Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Turystyka biznesowa na arenie międzynarodowej - raport


Turystyka biznesowa na arenie międzynarodowej - raport

Turystyka biznesowa na arenie międzynarodowej - raport

W 2009 ponad 6,4 milionów turystów biznesowych z USA wydało około 25 miliardów dolarów na podróże służbowe poza granice swojego kraju.

Mimo, iż w porównaniu z rokiem 2008 spadek wydaje się być rzeczywiście duży (1 milion), to cztery pierwsze miesiące 2010 roku wykazały ponowny wzrost.

Przemysł spotkań w USA budzi się z 18 miesięcznego snu zimowego, spowodowanego spowolnieniem gospodarczym i negatywną opinią publiczną na temat spotkań – tak twierdzi Padraic Gilligan, MCI. - Zapotrzebowanie na międzynarodowe podróże służbowe jest i będzie, ale wyjazdy staną się krótsze, a takie czynniki jak luksus, zostaną całkowicie pominięte – dodaje Gilligan.Podróże za ocean Dokąd więc zmierzać będą teraz turyści biznesowi? Czynniki, które mają największy wpływ na wybór miejsca to m.in. łatwy dostęp do transportu lotniczego, wysoka jakość usług, bezpieczeństwo, a także potencjał jaki wykazują poszczególne kraje, zaliczane do rynków wschodzących. Jasne jest, że destynacje Środkowego Wschodu kontynuują inwestycje w infrastrukturę, tworząc potężne i wspaniałe obiekty, przygotowane pod kątem różnego typu spotkań  – twierdzi Carina Bauer, IMEX. Bauer zaobserwowała stały wzrost popularności azjatyckich rejonów, jak Sri Lanka, Indie, Macau, Seul, Południowa Korea, Chiny, Indonesia, Japonia, Malezja i Taiwan.  Do ugoszczenia dużych eventów dojrzewają również kraje Ameryki Łacińskiej, w tym Brazylia, Argentyna i Ekwador. Oto jak poszczególne regiony radziły sobie w ubiegłym roku Azja W 2009 roku Azję odwiedziło około 2,4 milionów amerykańskich turystów biznesowych. Japonia jest ustabilizowanym rynkiem, jednak pozostałe kraje azjatyckie ciągle pracują nad zdobyciem uznania światowej branży spotkań. Na szczyt listy popularności w Azji wspinają się obecnie Chiny, które w ubiegłym roku odwiedziło 450 tysięcy osób podróżujących służbowo. Środkowy Wschód Prawie 514 tysięcy osób podróżujących w interesach odwiedziło ten region w 2009. W porównaniu z rokiem ubiegłym był to wzrost o 16%. Podczas gdy Izrael jest stabilnym rynkiem dla amerykańskich podróży służbowych, Dubai i Abu Dhabi, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, stale inwestują w infrastrukturę, aby zwiększyć atrakcyjność tego rejonu. Jeżeli zakaz używania telefonów BlackBerry nie odstraszy biznesmenów, to popularność tych miejsc powinna ciągle wzrastać. Ameryka Południowa Prawie 514 tysięcy Amerykanów w celach służbowych udało się w roku ubiegłym do Ameryki Południowej. W porównaniu z rokiem poprzednim to spadek o niecały 1%. Igrzyska Olimpijskie 2016, które mają odbyć w Rio de Janeiro w Brazylii, służącym jako centrum dla kluczowych gałęzi przemysłowych jak ropa, gaz, bankowość czy żywność, mają przyczynić się do wzrostu potencjału tego regionu. W roku ubiegłym gościło tam około 193 tysięcy turystów ze Stanów. Europa W poprzednim roku Europę odwiedziło 2,4 miliona Amerykanów podróżujących służbowo (95% z nich gościło w Europie Zachodniej). Europa przyciąga ponad 1/3 turystów biznesowych, którzy wybierają się za ocean. Największą popularnością cieszą się takie kraje jak Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Holandia, Szwajcaria i Hiszpania. Destynacje europejskie jak Francja i Hiszpania są popularne wśród korporacji i stowarzyszeń, szczególnie w przypadku programów motywacyjnych. Rejsy po Morzu Śródziemnym i Morzu Bałtyckim są również bardzo lubiane – mówi Gilligan. Kraje Unii Europejskiej jak Irlandia, Czechy czy Szkocja są na celowniku osób zainteresowanych spotkaniami w kameralnym gronie. Kraje graniczące ze Stanami jak Meksyk czy Kanada również mają swój udział w rynku amerykańskiej turystyki biznesowej. W 2009 roku prawie 3,5 milionów Amerykanów odwiedziło Meksyk a około 1,75 miliona turystów biznesowych pojechało do Kanady. Charakterystyka amerykańskiego turysty biznesowego Bez względu na to czy celem jest udział w międzynarodowym spotkaniu stowarzyszenia, czy przewodzenie światowej konferencji, czy wprowadzenie produktu na rynek, faktem jest, że międzynarodowy biznes ciągle tętni życiem i ludzie muszą się spotykać. Osoby podróżujące w interesach koncentrują się na realizacji celów i pilnują, by robić to w sposób opłacalny dla firmy. Oto statystyki dotyczące międzynarodowych turystów biznesowych, stworzone przez firmę OTTI: - średni koszt podróży: 3, 868 dolarów - loty: 73% - pobyt w hotelach: 72% - podróżowanie samemu: 64% - średnia ilość noclegów podczas jednego wyjazdu: 8,8Autorem jest Rob Hard, wolny strzelec z Chicago, pisarz podróżnik, fascynat turystyki biznesowej,  redaktor BusinessTravelDestinations.com i działu event planning na stronie About.com. Rob test również założycielem RH Communications. Inc. – firmy świadczącej usługi marketingowe. źródło: http://businesstraveldestinations.com