Strona główna
/
Artykuły
/
Zielone podróże służbowe
Zielone podróże służbowe
Jeden na ośmiu turystów biznesowych wybiera hotel, który wprowadził elementy polityki zrównoważonego rozwoju – tak wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej przez National Business Travel Association.
Dobrą wiadomością z obszaru zielonych podróży służbowych jest to, że wielu zwolenników zrównoważonego rozwoju – biura turystyczne, hotelarze, obiekty, firmy cateringowe, transportowe, wystawy, sprzedawcy i inni, przeznacza środki na przyjazne dla środowiska hotele i konferencje, już od dłuższego czasu. ”Uczniowie zrównoważonego rozwoju” spotykają się rokrocznie na konferencji Green Meeting ndustry Council (GMIC) w Denver, gdzie zagłębiają się w temat zrównoważonych praktyk w obszarze podróży służbowych. Jeszcze lepszą wiadomością jest fakt, że wiele pomysłów z omawianej sfery zostało uznanych za godne uwagi przez podróżujących biznesowo. Pomysły zielonych hoteli Standardem w hotelach stały się już ręczniki i pościel wielokrotnego użycia, kosze, umożliwiające sortowanie śmieci, a także opcja zapisania i wypisania się z codziennego otrzymywania gazet. Czego zatem turyści biznesowi mogą się jeszcze spodziewać? Kolejne będą elementy oszczędzania energii, które mogą być obsługiwane zarówno przez obsługę jak i automatycznie – twierdzi Julie Klien, Dyrektor ds. środowiska w RockResorts. Wśród przykładów można wymienić np. termostaty, czujniki i liczniki do wyłączania ogrzewania, chłodzenia i systemów oświetleniowych. Vail Resort, do którego należy Rockresorts – objęła inicjatywą zrównoważonego rozwoju wszystkie swoje obiekty. W hotelach zainstalowano system niskiego przepływu wody użytkowej, wszystkie kosmetyki są naturalne, klucze do pokoi wykonane są z materiałów przyjaznych środowisku, a środki czyszczące są nietoksyczne. Duże sieci hotelowe również wspierają zielone podróże służbowe. Przykładem może być Starwood Resorts, który w ostatnim czasie stworzył przewodnik zrównoważonego rozwoju na rok 2011 dla hoteli w Ameryce Północnej. Starwood zdefiniował niektóre z najlepszych praktyk dla spotkań i eventów – od przygotowania specjalnego menu i alternatywy dla butelek z wodą po energooszczędne elektroniczne nośniki video (digital signage) i rośliny doniczkowe zamiast świeżych, ciętych kwiatów. Inicjatywy zrównoważonego rozwoju dla turystów biznesowych Po zameldowaniu się w zielonym hotelu, czas na zieloną konferencję. Czego turyści biznesowi powinni się spodziewać? Subtelne zmiany mogą mieć znaczący wpływ: 1. Żywność pozyskiwana z lokalnych źródeł 2. Zachęcenie do zaprzestania korzystania z wody butelkowanej 3. Dostarczenie resztek do banku żywności 4. Kompostowanie odpadów spożywczych 5. Recykling śmieci 6. Drukowanie materiałów na papierze z odzysku 7. Wybierania prezentów przyjaznych środowisku 8. Projektowanie oznakowania wielokrotnego użytku 9. Używanie energooszczędnego sprzętu konferencyjnego 10. Korzystanie z transportu publicznego Firma Oracle zaadaptowała praktyki zrównoważonego biznesu dla działań z zakresu event marketingu na corocznej konferencji - Oracle OpenWorld Conference. W 2009 podejście Oracle’a pozwoliło zaoszczędzić ponad 800 tyś dolarów na zastosowaniu materiałów wielokrotnego użytku.Kto ma wpływ na zrównoważony rozwój? Ponad trzy czwarte z tych, którzy planują spotkania w Europie, Azji i na Środkowym Wschodzie rozważa użycie wyżej wymienionych praktyk z zakresu zrównoważonego rozwoju w swoich programach. Blisko dwie trzecie planerów spotkań w Stanach i Kanadzie ma podobne zamiary. Tak wynika z raportu FutureWatch 2010 przeprowadzonego przez Meeting Professionals International (MPI). Kiedy tak wiele kroków zostało podjętych by zredukować ogólne wydatki, a przedstawiciele przemysłu coraz częściej wybierają odnawialne produkty, dyskusja na temat odpowiedzialnego zaangażowania biznesu podczas spotkań i eventów będzie z pewnością się rozwijała. Być może następnymi, którzy zdecydują się zastosować do zasad odpowiedzialnego biznesu będą centra konferencyjne i kongresowe. Wielu organizatorów imprez z USA na konferencji GMIC wyraziło swoją opinię w tym temacie i przyznało, że obiekty kongresowe powinny stać się bardziej elastyczne, jeśli chodzi o możliwości recyklingu i catering.
Autorem jest Rob Hard, wolny strzelec z Chicago, pisarz podróżnik, fascynat turystyki biznesowej, redaktor www.BusinessTravelDestinations.com i działu event planning na stronie About.com. Rob test również założycielem RH Communications. Inc. – firmy świadczącej usługi marketingowe.
Poprzedni artykuł
Eventy bez ograniczeń na przenośnej podłodze
Następny artykuł