Konferencje.pl - tysi─ůce miejsc na konferencje. Zero k┼éopot├│w. Skorzystaj z wyszukiwarki lub zle─ç nam wyb├│r idealnej sali konferencyjnej spo┼Ťr├│d ponad 4000 hoteli, o┼Ťrodk├│w, pa┼éac├│w, a tak┼╝e teatr├│w i muze├│w oraz innych oryginalnych miejsc. Wy┼Ťlij zapytanie, a otrzymasz oferty bezpo┼Ťrednio na sw├│j adres e-mail.

Warszawa buduje produkt markowy ÔÇMICEÔÇ ÔÇô przemys┼éu spotka┼ä

promocja warszawy

20.06.2011

15 czerwca w Hotelu Intercontinental w Warszawie odby┼éy si─Ö pierwsze z cyklu „Warsztaty kreacji produktu markowego – Warszawa MICE*” .
 

 

 

 

Spotkanie zosta┼éo zorganizowane przez Warsaw Destination Alliance i nowo powsta┼é─ů Warszawsk─ů Organizacj─Ö Turystyczn─ů, dzia┼éaj─ůc─ů w strukturach Urz─Ödu Miasta St. Warszawy.


Celem spotkania by┼éo rozpocz─Öcia aktywnego dialogu w kierunku budowania sp├│jnego i czytelnego produktu markowego turystyki biznesowej w Warszawie. Warsztaty przeprowadzili Alex Koszewski - WDA, Katarzyna Ratajczyk - WOT a tak┼╝e go┼Ťcie specjalni: John Heeley - European Cities Marketing i Lissa Leader - BBC.
Du┼╝─ů cz─Ö┼Ť─ç uczestnik├│w stanowili przedstawiciele warszawskich hoteli, ale te┼╝ organizatorzy spotka┼ä, przedstawiciele convention bureau i reprezentanci medi├│w bran┼╝owych.


Warsztaty mo┼╝na podzieli─ç na dwie cz─Ö┼Ťci, gdzie pierwsza nale┼╝a┼éa do przedstawienia prezentacji zaproszonych m├│wc├│w, jak i organizator├│w.
Prezentacja Johna Heeley’a pokaza┼éa najwa┼╝niejsze aktywno┼Ťci, jakie le┼╝─ů w gestii biur, zajmuj─ůcych si─Ö promocj─ů destynacji pod k─ůtem wydarze┼ä biznesowych– convention bureau oraz ich najlepsze praktyki stosowane na ┼Ťwiecie, na przyk┼éadzie Wiednia, Barcelony, Berlina etc. Wi─Ökszo┼Ť─ç z tych dzia┼éa┼ä, jak udzia┼é w targach bran┼╝y spotka┼ä, site inspections, bidding, farm trips s─ů prowadzone obecnie przez Warszawskie Convention Bureau, kt├│re istnieje od 2003 roku w strukturach Sto┼éecznego Biura Turystyki.


Kolejna prezentacja Lissa Leader z BBC przypomnia┼éa uczestnikom workshopu o kampaniach i filmach promocyjnych w BBC oraz na┼Ťwietli┼éa percepcj─Ö Warszawy i Polski na tle innych destynacji. Kampanie powsta┼éy z inicjatywy WDA, a ich prezentacja w mi─Ödzynarodowej stacji telewizyjnej BBC pozwoli┼éa dotrze─ç do milion├│w widz├│w na ca┼éym ┼Ťwiecie, ukazuj─ůc Warszaw─Ö jako dynamiczne, nowoczesne miasto, nieodkryte dotychczas pod k─ůtem organizacji spotka┼ä biznesowych. Kampanie w mi─Ödzynarodowych stacjach telewizyjnych maj─ů r├│wnie┼╝ dodatkowy atut gdy┼╝ wychodz─ů poza ramy bran┼╝y spotka┼ä i pozwalaj─ů ze swoim przekazem dotrze─ç do szerszej grupy odbiorc├│w.


Drug─ů cz─Ö┼Ť─ç spotkania stanowi┼éo forum wymiany pomys┼é├│w kreowania nowej destynacji bran┼╝y spotka┼ä. Uczestnicy skupili si─Ö na analizie SWOT miasta, najwa┼╝niejszych silnych stronach, kt├│re przyci─ůgaj─ů i uatrakcyjniaj─ů pobyty grupowe w stolicy.
Niew─ůtpliwie w┼Ťr├│d atut├│w jak i nowych szans stoj─ůcych przed Warszaw─ů, kt├│re buduj─ů i od┼Ťwie┼╝aj─ů wizerunek, s─ů nadchodz─ůce nowe wydarzenia jak Polska Prezydencja 2011 oraz UEFA EURO 2012.  Jednak w prowadzeniu jako wiod─ůca destynacja biznesowa w Europie wci─ů┼╝ brakuje du┼╝ego centrum kongresowego, kt├│re mog┼éoby przyci─ůgn─ů─ç do miasta mi─Ödzynarodowe kongresy na kilkana┼Ťcie, a nawet kilkadziesi─ůt tysi─Öcy os├│b.


Warszawa jako g┼é├│wny o┼Ťrodek biznesowy, kulturowy i polityczny w kraju wci─ů┼╝ traci na pozyskiwaniu du┼╝ych wydarze┼ä, a silna konkurencja obecnie ze strony innych miast jak Krak├│w, Katowice, Wroc┼éaw, jak i r├│wnie┼╝ ostatnio Gda┼äsk, pokazuje, ┼╝e te miasta doceni┼éy korzy┼Ťci z posiadania du┼╝ych centr├│w kongresowych i w ci─ůgu kilku lat b─Öd─ů w┼éa┼Ťcicielami nowych obiekt├│w.
Warszawski zesp├│┼é zebrany wok├│┼é WOT ma na celu pokazywanie potencja┼éu zar├│wno miasta, jak i tego typu obiekt├│w – kt├│re s─ů wizyt├│wkami w najlepszych destynacjach na ┼Ťwiecie jak Wiede┼ä, Pary┼╝, Berlin itp.


Na uwag─Ö zas┼éuguje r├│wnie┼╝ ch─Ö─ç dialogu i komunikacji ze strony wiod─ůcych sieci hotelowych z warszawskim biurem convention w pozyskiwaniu mi─Ödzynarodowych spotka┼ä, analiza powod├│w anulacji, jak i wzajemna pomoc w tym zakresie.


O ile hotele posiadaj─ů w┼éasne programy do zarz─ůdzania baz─ů danych klient├│w i rezerwacjami grupowymi i jest to ich g┼é├│wne narz─Ödzie do pracy w organizacji spotka┼ä, o tyle taki system nie istnieje w biurach convention. Podobny problem pojawia si─Ö przy kumulacji statystyk przez biuro convention, kt├│re nie jest kompatybilne z hotelami i ich gromadzenie polega nar─Öcznym, bardzo czasoch┼éonnym spisywaniu. W zwi─ůzku z tym poszukuje si─Ö wsp├│lnych rozwi─ůza┼ä.


Gromadzenie statystyk jest bardzo ważnym narzędziem do ukazania potencjału miasta i jest to głównie rola i udział obiektów hotelowych i targowych w tworzeniu raportu na rzecz promocji miasta jako popularnej destynacji konferencyjnej na arenie międzynarodowej.
Podobnie przez biura convention wysyłana jest co roku ankieta przygotowana przez organizację ICCA. Dzięki niej polskie miasta, jak i Polska ma szansę na ukazanie swojej pozycji w rankingach międzynarodowych.
Inicjatywa utworzenia Warszawskiej Organizacji Turystycznej w wy┼╝szych strukturach miasta i zauwa┼╝enie korzy┼Ťci z kreowania i promowania produktu turystyki biznesowej jest szans─ů na pokazanie sp├│jnych dzia┼éa┼ä w promocji turystyki biznesowej w Warszawie, ale i dostrze┼╝enie du┼╝ych korzy┼Ťci ze spotka┼ä biznesowych, wydarze┼ä sportowych i kulturowych.


Na ┼Ťwiecie praktycznie ka┼╝de miasto podsiadaj─ůce ┼Ťwietne zaplecze konferencyjne posiada swoje convention bureau, a jego nazwa funkcjonuje w zale┼╝no┼Ťci od potrzeb rynkowych (convention office, visitor bureau, itp.). Jego struktura prawna mo┼╝e by─ç dowolna, mo┼╝e powsta─ç jako cz─Ö┼Ť─ç lokalnej lub narodowej organizacji turystycznej, jako cz─Ö┼Ť─ç organu marketingowego miasta, rady miejskiej lub izb handlowych. W Stanach Zjednoczonych convention bureaux cz─Ö┼Ťciowo zak┼éadane s─ů z miejskich podatk├│w hotelowych.


W przeddzie┼ä presti┼╝owych wydarze┼ä Warszawa potrzebuje ju┼╝ konkretnych dzia┼éa┼ä marketingowych jak i r├│wnie┼╝ sp├│jnego obrazu. Teraz potrzebne s─ů konkretne dzia┼éania marketingowe i efektywna sprzeda┼╝ produktu turystyki biznesowej, poniewa┼╝ Warszawa ma potencja┼é, kt├│ry trzeba sprzedawa─ç codziennie.
Wa┼╝ne r├│wnie┼╝ dla miasta jest cz┼éonkostwo w mi─Ödzynarodowych organizacjach jak np. ICCA, kt├│re ┼Ťwietnie przekazuj─ů wiedz─Ö na temat przygotowania ofert kongresowych (BID), dostarczaj─ů szerokiej wiedzy na temat rynku stowarzysze┼ä na ┼Ťwiecie, rotacji kongres├│w i wyborach odno┼Ťnie destynacji, najwa┼╝niejszych czynnik├│w w ich pozyskiwaniu.


W tym zakresie bardzo aktywnie dzia┼éa Gda┼äsk, kt├│ry w tym roku jest gospodarzem dw├│ch wa┼╝nych spotka┼ä ICCA w – lipcu ICCA Research Sales and Marketing Programme, natomiast w sierpniu odb─Ödzie si─Ö zjazd europejskiego oddzia┼éu ICCA - Summer Meeting 2011 od 25 - 27 sierpnia 2011.

 

W tym roku 10 rocznic─Ö swojej dzia┼éalno┼Ťci obchodzi Berlin Convention Office. Berli┼äskie biuro jest r├│wnie┼╝ inicjatorem statystyk kongresowych od 2001 roku i przy wsparciu prywatnej firmy ulegaj─ů ci─ůgle rozwojowi i pokazuj─ů znakomite wyniki pod k─ůtem liczby organizowanych spotka┼ä – 113 100 spotka┼ä mia┼éo miejsce w 2010 roku kt├│re przyci─ůgn─Ö┼éy do miasta 9,11 mln go┼Ťci, a to wygenerowa┼éo dla miasta 1,65 bilion euro przychodu ze sprzeda┼╝y w ca┼éej destynacji.
Na fakt, ┼╝e Berlin jest wiod─ůc─ů destynacj─ů kongresow─ů na ┼Ťwiecie wskazuj─ů r├│wnie┼╝ statystyki ICCA, gdzie w mi─Ödzynarodowej klasyfikacji Berlin zajmuje 4 miejsce na ┼Ťwiecie z 138 mi─Ödzynarodowymi kongresami stowarzysze┼ä. Stolica Niemiec kontynuuje r├│wnie┼╝ zwi─Ökszanie swojej atrakcyjno┼Ťci jako lokalizacji na du┼╝─ů skal─Ö spotka┼ä. W tym celu na pocz─ůtku 2014 roku  rozpocznie si─Ö budowa nowego centrum kongresowo-targowego, a mi─Ödzy 2014 i 2016 zostanie zmieniona jego nazwa na Mi─Ödzynarodowe Centrum Kongresowe ICC Berlin, kt├│re obecnie od ponad 40 lat pe┼éni lidera w organizacji spotka┼ä. Berlin zyska prawie podw├│jne zaplecze konferencyjne dysponuj─ůc dwoma nowoczesnymicentrami kongresowymi.


Podsumowuj─ůc Warszawa potrzebuje podsumowania dzia┼éa┼ä i analizy obecnej sytuacji, ale musi si─Ö to przek┼éada─ç na konkretne dzia┼éania i szybk─ů reakcj─Ö na pojawiaj─ůce si─Ö nowe mo┼╝liwo┼Ťci i szanse oraz na rozbudow─Ö infrastruktury kongresowej, kt├│ra pozwoli na budowanie i zwi─Ökszanie pozycji lidera nie tylko na arenie krajowej, ale i mi─Ödzynarodowej.

Zapraszamy r├│wnie┼╝ do do┼é─ůczenia do ciekawej inicjatywy na Facebooku: Centra Kongresowe i Stadiony jako wizyt├│wki miast. Komentarze mile widziane.

* Termin MICE na ┼Ťwiecie budzi wiele sprzeciw├│w i jest efektywnie wycofywany, gdzie w Europie i USA u┼╝ywa si─Ö poj─Öcia „meetings industry”, czyli przemys┼é spotka┼ä. MICE – cz─Östo u┼╝ywany jest jeszcze w krajach azjatyckich - przypis autora.



Autor: Iwona Kubisz


Współpraca redakcyjna: Paulina Król

źródło: www.konferencje.pl

Poleć artykuł:
Napisz komentarz:
lista aktualno┼Ťci

Newsletter

RSS - Aktualno┼Ťci

W ka┼╝dy wtorek najnowsze obiekty, newsy
i artyku┼éy w Twojej skrzynce. B─ůd┼║ na bie┼╝─ůco!

Najnowsze oferty specjalne