Konferencje.pl - tysiące miejsc na konferencje. Zero kłopotów.
Skorzystaj z wyszukiwarki lub zleć nam wybór idealnej sali konferencyjnej spośród ponad 4000 hoteli, ośrodków, pałaców, a także teatrów i muzeów oraz innych oryginalnych miejsc.
Wyślij zapytanie, a otrzymasz oferty bezpośrednio na swój adres e-mail.

Porady i trendy współpraca hotel - organizator


12.07.2010

Great Hotels Organization (GHO), w trosce o udaną współpracę hoteli z organizatorami ogłosiła listę dziesięciu porad i trendów dotyczących spotkań i imprez motywacyjnych.
 

 


1. Budżety decydują

Prognozy dla rynku MICE są coraz bardziej optymistyczne. Budżety rosną w porównaniu z ubiegłym rokiem i mają nadal iść w górę w 2011. Jednakże budżet jest ciągle decydującym czynnikiem w kwestii rezerwacji miejsca.
Wiele firm wciąż rezygnuje z realizacji spotkań twarzą w twarz.
 
2. ROI - coraz ważniejsze

Wykazanie zwrotu z inwestycji jest dużym wyzwaniem.  ROI staje się coraz ważniejsze, ponieważ firmy zaczynają ponownie inwestować w spotkania i wyjazdy motywacyjne. Mimo, że budżety w tym roku są wyższe, dyrektorzy firm wciąż skrupulatnie kontrolują czy zainwestowane pieniądze się zwracają.

3. Krótszy czas realizacji

Krótszy czas realizacji staje się zauważalnym trendem – coraz częściej rezerwacja jest dokonywana na kilka miesięcy przed planowaną imprezą. Wiele firm wstrzymuje się z rezerwacją miejsca z obawy na odwołanie, bądź zmianę terminu imprezy, co w niektórych przypadkach wiąże się z ogromnymi kosztami. Zamiast rezerwować z wyprzedzeniem, firmy coraz chętniej korzystają z ofert Last Minute.

4. Relacje są kluczowe
 Inwestowanie w spotkania twarzą w twarz pomiędzy dostawcą a kupującym stało się ważniejsze i bardziej opłacalne niż kiedykolwiek wcześniej.
Klienci, którzy dysponują niewielką ilością czasu na realizację imprezy są bardziej skłonni skorzystać z usług firmy, z którą są w dobrych relacjach i której mogą zaufać.

5. Elastyczność oraz stosunek jakości do ceny

W czasach stale zmieniającego się rynku, klienci oczekują elastyczności, dodanych wartości i szybkiego reagowania. Dostawcy zatem powinni spełnić te oczekiwania i stać się uniwersalni – czynniki jak data, cena, anulacja i procedury związane z depozytem powinny być dopasowane do potrzeb indywidualnego klienta. Pozwoli to utrzymać przewagę nad konkurencją.

6. Odpowiedzialne zaangażowanie biznesu (CSR)

CSR i troska o środowisko w ostatnim czasie uznawane są za gorące tematy w branży MICE. Wielu kupujących poszukuje obiektów, które stosują zielone programy.

7. Spa i golf nie są ważne
Z większymi, ale wciąż ściśle kontrolowanymi budżetami, klienci starają się dostać jak najwięcej za jak najmniej, nie przywiązując zbyt dużej wagi do spa i zajęć golfowych.
Ważniejsze są dla nich zajęcia mające na celu motywację zespołu.

8. Więcej pracy, mniej przyjemności

Podczas okresu recesji, wiele firm zrezygnowało z wyjazdów motywacyjnych, przeznaczając swoje budżety na spotkania biznesowe. Spotkania typu incentive powoli jednak wracają do łask zarządców.  

9. Nowe miejsca wyjazdów

Do tej pory popularnymi miejscami były Barcelona, Paryż, Wiedeń. W poszukiwaniu niższych cen i nowych doznań na celowniku organizatorów są takie miasta jak Talin, Wilno czy Sofia.

10. Social media coraz ważniejsze
Mimo, że za najbardziej wartościowe uważane są spotkania twarzą w twarz to social media rosną w siłę i przybierają na wartości. W tej chwili są nieodłącznym elementem przemysłu spotkań - tak promocji jak i kontaktu z klientem.
 
Pełen tekst znaleźć można tutaj tutaj.


Great Hotels Organization (GHO) jest częścią Big Worlwide - firmy o zasięgu globalnym poświęconej podróżom technologiom i mediom, której siedziba znajduje się w Londynie. Do GHO należą hotele 3-5 gwiazdkowe takich marek jak: Great Hotels of the World, Special Hotels of the World and Metro Hotels.


źródło: na podstawie http://www.ghotw.com

Poleć artykuł:
Napisz komentarz na Facebooku:
lista aktualności

Newsletter

RSS - Aktualności

W każdy wtorek najnowsze obiekty, newsy
i artykuły w Twojej skrzynce. Bądź na bieżąco!

Najnowsze oferty specjalne