W katalogu firm konferencje.pl znajdziesz organizatorów i profesjonalnych podwykonawców, którzy dostarczają kompleksowe usługi około konferencyjne. Sprawdź firmy z każdego regionu!

Hotel Media Group

Region: Małopolska
ul. Borkowska 19/5
30-438 Kraków
woj. małopolskie
Kontakt:
telefon:57 779 70 25

e-mail:
Widok

Anna Nowakowska ekspertem w Hotel Media Group

Anna Nowakowska ekspertem w Hotel Media Group -

Prowadzisz hotel lub ośrodek konferencyjny i narzekasz, że sale stoją puste? Wydajesz na reklamę, a nikt nie robi u Ciebie eventów? Być może problem leży w niezrozumieniu specyfiki branży MICE. Anna Nowakowska i Hotel Media Group przychodzą z odsieczą – ze szkoleniem MICE Venue Management.


Anna Nowakowska, Członkini Zarządu ds. Edukacji Stowarzyszenia Branży Eventowej oraz autorka bloga StrefaMICE.pl dołączyła do grona ekspertów i szkoleniowców w Hotel Media Group. W zespole będzie odpowiedzialna za prowadzenie szkoleń MICE Venue Management, dedykowanych tematom zarządzania obiektami eventowymi oraz współpracy obiektów w tym hoteli i innych lokacji z branżą eventową. Redakcji serwisu konferencje.pl opowiedziała o tym, dlaczego współpraca z firmą Hotel Media Group jest ważna dla rynku konferencyjnego w Polsce oraz dlaczego warto, by obiekty konferencyjne i eventowe skorzystały ze szkoleń organizowanych przez tę firmę.

 

Konferencje.pl: Dlaczego zdecydowałaś się na współpracę z Hotel Media Group?

 

Anna Nowakowska Hotel Media Group szkolenia MICE dla obiektów Anna Nowakowska: Z branżą eventową jestem związana od 14 lat, a od ponad 3 lat prowadzę bloga StrefaMICE.pl. Od początku narodzin bloga przyświecała mi idea łączenia branży MICE z sektorem hotelarstwa oraz obiektami i miejscami spotkań. Temu zagadnieniu poświęcam bardzo dużo uwagi działając m.in. w Stowarzyszeniu Branży Eventowej czy Stowarzyszeniu Kongresy i Konferencje w Polsce. Bardzo dużo czasu poświęcam też na studiowanie specjalistycznej zagranicznej literatury, analizy case studies, jak również prowadząc badania za pośrednictwem bloga czy projektów edukacyjnych przy SBE. Rozmawiając z wieloma przedstawicielami obiektów w Polsce zauważyłam, że na rynku nie ma szkoleń dedykowanych współpracy branży eventowej z lokacjami, a każdy z rozmówców zgłaszał taką potrzebę i pytał skąd można czerpać wiedzę na ten temat. Na zachodzie tego typu współpraca to priorytet i ma nawet swoją nazwę: MICE Venue Management. Wielokrotnie słyszałam pytania – jaki obiekt jest najlepszy i najchętniej wybierany przez organizatorów na wydarzenia? Jak przygotowywać ofertę aby dana agencja eventowa nas wybrała, czy są jakieś zasady współpracy? Bardzo dużo pracy własnej włożyłam w poznanie branży, jej potrzeb, oczekiwań. Nawiązuję międzynarodowe kontakty, studiuję raporty a przede wszystkim rozmawiam z ludźmi. A że rozwój naszej branży MICE w Polsce to jeden z moich priorytetów, chciałabym się podzielić moją specjalistyczną wiedzą. Z propozycją współpracy wyszła Dagmara Plata-Alf, założycielka Hotel Media Group, która zaproponowała mi współpracę ekspercką w tej wąskiej specjalizacji, sama będąca ekspertem z zakresu sprzedaży i marketingu.

 

 

K.: Wydaje się, że to prozaiczne tematy, które można zgłębić na większości szkoleń sprzedażowo-marketingowych...


A.N.: Można tak pomyśleć, ale jest dokładnie odwrotnie. Otóż, okazuje się, że o ile podobne techniki sprzedażowe można stosować w wielu dziedzinach, o tyle wiedza o rynku MICE oraz znajomość potrzeb organizatorów wydarzeń i ich zleceniodawców - w większości obiektów jest, delikatnie ujmując... niewystarczająca. To rodzi wiele nieporozumień, a czasem nawet konfliktów. Organizatorzy często narzekają na brak zrozumienia specyfiki wydarzenia ze strony obiektów oraz na liczne utrudnienia jakie stawiają im obiekty. A problem „dlaczego dany obiekt nie został wybrany na organizację danego wydarzenia” często ma swój początek już na poziomie planowania inwestycji, zanim powstanie budynek! Przystosowanie obiektu dla branży MICE, jak choćby zaplecze techniczne, jest nagminnie pomijane. Jako osoba działająca na rynku od 14 lat dostrzegam, że dialog między przedstawicielami obiektów a organizatorami i zleceniodawcami wydarzeń jest niezwykle ważny – często tak się zdarza, że o sukcesie lub porażce danego wydarzenia decyduje właśnie wybór lokalizacji.

 

K.: I jak podpowiada Ci doświadczenie, jest na to sposób?


 

A.N.: Tak. Do pełnego sukcesu niezbędne jest połączenie tych czynników: wspomnianych technik sprzedażowych, narzędzi marketingowych i PR oraz znajomości bardzo specyficznego i dynamicznie zmieniającego się rynku MICE. Ten ostatni aspekt to właśnie moja część w szkoleniach. Pozostałe prowadzą inni eksperci w tym Dagmara Plata-Alf. Dlatego zdecydowałam się na dołączenie do grona ekspertów i trenerów firmy Hotel Media Group, gdyż dzięki połączeniu naszej wspólnej wiedzy mamy szansę stworzyć produkt unikatowy i jedyny w swoim rodzaju, a przede wszystkim precyzyjnie dopasowany do obecnych potrzeb rynku.

 

K.: A ten produkt to...?


A.N.: Szkolenia dedykowane głównie inwestorom, hotelarzom i przedstawicielom obiektów konferencyjno-eventowych. Wszystkie przygotowywane są indywidualnie pod daną grupę. Pracujemy na przykładach określonych obiektów i analizujemy ich sytuację po to, aby warsztaty miały dla nich praktyczne zastosowanie. Każde szkolenie poprzedzone jest dokładną analizą potrzeb, a także zakończone indywidualnym webinarium, które sprawia, iż zostają precyzyjnie zweryfikowane uzyskane kompetencje.

 

K.: Jaką tematykę będziecie poruszać podczas szkoleń?


A.N.: Wiele uwagi poświęcimy tematyce wsparcia sprzedaży, marketingu oraz nowym technologiom. Osobiście poprowadzę zajęcia pt. „MICE Venue Management, czyli zarządzanie obiektem dla branży MICE”. Skupię się w nim na przybliżeniu specyfiki branży, przedstawieniu najnowszych trendów, badań, raportów, jak również przedstawię oczekiwania organizatorów względem współpracy z obiektami. Generalnie szkolenia będą podzielone na dwa zakresy. Pierwszy obejmuje badanie potrzeb rynku (organizatorów i zleceniodawców) oraz dostosowania obiektu do organizacji wszelakich eventów, czyli zastosowania niezbędnych w branży eventowej elementów. Poruszymy zagadnienie wprowadzenia tych rozwiązań do obiektu już na etapie inwestycji tak, aby w przyszłości współczynnik ROI osiągnął zadowalający dla inwestora pułap w dużo krótszym czasie niż pierwotnie zakładano. Obecnie hotel z salą konferencyjną to za mało. Jego infrastruktura musi być odpowiednio dopasowana do zmieniających się trendów i oczekiwań branży. Aby obiekt traktowany był jako potencjalne venue musi spełniać szereg specyficznych wymagań.

 

K.: A co, jeżeli obiekt istnieje? Jest za późno na zmiany?


A.N.: Wówczas będziemy doradzać jak przekształcać daną przestrzeń, lub jakie zmiany wprowadzać, aby obiekt był jeszcze bardziej przyjazny do organizacji wydarzeń. Między innymi tego będziemy uczyć na szkoleniach.


K.: Jaką tematykę obejmuje zatem drugi zakres szkoleń?

 

A.N.: Pozostałe szkolenia dedykowane będą dla przedstawicieli obiektów: dyrektorów, kierowników oraz pracowników działów MICE, sprzedaży i marketingu czy działów konferencji i bankietów. Udzielimy odpowiedzi na najtrudniejsze pytania: jak współpracować z branżą MICE, jak przygotowywać oferty, jak negocjować. Ponadto każde prowadzone szkolenie wzbogacone będzie o blok tematyczny dotyczący sytuacji rynkowej , współpracy ze stowarzyszeniami branżowymi, instytucjami oraz mediami. Uważam, że ten aspekt jest często pomijany przez hotelarzy i przedstawicieli obiektów, a to błąd. Od 2009 roku aktywnie działam w gronie branżowym m.in. będąc Członkiem Zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej, należę również do Stowarzyszenia Kongresy i Konferencje w Polsce. Od 2 lat jestem Dyrektor Programową konferencji Event Biznes, obecnie pracujemy nad 3 edycją. Byłam też w gronie współorganizatorów każdej edycji największego wydarzenia branży MICE czyli spotkania Meetngs Week Poland. Jestem jurorem w branżowych konkursach. Podczas wszystkich tych przedsięwzięć przekonuję się i utwierdzam na nowo, że współpraca branżowa to klucz do sukcesu w tej dziedzinie.

 

K.: Jak często i w jakich miastach będą organizowane szkolenia?


A.N.: Szkolenia z każdego z zagadnień będą się odbywały minimum dwa razy w roku. Poza edycjami warszawskimi, oferta skierowana będzie także do hotelarzy z Poznania, Gdańska, Krakowa i Wrocławia. Planowane są również sesje wyjazdowe dedykowane konkretnej lokalizacji. Szczegółowe informacje będą dostępne na stronie internetowej.

 

K.: Ile to będzie kosztować?


A.N.: Ceny szkoleń otwartych w Hotel Media Group rozpoczynają się od 890 zł netto (za osobę) przy szkoleniach jednodniowych, kończąc na 2190 zł netto w przypadku specjalistycznych szkoleń trzydniowych.

 

K.: Szkolenia z zakresu MICE Venue Management to nie jedyna nowość w Twojej działalności.


A.N.: Tak, uruchamiamy również usługę MICE Consulting stworzoną głównie dla przedstawicieli hoteli, obiektów konferencyjno-eventowych jak również inwestorów hotelarstwa i innych obiektów. Usługa ta będzie też dostępna w ramach audytów MICE, które oferuje Hotel Assist działający w ramach Hotel Media Group.

 


Hotel Media Group to firma zrzeszająca ekspertów na rynku specjalizującym się w świadczeniu usług na rzecz branży HoReCa. Obejmuje zarówno ofertę usług szkoleniowych, doradczych, a także zaawansowanego outsourcingu usług marketingowych. W ramach oferty szkoleniowej skupia się na specjalistycznych zagadnieniach - poczynając od sprzedaży i marketingu, usług hotelowych i PR-u, poprzez zarządzenie eventami, aż po aspekty HR. Firmę wyróżnia przede wszystkim metodologia i podejście do aspektów szkoleniowych.

 

Na szkolenia zgłaszać się można poprzez stronę