Konferencje.pl - tysiące miejsc na konferencje. Zero kłopotów. Skorzystaj z wyszukiwarki lub zleć nam wybór idealnej sali konferencyjnej spośród ponad 4000 hoteli, ośrodków, pałaców, a także teatrów i muzeów oraz innych oryginalnych miejsc. Wyślij zapytanie, a otrzymasz oferty bezpośrednio na swój adres e-mail.

Turystyka biznesowa na arenie międzynarodowej - raport


30.08.2010

W 2009 ponad 6,4 milionów turystów biznesowych z USA wydało około 25 miliardów dolarów na podróże służbowe poza granice swojego kraju.

 

 

 

 

Mimo, iż w porównaniu z rokiem 2008 spadek wydaje się być rzeczywiście duży (1 milion), to cztery pierwsze miesiące 2010 roku wykazały ponowny wzrost.

 

Przemysł spotkań w USA budzi się z 18 miesięcznego snu zimowego, spowodowanego spowolnieniem gospodarczym i negatywną opinią publiczną na temat spotkań – tak twierdzi Padraic Gilligan, MCI. - Zapotrzebowanie na międzynarodowe podróże służbowe jest i będzie, ale wyjazdy staną się krótsze, a takie czynniki jak luksus, zostaną całkowicie pominięte – dodaje Gilligan.

Podróże za ocean

Dokąd więc zmierzać będą teraz turyści biznesowi? Czynniki, które mają największy wpływ na wybór miejsca to m.in. łatwy dostęp do transportu lotniczego, wysoka jakość usług, bezpieczeństwo, a także potencjał jaki wykazują poszczególne kraje, zaliczane do rynków wschodzących.

Jasne jest, że destynacje Środkowego Wschodu kontynuują inwestycje w infrastrukturę, tworząc potężne i wspaniałe obiekty, przygotowane pod kątem różnego typu spotkań  – twierdzi Carina Bauer, IMEX.

Bauer zaobserwowała stały wzrost popularności azjatyckich rejonów, jak Sri Lanka, Indie, Macau, Seul, Południowa Korea, Chiny, Indonesia, Japonia, Malezja i Taiwan.  Do ugoszczenia dużych eventów dojrzewają również kraje Ameryki Łacińskiej, w tym Brazylia, Argentyna i Ekwador.

Oto jak poszczególne regiony radziły sobie w ubiegłym roku

Azja
W 2009 roku Azję odwiedziło około 2,4 milionów amerykańskich turystów biznesowych. Japonia jest ustabilizowanym rynkiem, jednak pozostałe kraje azjatyckie ciągle pracują nad zdobyciem uznania światowej branży spotkań.
Na szczyt listy popularności w Azji wspinają się obecnie Chiny, które w ubiegłym roku odwiedziło 450 tysięcy osób podróżujących służbowo.

Środkowy Wschód
Prawie 514 tysięcy osób podróżujących w interesach odwiedziło ten region w 2009. W porównaniu z rokiem ubiegłym był to wzrost o 16%.
Podczas gdy Izrael jest stabilnym rynkiem dla amerykańskich podróży służbowych, Dubai i Abu Dhabi, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, stale inwestują w infrastrukturę, aby zwiększyć atrakcyjność tego rejonu. Jeżeli zakaz używania telefonów BlackBerry nie odstraszy biznesmenów, to popularność tych miejsc powinna ciągle wzrastać.

Ameryka Południowa
Prawie 514 tysięcy Amerykanów w celach służbowych udało się w roku ubiegłym do Ameryki Południowej. W porównaniu z rokiem poprzednim to spadek o niecały 1%.
Igrzyska Olimpijskie 2016, które mają odbyć w Rio de Janeiro w Brazylii, służącym jako centrum dla kluczowych gałęzi przemysłowych jak ropa, gaz, bankowość czy żywność, mają przyczynić się do wzrostu potencjału tego regionu. W roku ubiegłym gościło tam około 193 tysięcy turystów ze Stanów.

Europa
W poprzednim roku Europę odwiedziło 2,4 miliona Amerykanów podróżujących służbowo (95% z nich gościło w Europie Zachodniej).
Europa przyciąga ponad 1/3 turystów biznesowych, którzy wybierają się za ocean. Największą popularnością cieszą się takie kraje jak Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Holandia, Szwajcaria i Hiszpania.

Destynacje europejskie jak Francja i Hiszpania są popularne wśród korporacji i stowarzyszeń, szczególnie w przypadku programów motywacyjnych. Rejsy po Morzu Śródziemnym i Morzu Bałtyckim są również bardzo lubiane – mówi Gilligan. Kraje Unii Europejskiej jak Irlandia, Czechy czy Szkocja są na celowniku osób zainteresowanych spotkaniami w kameralnym gronie.

Kraje graniczące ze Stanami jak Meksyk czy Kanada również mają swój udział w rynku amerykańskiej turystyki biznesowej. W 2009 roku prawie 3,5 milionów Amerykanów odwiedziło Meksyk a około 1,75 miliona turystów biznesowych pojechało do Kanady.

Charakterystyka amerykańskiego turysty biznesowego

Bez względu na to czy celem jest udział w międzynarodowym spotkaniu stowarzyszenia, czy przewodzenie światowej konferencji, czy wprowadzenie produktu na rynek, faktem jest, że międzynarodowy biznes ciągle tętni życiem i ludzie muszą się spotykać.

Osoby podróżujące w interesach koncentrują się na realizacji celów i pilnują, by robić to w sposób opłacalny dla firmy. Oto statystyki dotyczące międzynarodowych turystów biznesowych, stworzone przez firmę OTTI:

- średni koszt podróży: 3, 868 dolarów
- loty: 73%
- pobyt w hotelach: 72%
- podróżowanie samemu: 64%
- średnia ilość noclegów podczas jednego wyjazdu: 8,8



Autorem jest Rob Hard, wolny strzelec z Chicago, pisarz podróżnik, fascynat turystyki biznesowej,  redaktor BusinessTravelDestinations.com i działu event planning na stronie About.com. Rob test również założycielem RH Communications. Inc. – firmy świadczącej usługi marketingowe.


źródło: http://businesstraveldestinations.com
 

Poleć artykuł:
Napisz komentarz na Facebooku:
lista aktualności

Newsletter

RSS - Aktualności

W każdy wtorek najnowsze obiekty, newsy
i artykuły w Twojej skrzynce. Bądź na bieżąco!

Najnowsze oferty specjalne