W katalogu firm konferencje.pl znajdziesz organizatorów i profesjonalnych podwykonawców, którzy dostarczają kompleksowe usługi około konferencyjne. Sprawdź firmy z każdego regionu!

Gdańsk Convention Bureau

Region: Pomorze
ul. Długi Targ 28/29
80-830 Gdańsk
woj. pomorskie
Kontakt:
telefon:58 300 06 59
fax: 58 301 66 37

e-mail:
Widok

Podsumowuje statystyki spotkań dla Gdańska i Regionu

Podsumowuje statystyki spotkań dla Gdańska i Regionu -
Ponad 5 tysięcy spotkań o charakterze biznesowym odbyło się w Gdańsku i Regionie w roku 2012 - Gdańsk Convention Bureau kończy prace nad corocznym raportem statystycznym poświęconym turystyce biznesowej.
 
 
 
 
 
 
 
Gdańsk Convention Bureau jako jedyny podmiot w województwie pomorskim prowadzi badania dotyczące ruchu turystyki biznesowej będącej coraz ważniejszym elementem gospodarki zarówno regionalnej, jak i krajowej. Według badań pilotażowych przeprowadzonych przez Poland Convention Bureau w trakcie kilku wybranych eventów w Gdańsku, Warszawie i Poznaniu średnie wydatki uczestnika eventu oscylowały wokół 791 PLN*. Choć ze względu na małą próbę, którą objęto badaniem trudno przełożyć te kwotę na wszystkie eventy, niemniej jednak daje ona pewien obraz wpływu przemysłu spotkań na gospodarkę miast i regionów.
 
Dlatego GCB we współpracy z lokalną branżą turystyczną i eventową - hotelami, obiektami konferencyjnymi, targowymi, również sportowymi, placówkami kulturalnymi i edukacyjnymi od trzech lat przygotowuje raport podsumowujący ilość spotkań o charakterze biznesowym - konferencji, kongresów, szkoleń, warsztatów i innych w Gdańsku i regionie pomorskim.
 
W ankietach wysyłanych przez Gdańsk Convention Bureau obiekty są pytane m.in. o długość trwania danego eventu, jego charakter (lokalny/ogólnokrajowy/międzynarodowy), branżę do której jest skierowany (od humanistycznej, przez medyczną, do technologicznej), status organizatora (czy jest to korporacja, stowarzyszenie, fundacja itd.) oraz rodzaj eventu (konferencja, kongres, spotkanie motywacyjne itd.).
 
W tegorocznym badaniu udział wzięło 51 obiektów z Gdańska i Regionu - to niestety, aż o 14 mniej niż w roku 2011 (choć pomimo spadku liczby obiektów, które przekazały dane ilość spotkań utrzymała się na podobnym poziomie).
 
"To niepokojące, że w 2012 roku wypełnione ankiety statystyczne przekazało nam mniej obiektów niż  w roku ubiegłym. Aby przygotowywany przez GCB raport statystyczny był wiarygodny musi uwzględniać jak największą liczbę spotkań, a informację o nich mogą nam przekazać jedynie trójmiejskie i pomorskie obiekty. Dlatego tak bardzo liczymy na współpracę z branżą, zarówno z członkami Gdańskiej Organizacji Turystycznej, jak i tymi, którzy do niej nie należą, ale chcą działać na rzecz rozwoju turystyki biznesowej w swoim regionie" - mówi Anna Górska, Prezes Zarządu GOT/GCB.
 
Łącznie, w raporcie ujęto 5096 spotkań o charakterze biznesowym, w tym zdecydowana większość, ponad 50% to eventy, które odbyły sie w Gdańsku - łącznie 2780 (jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich destynacji konferencyjnych w Europie). Na kolejnych miejscach pod względem liczby zorganizowanych wydarzeń plasuje się region pomorski (880), dalej Sopot (794) i Gdynia (644). Większość wydarzeń stanowiły konferencje i kongresy, zaraz po nich uplasowały sie "inne spotkanie biznesowe" (szkolenia, warsztaty, mniejsze spotkania głównie korporacyjne). Targi tworzą niecałe 2% ogólnej liczny wydarzeń w roku 2012 (choć w kolejnych latach ta liczba z pewnością wzrośnie m.in. dzięki powstaniu nowego centrum kongresowo-targowego AMBEREXPO).
 
Więcej szczegółów związanych z rozwojem trójmiejskiej branży turystyki biznesowej będzie można przeczytać w raporcie Gdańsk Convention Bureau, który już na początku czerwca ukaże się na stronie internetowej GCB.
 
Podczas, gdy kończą się prace nad raportem za rok 2012 Gdańsk Convention Bureau rozpoczęło prace nad dokumentem za kolejny, 2013 rok. Do trójmiejskich i szerzej pomorskich obiektów trafi wkrótce ankieta statystyczna, która będzie podstawą do przygotowaniu raportu za bieżący rok. Mamy nadzieję, że regionalna branża turystyczna, świadoma jak ważnym działaniem jest badania przemysłu spotkań (i wyciąganie wniosków z tych badań) przekaże pełne dane do Gdańsk Convention Bureau.