI - coraz ważniejsze Wykazanie zwrotu z inwestycji jest dużym wyzwaniem.  ROI staje się coraz ważniejsze, ponieważ firmy zaczynają ponownie inwestować w spotkania i wyjazdy motywacyjne. Mimo, że budżety w tym roku są wyższe, dyrektorzy firm wciąż skrupulatnie kontrolują czy zainwestowane pieniądze się zwracają. 3. Krótszy czas realizacji Krótszy czas realizacji staje się zauważalnym trendem – coraz częściej rezerwacja jest dokonywana na kilka miesięcy przed planowaną imprezą. Wiele firm wstrzymuje się z rezerwacją miejsca z obawy na odwołanie, bądź zmianę terminu imprezy, co w niektórych przypadkach wiąże się z ogromnymi kosztami. Zamiast rezerwować z wyprzedzeniem, firmy coraz chętniej korzystają z ofert Last Minute.4. Relacje są kluczowe  Inwestowanie w spotkania twarzą w twarz pomiędzy dostawcą a kupującym stało się ważniejsze i bardziej opłacalne niż kiedykolwiek wcześniej. Klienci, którzy dysponują niewielką ilością czasu na realizację imprezy są bardziej skłonni skorzystać z usług firmy, z którą są w dobrych relacjach i której mogą zaufać. 5. Elastyczność oraz stosunek jakości do ceny W czasach stale zmieniającego się rynku, klienci oczekują elastyczności, dodanych wartości i szybkiego reagowania. Dostawcy zatem powinni spełnić te oczekiwania i stać się uniwersalni – czynniki jak data, cena, anulacja i procedury związane z depozytem powinny być dopasowane do potrzeb indywidualnego klienta. Pozwoli to utrzymać przewagę nad konkurencją. 6. Odpowiedzialne zaangażowanie biznesu (CSR) CSR i troska o środowisko w ostatnim czasie uznawane są za gorące tematy w branży MICE. Wielu kupujących poszukuje obiektów, które stosują zielone programy.7. Spa i golf nie są ważne Z większymi, ale wciąż ściśle kontrolowanymi budżetami, klienci starają się dostać jak najwięcej za jak najmniej, nie przywiązując zbyt dużej wagi do spa i zajęć golfowych. Ważniejsze są dla nich zajęcia mające na celu motywację zespołu. 8. Więcej pracy, mniej przyjemności Podczas okresu recesji, wiele firm zrezygnowało z wyjazdów motywacyjnych, przeznaczając swoje budżety na spotkania biznesowe. Spotkania typu incentive powoli jednak wracają do łask zarządców.   9. Nowe miejsca wyjazdów Do tej pory popularnymi miejscami były Barcelona, Paryż, Wiedeń. W poszukiwaniu niższych cen i nowych doznań na celowniku organizatorów są takie miasta jak Talin, Wilno czy Sofia. 10. Social media coraz ważniejsze Mimo, że za najbardziej wartościowe uważane są spotkania twarzą w twarz to social media rosną w siłę i przybierają na wartości. W tej chwili są nieodłącznym elementem przemysłu spotkań - tak promocji jak i kontaktu z klientem.   Pełen tekst znaleźć można tutaj tutaj. Great Hotels Organization (GHO) jest częścią Big Worlwide - firmy o zasięgu globalnym poświęconej podróżom technologiom i mediom, której siedziba znajduje się w Londynie. Do GHO należą hotele 3-5 gwiazdkowe takich marek jak: Great Hotels of the World, Special Hotels of the World and Metro Hotels. źródło: na podstawie http://www.ghotw.com