Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    TOUR-SALON 2011 - Podsumowanie


TOUR-SALON 2011 - Podsumowanie

TOUR-SALON 2011 - PodsumowanieNa zdjęciu: podsumowanie targów

Tegoroczna, 22. edycja największych w Polsce Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR-SALON, która odbyła się w dniach 19-22 października okazała się prawdziwie międzynarodowym wydarzeniem. Na targach zaprezentowało swoją ofertę 750 firm z 43 krajów. Wystawcy podkreślają, że udział w targach TOUR-SALON to wspaniała okazja umocnienia wizerunku firmy, a także miejsce bezpośredniego spotkania specjalistów i wymiany doświadczeń z branży. Atrakcyjny, egzotyczny, kolorowy, medialny TOUR-SALON 2011 cieszył się popularnością również wśród zwiedzających, których liczba sięgnęła 30.000!

Targi TOUR-SALON - od wielu lat turystyczne targi nr 1 w Polsce - skupiają przedstawicieli świata turystyki, a w szczególności: narodowe i regionalne organizacje turystyczne, przedstawicieli turystyki biznesowej, biura podróży i touroperatorów, wszystkie polskie i wiele zagranicznych regionów, gestorów bazy noclegowej, przewoźników, portale internetowe, usługi w turystyce oraz wydawnictwa branżowe.

Tegoroczna ekspozycja, prezentowana w 2 nowoczesnych pawilonach, przygotowana została na bardzo wysokim poziomie. Swoją najnowszą ofertę prezentowało 750 firm z 43 krajów, mianowicie: z Armenii, Austrii, Białorusi, Brazylii, Bośni i Hercegowiny, Bułgarii, Chin, Chorwacji, Czech, Cypru, Danii, Dominikany, Egiptu, Francji, Grecji, Gruzji, Hiszpanii, Indii, Irlandii, Izraela, Jordanii, Japonii, Kenii, Litwy, Maroko, Meksyku, Niemiec, Norwegii, Palestyny, Polski, Portugalii, RPA, Rosji, Rumunii, Słowacji, Sri Lanki, Tunezji, Turcji, Ukrainy, USA, Węgier, Wielkiej Brytanii, Włoch. 

TOUR-SALON 2011 swoim patronatem objął Minister Sportu i Turystyki, Prezydent Miasta Poznania oraz Polska Izba Turystyki i Polska Organizacja Turystyczna.

Profesjonalnie na targach Przez 4 dni targi odwiedziło blisko 30.000 zwiedzających, w tym połowa podczas dwóch pierwszych dni przeznaczonych wyłącznie dla profesjonalistów z branży, m.in.: właściciele i zarządzający atrakcjami i produktami turystycznymi, touroperatorzy, właściciele i sprzedawcy biur podróży oraz agencji turystycznych, ambasadorowie i pracownicy placówek rządowych, specjaliści z dziedziny doradztwa i promocji w turystyce. Nie zabrakło również przedstawicieli organizatorów spotkań biznesowych, turystyki aktywnej, wyjazdów typu incentive oraz organizacji non-profit. Dopisała również, przybywająca licznie, szeroka publiczność, zainteresowana turystyką oraz poszukująca inspiracji podróżniczych.„Złoto dla turystyki” po raz drugi! Złote Medale MTP to prestiżowa nagroda przyznawana tylko tym produktom, które wyprzedzają konkurentów pod względem innowacyjności i jakości. Na targach TOUR-SALON 2011 nagrodzono 5 produktów turystycznych, mianowicie: „Szlak Orlich Gniazd” zgłoszony do konkursu przez Śląską Organizacją Turystyczną w Katowicach, „Podziemne Miasto Osówka” w Głuszycy, „Szlak Architektury Drewnianej” zgłoszony przez Małopolską Organizację Turystyczną w Krakowie, „Szlak Kajakowy Bug – Krzna” zgłoszony przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną w Lublinie, „Świętokrzyski Szlak Archeo-Geologiczny” zgłoszony przez Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach oraz „Poznań za pół ceny” zgłoszony przez Urząd Miasta Poznania. TOUR-SALON pod znakiem marketingu internetowego, social media i EURO 2012 Niepodważalną zaletą targów TOUR-SALON jest bogaty program wydarzeń w którego skład wchodzą profesjonalne konferencje, warsztaty i prelekcje z udziałem najwyższej klasy specjalistów ze świata turystyki i biznesu. Wielu gości przyciągnęła dwudniowa konferencja Travel 2.0 organizowana przez MTP, Grupę eholiday.pl oraz portal HotelNews.pl. Podczas wydarzenia niezależni eksperci i praktycy dzielili się swoją wiedzą z zakresu marketingu internetowego. Zaprezentowano przykłady efektywnych kampanii marketingowych w branży travel, zasady prawidłowego usprawnienia serwisu pod kątem wyszukiwarek, wykorzystania  portali społecznościowych w komunikacji marketingowej, a także tworzenia kampanii e-mailingowych. Uzupełnieniem konferencji były praktyczne warsztaty dla obiektów noclegowych, biur podróży i firm turystycznych.  

Podczas konferencji Travel 2.0 rozdane zostały nagrody Plebiscytu Dobra Strona Turystyki. Nagrodę w kategorii Biuro Podróży otrzymał serwis www.itaka.pl. Statuetkę Dobra Strona Turystyki w kategorii Portal Turystyczny otrzymało wydawnictwo Demart za witrynę PolskaNiezwykla.pl. Wśród Serwisów miejskich i regionalnych uwagę jurorów zwróciła strona Gliwice.eu, natomiast wśród obiektów noclegowych najlepsza okazałą się www.DrIrenaErisSpa.com. Nagrodę Prezesa Międzynarodowych Targów Poznańskich otrzymał serwis Vacansoleil.pl. Przyznano też wyróżnienie dla marketing4hotels oraz Trail.pl.

Niezwykle ciekawie wypadła konferencja „Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2012 szansą dla polskiej turystyki – duże możliwości, wielkie wyzwanie”. Reprezentanci spółek i organizacji odpowiadających za realizację projektu w naszym kraju, takich jak Euro 2012 Polska, PL.2012, Euro Poznań 2012 czy też Polska Organizacja Turystyczna przybliżyli wszystkim słuchaczom obecny stan realizowanych działań oraz przekazali program promocji turystycznej Polski w kontekście Euro2012. Gościem specjalnym była Organizacja VisitBerlin, której przedstawiciel przekazał wiedzę nabytą podczas organizacji Mistrzostw Świata w Niemczech w piłce nożnej w roku 2006. Swoje prelekcje wygłosili także reprezentanci Rekomendowanych Centrów Pobytowych Dwór Oliwski oraz Olandia. Wydarzeniem organizowanym po raz pierwszy na targach, które przyciągnęło szerokie grono wystawców jak i zwiedzających były „HAPPY HOURS” zorganizowane przez Region Veneto, Regionalną Organizację Turystyki Veneto, Konsorcjum Belle Dolomiti, Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz redakcję TTG Poland. Na stoiku Regionu Veneto można było skosztować specjałów kuchni włoskiej, poruszać się w rytm skocznych hitów, a także wygrać atrakcyjne nagrody! Była to również doskonała okazja do spotkania innych wystawców oraz wsłuchania się w opinie zwiedzających. Pierwsze HAPPY HOURS cieszyły się tak dużą popularnością, iż została podjęta decyzja o ich organizacji również w przyszłym roku.

W programie targów TOUR-SALON znalazły się również wydarzenia dotyczące interesujących i aktualnych tematów w turystyce. Dużą popularnością cieszyła się konferencja „Ryzyko przelotów grupowych” zorganizowanych przez MTP i Travel Bidder, a także „Irytacja w turystyce. Zakupy grupowe i social media-rozczarowania i niedostatki” organizowane przez portal Otowakacje. O „Sztuce taniego latania” opowiadał portal Fly4free, a Planet PR przybliżył temat „Questing w turystyce”. Ponieważ TOUR-SALON to targi tętniące życiem i muzyką zwiedzających nie zaskoczył organizowany przez RMF FM ranking najlepszych wakacyjnych przebojów promujących atrakcje turystyczne.

źródło:  www.toursalon.pl