Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Warsaw Destination Alliance koncentruje siły


Warsaw Destination Alliance koncentruje siły

Warsaw Destination Alliance koncentruje siłyNa zdjęciu: turystyka biznesowa

Fundacja Warsaw Destination Alliance wytycza nowe cele i koncentruje swe działania na ściśle określonych dziedzinach.

Po osiągnięciu niektórych spośród stawianych sobie dotychczas celów, Warsaw Destination Alliance, fundacja założona 9 lat temu przez Dyrektorów Generalnych najlepszych warszawskich hoteli, postanowiła skorygować listę priorytetów. Sformułowany przez członków zarządu nowy cel jest jasny: począwszy od 2011 roku WDA koncentruje swoje działania na kilku kluczowych kwestiach dotyczących Warszawy oraz turystyki biznesowej i konferencyjnej. Jednocześnie WDA z zadowoleniem odnotowuje przejęcie inicjatywy w innych ważnych sprawach, leżących w sferze działań fundacji, przez partnerów WDA z Urzędu Miasta oraz powstającej właśnie lokalnej, warszawskiej organizacji turystycznej. - Przez kilka ostatnich lat najważniejszym zadaniem WDA było przekonanie administracji miejskiej, samorządowców, przedsiębiorców, mediów, a pośrednio także samych mieszkańców Warszawy, że nasze miasto powinno się promować na arenie międzynarodowej na dużą skalę, bo może zrobić bardzo dobry interes na turystyce biznesowo – konferencyjnej - mówi Alex Kloszewski, pomysłodawca, założyciel i prezes fundacji WDA. - To dlatego WDA sfinansowała, wyłącznie ze składek swych członków, pierwsze duże kampanie reklamowe polskiej stolicy, realizowane między innymi w takich mediach, jak telewizje BBC World czy CNN International. Dawaliśmy przykład i pokazywaliśmy drogę. Dziś na szczęście nie musimy już przekonywać ani władz samorządowych, ani polskiego rządu, że kampanie reklamowe miast, regionów czy kraju mają sens promocyjny i finansowy. Nie trzeba dysponować ogromnym budżetem, aby przeprowadzić efektywną kampanię, która przynosi widoczne efekty. Przez wiele lat WDA prowadziła także działalność inicjującą i wspierającą nowoczesne projekty, sprzyjające rozwojowi Warszawy jako miasta kongresów oraz regionalnego centrum biznesowego. Z inicjatywy fundacji od wielu lat trwają prace nad projektem centrum konferencyjno-kongresowego, które wzorem innych wielkich miast Unii Europejskiej umożliwi organizację w Polsce wielotysięcznych imprez o międzynarodowym charakterze. Obecnie w Polsce nie ma obiektu mogącego gościć imprezy tego typu. Tymczasem rynek kongresów i konferencji generuje dla miast przychody rzędu dziesiątek milionów euro, wynikających z eksploatacji obiektów konferencyjnych (koncerty, pokazy sportowe itp.), lokalnych podatków, stworzonych miejsc pracy, ożywienia sfery usług itp. Między innymi dzięki wieloletnim, systematycznym działaniom WDA, szanse na powstanie w Warszawie dużego centrum konferencyjno-wystawienniczego rosną. W opinii ekspertów fundacji WDA największy sens finansowy miałoby ulokowanie wielozadaniowego centrum kongresowo-wystawienniczego i widowiskowego w ramach infrastruktury Stadionu Narodowego w Warszawie. Opcja rozbudowy tego obiektu o niezbędne elementy, w tym o dodatkowe sale konferencyjno-widowiskowe, została uwzględniona w projekcie rozwojowym Narodowego Centrum Sportu. Wszechstronne eksperckie wsparcie tego scenariusza należy do strategicznych priorytetów WDA na najbliższe lata. W związku z koncentracją sił fundacji na wsparciu rozwoju centrum konferencyjno – wystawienniczego, WDA zapowiada rezygnację z dużych, niezależnych działań promocyjnych na rzecz Warszawy. - Widzimy obecnie większą korzyść we wspieraniu kampanii promocyjnych miasta, niż w realizowaniu własnych - mówi Alex Kloszewski. WDA zamierza także skoncentrować się na współpracy z powstającą właśnie z inicjatywy miasta i przy silnym poparciu fundacji, lokalną organizacją turystyczną: Warszawską Organizacją Turystyczną. WOT ma na celu przejąć inicjatywę w promowaniu i rozwijaniu Warszawy jako nowoczesnego produktu turystycznego, koncentrując wokół tego celu wiele zainteresowanych instytucji, firm i środowisk. W ramach WOT, Warsaw Destination Alliance będzie intensywnie wspierać ideę wprowadzenia lokalnego podatku turystycznego, obciążającego niewielką opłatą każdego turystę odwiedzającego Stolicę. Opłaty te powinny zasilić budżet promocji Warszawy. Dostosowując swą strukturę organizacyjną do nowej listy priorytetów, WDA planuje zmiany kadrowe w swoim biurze. - Obecnie w większym stopniu oprzemy się na pracy zewnętrznych ekspertów, w tym w ramach wolontariatu. Zmiany wynikają z charakteru priorytetów, na których obecnie się koncentrujemy - dodaje Alex Kloszewski.  

źródło: www.destinationwarsaw.com (PR)