W katalogu firm konferencje.pl znajdziesz organizatorów i profesjonalnych podwykonawców, którzy dostarczają kompleksowe usługi około konferencyjne. Sprawdź firmy z każdego regionu!

Gdańsk Convention Bureau

Region: Pomorze
ul. Długi Targ 28/29
80-830 Gdańsk
woj. pomorskie
Kontakt:
telefon:58 300 06 59
fax: 58 301 66 37

e-mail:
Widok

Pierwsze polskie biuro CVB na Foursquare i Google+

Pierwsze polskie biuro CVB na Foursquare i Google+ -

Media społecznościowe mają coraz większe znaczenie w promocji miast. Gdańsk Convention Bureau jako pierwsze biuro kongresów w Polsce założyło swój profil w Foursquare - serwisie social media opartym na geolokalizacji. GCB od niedawna jest również dostępne na Google+.
 

 

 

 

 

 

 

Media społecznościowe to efektywne narzędzia dla profesjonalnych meeting plannerów oraz dla uczestników konferencji w Gdańsku i Regionie. Pozwalają na prowadzenie zintensyfikowanej promocji produktów turystyki biznesowej, a także samych destynacji. Taka działalność marketingowa wpisuje się w najnowsze trendy w tej dziedzinie. Promocja w mediach społecznościowych jest wartością dodaną dla obiektów turystyki biznesowej, atrakcji turystycznych oraz członków GOT/GCB.

Jednym z kluczowych narzędzi dla biura kongresów jest tzw. brand page w serwisie Foursquare. Jest on dedykowany przede wszystkim użytkownikom smartfonów i tabletów. Na profilu Gdańsk Convention Bureau (https://foursquare.com/gdanskregioncvb), rekomendowane będą najważniejsze atrakcje turystyczne, obiekty turystyki biznesowej (takie jak: hotele, centra kongresowe, nietypowe miejsca na konferencje, eventy, imprezy typu incentive),  restauracje oraz PCO. Użytkownicy mogą zobaczyć lokalizację na mapie, przejrzeć zdjęcia i opinie innych o danym obiekcie.

Organizatorzy będą mogli skorzystać z list miejsc stworzonych przez GCB lub tworzyć własne, związane organizacją planowanych wydarzeń biznesowych. Jedną z funkcji Foursquare jest dokonywanie check-in (ang. meldowania się), czyli informowanie o miejscu pobytu i dzielenie się na bieżąco swoimi wrażeniami. Te informacje są dostępne również dla znajomych z Facebooka i Twittera.

 

- To w Polsce innowacyjne narzędzie, w USA i w Europie Zachodniej jest bardziej popularne - mówi Jarosław Marciuk z Inspiros Consulting Group. - Tworząc profil GCB chcemy także edukować przedsiębiorców z branży turystycznej jak efektywnie używać serwisu Foursquare i jakie korzyści marketingowe może to przynieść.

Obecnie na stronie przygotowane są przewodniki dotyczące czterech produktów turystyki biznesowej. Są to: Solidarność, bursztyn, morze oraz zamki gotyckie. Przykładem miejsca związanego z Solidarnością jest Sala BHP, gdzie podpisano Porozumienie Sierpniowe w 1980 roku. W tym słynnym, historycznym miejscu można zorganizować konferencję.

Kolejnymi serwisami, w którym GCB prowadzi działania jest Google+ i Twitter. Zdaniem Anny Górskiej, prezes GCB, obecność w różnych mediach społecznościowych daje możliwość zbudowania większej sieci współpracy. - Na przykład, po branżowych spotkaniach i międzynarodowych targach turystyki biznesowej, media społecznościowe umożliwiają nam stały kontakt i wymianę informacji z uczestnikami - stwierdza Anna Górska.

Ponad 300 osób śledzi profil Gdańsk Convention Bureau na Twitterze. Są wśród nich międzynarodowi eksperci, profesjonalni organizatorzy spotkań, eventów, media branżowe, blogerzy i inne osoby zajmujące się zawodowo turystyką biznesową.

Strategia GCB w mediach społecznościowych realizowana jest przez firmę Inspiros Consulting Group, członka GOT/GCB. Inspiros przygotuje dodatkowo wirtualne przewodniki Gdańska i Regionu na Foursquare według określonych tematów.

 

źródło: www.gdanskconvention.pl