Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Targi EIBTM 2010: podsumowanie


Targi EIBTM 2010: podsumowanie

Targi EIBTM 2010: podsumowanieNa zdjęciu: targi eibtm

W ubiegłym tygodniu, w dniach 30 listopada – 2 grudnia, w Barcelonie miały miejsce jedne z największych i najważniejszych na świecie targów poświęconych branży spotkań – EIBTM.

Była to już 22. edycja tego wydarzenia. W tym roku do stolicy Katalonii zjechało około 3125 tysięcy wystawców z ponad 90 krajów by uczestniczyć w trzech dniach po brzegi wypełnionymi spotkaniami. Podczas targów odbyła się rekordowa liczba sesji edukacyjnych – 59 i ponad 100 imprez towarzyszących. Wszystko po to by doprowadzić biznes na wyżyny i dostarczyć zgromadzonym praktycznych wskazówek oraz zapoznać branżowców z nowymi trendami.

- Targi EIBTM to świetna okazja, by spotkać się z przedstawicielami branży spotkań z całego świata - podsumowuje to wydarzenie Agnieszka Faracik-Leśniak, Partner DMC Poland. - To możliwość nawiązania ważnych kontaktów biznesowych i handlowych; promocja Polski, jako atrakcyjnej destynacji sprawiają, że co roku targi zyskują na znaczeniu, cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród największych graczy w przemyśle spotkań. Tegoroczne EIBTM uważamy za bardzo udane wydarzenie branżowe. Cieszy nas niezmiernie fakt, że Polska jest coraz bardziej rozpoznawalna, jako atrakcyjna destynacja dla branży spotkań. Choć wystawców i hosted buyerów było nieco mniej niż w poprzednim roku, pod względem merytorycznym spotkania były bardzo konkretne, dające powód do zadowolenia i nadziei na zwiększenie realizowanych w Polsce spotkań biznesowych i konferencji. Jako wystawca odbyliśmy wiele wartościowych spotkań, które mam nadzieję, już w niedalekiej przyszłości zaowocują realizacjami ciekawych imprez - dodaje. Pomimo niekorzystnych warunków pogodowych, z jakimi borykała się Europa podczas tygodnia, w którym odbywały się targi, wszystkie stoiska były czynne od pierwszego dnia imprezy. Jednak wielu zwiedzających utknęło na lotniskach nawet na 48 godzin. W rezultacie liczba Hosted Buyers była nieco mniejsza niż w 2009. Pomimo to całkowita frekwencja na targach osiągnęła 8,395 osób co oznacza wzrost o 1% w stosunku do ubiegłego roku. Dotarcie z jednego końca hali do drugiego zajmowało około 45 minut, co oznacza ogromne zainteresowanie zarówno wystawców jak i zwiedzających. Jedną z nowych inicjatyw w tym roku było wprowadzenie EIBTM TV – kanału informacyjnego z przekazem na żywo, nadawanym na ekranach zamontowanych w podłodze. Emisja dostępna była także online na stronie targów www.eibtm.com. Osoby, które nie mogły uczestniczyć w targach mogły na żywo śledzić bieżące wydarzenia. Istnieje także możliwość zobaczenia relacji z sesji edukacyjnych w późniejszym terminie. źródło: www.konferencje.pl