Konferencje.pl - tysi─ůce miejsc na konferencje. Zero k┼éopotów.
Skorzystaj z wyszukiwarki lub zle─ç nam wybór idealnej sali konferencyjnej spo┼Ťród ponad 4000 hoteli, o┼Ťrodków, pa┼éaców, a tak┼╝e teatrów i muzeów oraz innych oryginalnych miejsc.
Wy┼Ťlij zapytanie, a otrzymasz oferty bezpo┼Ťrednio na swój adres e-mail.

Relacja z konferencji MPI ÔÇReboot your business ÔÇô a chance to work differentlyÔÇ.

mpi konferncja warszawa

22.03.2011

W dniu 17 marca w Warszawie w Hotelu Radisson Blu Centrum odby┼éa si─Ö pierwsza w tym roku konferencja organizowana przez MPI Poland Club zatytu┼éowana II General Assembly & Annual Conference MPI Poland Chapter  “Reboot your business – a chance to work differently”.

 

Spotkanie zgromadzi┼éo oko┼éo dwudziestu przedstawicieli bran┼╝y spotka┼ä z ca┼éej Polski. Mówcy natomiast zjechali z ró┼╝nych zak─ůtków ┼Ťwiata. W mi─Ödzynarodowym gronie i przyjaznej atmosferze zagraniczni go┼Ťcie edukowali uczestników, otwartych na nowe trendy.

Konferencj─Ö poprzedzi┼éy wybory zarz─ůdu, na których wybrany zosta┼é nowy Prezes – Wojciech Liszka. Wiosenne spotkanie zainaugurowa┼é ust─Öpuj─ůcy Prezes Stowarzyszenia MPI Poland – Krzysztof Celuch. Nie zabrak┼éo podzi─Ökowa┼ä dla by┼éych cz┼éonków zarz─ůdu. Prezes MPI nie zapomnia┼é o El┼╝biecie Czarnockiej, Iwonie Kubisz i Macieju Ogieniewskim, którzy mieli swój wk┼éad w rozwoju stowarzyszenia.

Tematyka konferencji po┼Ťwi─Öcona zosta┼éa zmianom do jakich powinno prowadzi─ç unowocze┼Ťnienie firmy a tak┼╝e nowym trendom, które s─ů nieodzownym elementem tak m┼éodej dziedziny, jak─ů jest przemys┼é spotka┼ä.

Czy i jaki rozmiar firm b─Ödzie mie─ç znaczenie w przysz┼éo┼Ťci zastanawia┼é si─Ö Jurriaen Sleijster z MCI w wyk┼éadzie „Big companies versus small companies: who will organize which events in the future?” 
- Wszyscy chc─ů by─ç duzi – mówi┼é Slejister.  Przedstawiciel MCI nacisk k┼éad┼é na obs┼éug─Ö globaln─ů firm. Wspomnia┼é równie┼╝, ┼╝e nie bez znaczenie pozostaj─ů takie aspekty jak technologia czy aspekt socjologiczny.  W┼Ťród powodów dla których ‘warto urosn─ů─ç’ wymienione zosta┼éy takie argumenty jak: du┼╝y zarobek; fakt, ┼╝e firma staje si─Ö bardziej atrakcyjna dla pracowników, a co za tym idzie daje wi─Öksze szanse rozwoju. Du┼╝a firma = widoczna firma, efektem czego jest wi─Öksza rozpoznawalno┼Ť─ç marki. Mora┼é: je┼╝eli pojawi─ů si─Ö szans─Ö by urosn─ů─ç – nale┼╝y je wykorzysta─ç.

Mniejsze firmy obs┼éuguj─ů mniejsze eventy, jednak maj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç skupienia si─Ö na niszy i wyspecjalizowania w konkretnej dziedzinie. Pe┼éni─ů one równie┼╝ rol─Ö podwykonawców, przyjmuj─ůc zlecenie od firm du┼╝ych.

Zarówno du┼╝e jak i ma┼ée firmy zagro┼╝one s─ů ryzykiem. W przypadku du┼╝ych – jeden z┼éy event mo┼╝e odbi─ç si─Ö g┼éo┼Ťnym echem  ze wzgl─Ödu na zasi─Ög firmy i mo┼╝e zrazi─ç przysz┼éych potencjalnych klientów oraz negatywnie wp┼éyn─ů─ç na mark─Ö. Firmy ma┼ée zagro┼╝one s─ů przede wszystkim cz─Östymi zmianami personalnymi, co negatywnie skutkuje na p┼éaszczy┼║nie relacji z klientem.

Wci─ů┼╝ jest jeszcze miejsce dla wszystkich.  Przysz┼éo┼Ť─ç jednak mo┼╝e wygl─ůda─ç inaczej. Niezb─Ödne s─ů innowacje. Wed┼éug przedstawiciela MCI w przysz┼éo┼Ťci b─Ödzie wielu du┼╝ych graczy, kilku ma┼éych niszowych, a ┼Ťrednie firmy powoli b─Öd─ů zanika─ç.

Ruud Jansen, z firmy TNOC skupi┼é si─Ö na przedstawieniu zalet spotka┼ä wirtualnych. Tytu┼é jego wyst─ůpienia brzmia┼é: „Virtual meetings – added value to the meeting industry”

Temat jest niezwykle aktualny i ciekawy. Spotkania wirtualne stwarzaj─ů nowe mo┼╝liwo┼Ťci. Przestaj─ů by─ç konkurencj─ů dla spotka┼ä twarz─ů w twarz a staj─ů si─Ö ich dope┼énieniem. Dzi─Öki wirtualnym spotkaniom wi─Öcej osób mo┼╝e wzi─ů─ç udzia┼é w konferencji.

Niesprzyjaj─ůce warunki pogodowe, odwo┼éanie lotów, brak mo┼╝liwo┼Ťci podró┼╝owania i inne tego typu czynniki przestaj─ů by─ç problemem. Osoby, które mia┼éy trudno┼Ťci z dotarciem na miejsce, automatycznie si─Ö ich pozbywaj─ů. W przestrzeni wirtualnej znika wiele barier.


Kolejny z prelegentów -  Miguel Neves, Synaxis,  po┼Ťwi─Öci┼é swoj─ů wypowied┼║ tematowi mediów spo┼éeczno┼Ťciowych: „Virtual meetings – added value to the meeting industry”

W┼Ťród powodów korzystania z social media na w┼éasne potrzeby Miguel Neves wymieni┼é m.in. zabaw─Ö, ch─Ö─ç bycia cze┼Ťci─ů spo┼éeczno┼Ťci oraz ┼éatwo┼Ť─ç zdobywania informacji.

Z punktu widzenia zawodowego social media niezb─Ödne s─ů podczas poszukiwania nowych klientów, ich obs┼éugi, poprawiania wizerunku marki a tak┼╝e poznania opinii klientów.
Jako argument Miguel Neves poda┼é te┼╝, ┼╝e skoro wszyscy (┼é─ůcznie z konkurencj─ů) s─ů w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych,  nieobecno┼Ť─ç mo┼╝e by─ç postrzegana negatywnie.

Prezentacja „Key Industry Trends – Future Watch, Event View & MPI Business  Barometer” przedstawiona zosta┼éa przez Bianc─Ö Manteuffel z MPI EMEA.

Dale Hudson, IMEX opowiedzia┼éa o mo┼╝liwo┼Ťciach networkingu jakie daj─ů Targi IMEX. Wyk┼éad nosi┼é tytu┼é: „IMEX – use this tool to connect”. Targi IMEX to czas i miejsce dedykowane przede wszystkim spotkaniom. Targi stwarzaj─ů doskona┼é─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç rozwoju zarówno firmy jak i w┼éasnej osoby.

Nad tym jak wa┼╝ne s─ů spotkania stowarzysze┼ä zastanawia┼é si─Ö Christian Mutschlechner, Vienna Convention Bureau w prezentacji zatytu┼éowanej: „Association meetings – myth or real business?”

Christian Mutschlechner w swoim wyst─ůpieniu przedstawi┼é realn─ů i cz─Östo przez wielu niedocenian─ů wag─Ö spotka┼ä tego typu.

Postawi┼é tez─Ö, ┼╝e to prawdziwy biznes. Swoj─ů teori─Ö popar┼é statystykami stworzonymi przy okazji kongresu (European Congress of Cardiology 2007), który odby┼é si─Ö w Wiedniu. Jedno tego rodzaju wydarzenie oznacza prac─Ö dla oko┼éo 200 osób oraz ogromny zarobek. Dodatkowo takie spotkania przyczyniaj─ů si─Ö do rozwoju nauki. To tak┼╝e doskona┼éa platforma dla exportu, importu i tworzenia wiedzy.

Mimo, ┼╝e mitów w tym temacie nie brakuje, spotkania s─ů realnym, powa┼╝nym i potrzebnym biznesem.

Wyk┼éad pt. “Event registration systems – a tool for you” zaprezentowa┼é Roel Frissen z CMM.

Jako ostatni zaprezentowa┼é si─Ö David Bancroft-Turner z firmy Matrix Training and Coaching, który wyst─ůpi┼é z tematem “Political Intelligence”.

Wyst─ůpienie dotyczy┼éo inteligencji politycznej w biznesie. David Bancroft –Turner opowiada┼é o tym jak bardzo w zarz─ůdzaniu organizacj─ů potrzebna jest taka inteligencja i w jaki sposób nasze umiej─Ötno┼Ťci i zachowanie mog─ů wp┼éyn─ů─ç na zarz─ůdzanie organizacj─ů.


- By┼éa to pierwsza konferencja MPI i pierwsze spotkanie MPI Poland Club, w którym mia┼éam przyjemno┼Ť─ç uczestniczy─ç - wspomina Marta Wi┼Ťniewska, GCB. - Jestem pod wra┼╝eniem intensywno┼Ťci, ró┼╝norodno┼Ťci i ilo┼Ťci zaproponowanych szkole┼ä. W kontek┼Ťcie mojej codziennej pracy w Gda┼äsk Convention Bureau, gdzie jestem odpowiedzialna m.in. za PR, social media niezwykle przydatny okaza┼é si─Ö wyk┼éad Ruuda Janssena, dotycz─ůcy potencja┼éu mediów spo┼éeczno┼Ťciowych. Bardzo podoba┼éa mi si─Ö cz─Ö┼Ť─ç prowadzona przez Miguela Neves, którego mia┼éam okazj─Ö wcze┼Ťniej pozna─ç w Barcelonie, podczas Forum dla M┼éodych Profesjonalistów (EIBTM/ICCA).


- Konferencja by┼éa bardzo ciekawa. Poziom merytoryczny przygotowanych wyst─ůpie┼ä, jak i charyzma mówców oraz niezwyk┼éa atmosfera jaka wytworzy┼éa si─Ö mi─Ödzy uczestnikami konferencji na d┼éugo zostan─ů w pami─Öci - trafnie podsumowuje spotkanie Julia Górecka, Meeting Maker.

 



Przygotowa┼éa Paulina Król

┼║ród┼éo: www.konferencje.pl

Poleć artykuł:
Napisz komentarz na Facebooku:
lista aktualno┼Ťci

Newsletter

RSS - Aktualno┼Ťci

W ka┼╝dy wtorek najnowsze obiekty, newsy
i artyku┼éy w Twojej skrzynce. B─ůd┼║ na bie┼╝─ůco!

Najnowsze oferty specjalne