W katalogu firm konferencje.pl znajdziesz organizatorów i profesjonalnych podwykonawców, którzy dostarczają kompleksowe usługi około konferencyjne. Sprawdź firmy z każdego regionu!

Klub Agencji Eventowych

Region: Mazowsze
ul. Foksal 18
00-372 Warszawa
woj. mazowieckie
Kontakt:
telefon:22 379 25 51

e-mail:
    Widok

    Business mixer o przepisach prawnych w branży eventowej

    Business mixer o przepisach prawnych w branży eventowej -
    6 lutego 2014 r. odbył się kolejny business mixer Klubu Agencji Eventowych. Tym razem spotkanie poświęcone było tematowi istotnych przepisów prawa dla branży event marketingowej.
     
    Spotkanie, które odbyło się w Restauracji i Barze Norma przy ul. Wierzbowej w Warszawie, rozpoczęli Mariusz Pleban, właściciel agencji Multi Event, Szymon Walkiewicz, Prezes Klubu Agencki Eventowych i partner WALK oraz Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR. – Klub Agencji Eventowych ma już prawie dwa lata i cieszy nas, że jako branża regularnie się spotykamy i wspólnie wymieniamy doświadczeniami oraz dyskutujemy o tym, co jest ważne dla nas wszystkich. Jest to sukces, że my jako konkurenci potrafimy i chcemy wspólnie działać na rzecz rynku eventowego w Polsce – powiedział Szymon Walkiewicz
     
    O prawie autorskim w eventach
     
    Tym razem tematem business mixer KAE był „Normy prawne i ochrona praw autorskich w branży eventowej”. Prelekcję na ten temat poprowadził mecenas Maciej Kubiak z Kancelarii LSW. W swojej prelekcji poruszył kilka istotnych kwestii dla wszystkich firm zajmujących się organizacją wydarzeń. – Eventy w porównaniu do innych branż komunikacji marketingowej są bardziej multidyscyplinarne. To oznacza, że trzeba na nie spojrzeć z różnych perspektyw i tak samo jest z kwestiami prawnymi – na różnych etapach organizacji wydarzeń ma się do czynienia z bardzo różnymi normami prawnymi, na które trzeba zwracać uwagę – stwierdził na wstępnie Maciej Kubiak. 
     
    Wystąpienie w dużej mierze dotyczyło kwestii praw autorskich oraz spraw związanych z ochroną prawną formatów eventowych – tego co podlega już ochronie, a co nie. Ze względu na brak wyraźnych definicji i ram prawnych wątek ten wywołał żywą dyskusję uczestników spotkania. Podobnie było przy wątku poświęconemu plagiatom, wymuszaniu zbywania się praw autorskich przez agencje. – Jedynym dla nas rozwiązaniem jest rozmawiać ze sobą, dzielić się wątpliwościami, wzajemnie edukować i rozumieć. Tylko wtedy będziemy mogli lepiej definiować co jest lub co nie jest naruszeniem prawa. Dotyczy to zarówno agencji, jak i klientów branży – podsumowali wspólnie Szymon Walkiewicz i Mariusz Pleban. Po części oficjalnej, firma Diageo przeprowadziła degustację alkoholi Super Deluxe. Zaprezentowała także wódkę klasy Premium – Cîroc.
     
    Korzyści dla branży
     
    Organizatorem business mixera była agencja Multi Event. Tymczasem Klub Agencji Eventowych planuje już kolejne tego typu wydarzenie. Jak podkreślają koordynatorzy projektu, daje on możliwość nawiązania dialogu pomiędzy agencjami i nieraz innymi podmiotami działającymi w segmencie event marketingowym. Spotkania te mają na celu współtworzenie wysokich standardów oraz podnoszenie jakości i standardu usług związanych z eventami oraz promocja dobrych praktyk.