Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Relacja z konferencji towarzyszących Targom Event


Relacja z konferencji towarzyszących Targom Event

Relacja z konferencji towarzyszących Targom Event

W dniach 7-8 października w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga już edycja Targów Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów EVENT.

Dwa dni wypełnione zostały po brzegi konferencjami, seminariami i warsztatami na tematy ściśle związane z branżą eventową. Osoby zainteresowane tematyką eventową, które zdecydowały się poświęcić swój czas i spędzić go na I pierwsze centrum targowego z pewnością nie żałują. Spotkania odbywały się jednocześnie w dwóch salach konferencyjnych i w specjalnie przygotowanym na okoliczność luźniejszych dyskusji – Meeting Barze.

Dla event managera, szczególnie tego, który stoi u progu kariery, udział w konferencjach był nie tylko okazją do poszerzenia wiedzy ale również możliwością do zawarcia nowych, owocnych znajomości. Podczas spotkań merytorycznych nie zabrakło na salach młodych event managerów, zleceniodawców oraz podwykonawców eventów. Praktycznych porad, wskazówek co robić a czego unikać podczas eventów, jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych i wielu innych rad udzielili słuchaczom profesjonaliści branży eventowej, osoby od lat pracujące w tym biznesie. Pierwszy dzień upłynął pod hasłem Bezpiecznego Eventu. Konferencja pod tytułem „Bezpieczeństwo eventu – na co zwrócić uwagę przy organizacji eventu, aby był on bezpieczny dla jego uczestników i organizatorów” przygotowana została przez Stowarzyszenie Branży Eventowej. Równolegle, w innych salach,  toczyły się dyskusje o potędze nowych technologii, o możliwościach promocji eventu oraz o roli mediów, jaką odgrywają podczas promocji marketingowej wydarzenia. Osoby biorące udział w spotkaniu z Małgorzatą Niesiecką, Partner Xevin Consulting poznały m.in. najnowsze trendy w komunikacji online oraz zastanawiały się nad różnicami pomiędzy Eventem a Ambientem. W wystąpieniu pt. „Wykorzystanie Internetu oraz nowych technologii do promocji marketingowej i PR-owej eventu”, prowadząca zwróciła uwagę na ewolucję komunikacji marketingowej i podkreśliła wagę komunikacji zintegrowanej. Podczas prezentacji „Ubezpiecz swój sukces – kreatywne sposoby uatrakcyjnienia eventu zwiększające frekwencję i rozgłos”,  przygotowanej przez firmę Mentor Iwona Wołyńska-Kujawiak wyjaśniła czego media nie lubią i podkreśliła jak ważne jest utrzymywanie pozytywnych relacji z przedstawicielami mediów. Związek Firm Public Relations przygotował konferencję pt. „W jaki sposób wykorzystać media do promocji eventu”.  Podczas tego spotkania dowiedzieć się można było jak ważne dla eventu jest wsparcie medialne, jak współpracować z mediami i jak wywołać kontrolowaną burzę medialną wokół wydarzenia. Praktycznych rad dla osób zajmujących się promocją imprezy udzielili m.in. Bogdan Markiewicz i Paweł Soproniuk z agencji Neuron. Panowie wiedzę teoretyczną poparli bardzo ciekawymi przykładami case study. Skupili się na sytuacjach kryzysowych podczas eventu. Radzili jak przygotować się do kryzysu, jak go uniknąć i jak wyjść z twarzą w przypadku, gdy jednak wydarzy się najgorsze. Drugiego dnia sesje szkoleniowe rozpoczął Przemysław Kaczmarski , HD International Events Hospitality Management, który skupił się na planowaniu eventu.  Podczas prezentacji „Jak zabrać się do przygotowania projektu eventowego” przedstawiona została zasada 5W. Słuchacze mogli dowiedzieć się na jakie pytania należy odpowiedzieć sobie przed rozpoczęciem przedsięwzięcia. Why? Who? What? Where? When? okazały się być słowami kluczowymi do powodzenia imprezy. Podczas licznych konferencji nie zabrakło również tematów technicznych oraz cateringowych. Dwa dni targów okazały się obfite w teorię i po brzegi wypełnione dobrymi wskazówkami i profesjonalnymi poradami.

źródło: konferencje.pl