Konferencje.pl - tysiące miejsc na konferencje. Zero kłopotów. Skorzystaj z wyszukiwarki lub zleć nam wybór idealnej sali konferencyjnej spośród ponad 4000 hoteli, ośrodków, pałaców, a także teatrów i muzeów oraz innych oryginalnych miejsc. Wyślij zapytanie, a otrzymasz oferty bezpośrednio na swój adres e-mail.

Sopot chce przyciągnąć turystów biznesowych

sopot marina miejsce na konferencje

25.03.2011

Innowacyjna wersja sopockiego kalendarza imprez, powołanie grupy zajmującej się promocją sopockiej oferty konferencyjnej, mobilne rozwiązania dla branży turystycznej - to trzy propozycje na promocję miasta oraz wydłużenie sezonu turystycznego w Sopocie w ramach inicjatywy sopockiego klastra turystycznego. Zaprezentowane one zostały w hali ERGO ARENA podczas konferencji promującej projekt.
 

Do końca tego roku wprowadzone mają zostać przynajmniej dwa produkty. Pierwszy z nich, to rozbudowana i powiązana z serwisem miejskim wersja sopockiego kalendarza imprez kulturalnych, sportowych, rozrywkowych, artystycznych i innych organizowanych w kurorcie. Z jednej strony mają z niego korzystać turyści, a z drugiej organizatorzy wydarzeń, recepcjoniści w hotelu i inni przedstawiciele sektora turystycznego. Ma to też być platforma informacji o atrakcjach dla dzieci. Natomiast kolejne działanie przewiduje promowanie Sopotu jako interesującej destynacji turystki biznesowej z nowoczesną infrastrukturą konferencyjną oraz bogatą ofertą turystyczną miasta.

 

Kolejna propozycja dotyczy mobilnych rozwiązań dla branży turystycznej takich jak: system bezgotówkowej płatności, interaktywny przewodnik oparty o najnowsze technologie, na przykład aplikacje na telefony komórkowe. Na to jakie zadania zostaną zrealizowane, duży wpływ będą mieć lokalni przedsiębiorcy.

- Planujemy stworzyć nowe rozwiązania, które są potrzebne w Sopocie – mówi Dorota Sykut, koordynator projektu. - Wprowadzenie ich jest możliwe tylko przy współpracy hoteli, restauracji, pubów, klubów, muzeów, obiektów kulturalnych i sportowych. Chcemy, aby więcej turystów przyjeżdżało do nas, nie tylko latem, ale i po sezonie.

Klaster zrzesza firmy i instytucje należące do tej samej branży, a jego idea oparta jest na czterech kluczowych elementach: współpracy, konkurencji, zaufaniu i kontaktach osobistych.

Projekt pt. „Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego – program wsparcia i rozwoju” został opracowany przez Gminę Miasta Sopotu – lidera projektu i Stowarzyszenie Turystyczne Sopot – partnera projektu. Celem projektu jest zawiązanie i wsparcie powiązań kooperacyjnych w Gminie Sopot poprzez organizację Sopockiego Klastra Turystycznego.

Projekt potrwa do czerwca 2012 roku, a jego całkowity koszt to 501.567,32 PLN.

 

 

źródło: www.um.sopot.pl (PR)

Poleć artykuł:
Napisz komentarz na Facebooku:
lista aktualności

Newsletter

RSS - Aktualności

W każdy wtorek najnowsze obiekty, newsy
i artykuły w Twojej skrzynce. Bądź na bieżąco!

Najnowsze oferty specjalne