W katalogu firm konferencje.pl znajdziesz organizatorów i profesjonalnych podwykonawców, którzy dostarczają kompleksowe usługi około konferencyjne. Sprawdź firmy z każdego regionu!

Łódź Convention Bureau

Region: Ziemia Łódzka
ul. Piotrkowska 87
90-423 Łódź
woj. łódzkie
Kontakt:
telefon:4842 , 63 84 408

e-mail:
    Widok

    Łódź Convention Bureau rozpoczęło działalność

    Łódź Convention Bureau rozpoczęło działalność -
    28 października 2013 r. w Centrum Konferencyjnym Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej odbyło się spotkanie inaugurujące działalność Łódź Convention Bureau.
     
    W wydarzeniu udział wzięło ponad 80 osób, w tym przedstawiciele branży spotkań, obiektów kultury i mediów. Zgromadzonych w centrum konferencyjnym ŁSSE gości powitała prezydent miasta Hanna Zdanowska. W części oficjalnej zaprezentowano opracowanie Bartłomieja Wojdaka – Dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi na temat „Turystyka Biznesowa jako markowy produkt turystyczny Łodzi”. Na spotkaniu obecna była także przedstawicielka Poland Convention Bureau POT – Karolina Gajewska, która odczytała list od Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej oraz opowiedziała o działaniach PCB POT jako narodowego Convention Bureau. Poza częścią oficjalną uczestnicy spotkania mieli okazję do zwiedzenia miasta i wizytacji obiektów przystosowanych do organizacji spotkań i wydarzeń.
     
    Łódź jest gotowa na konferencje i kongresy
     
    Jak przekonywała podczas spotkania Anna Mokrosińska, koordynator Łódź Convention Bureau, miasto dostrzega potencjał turystyki biznesowej i uznaje ten sektor za markowy produkt turystyczny Łodzi. Zarówno rozwój infrastruktury hotelowej, dogodnych połączeń, jak i historia miasta dają ogromne możliwości pod kątem organizacji różnego rodzaju wydarzeń. Celem łódzkiego biura spotkań ma być więc wspieranie przemysłu spotkań oraz rynku jego obecnych i potencjalnych klientów w celu doprowadzenia do wzrostu znaczenia gospodarczego tej branży w Łodzi.
     
    W perspektywie kilku najbliższych lat Łódź ma stać się jeszcze bardziej atrakcyjnym celem podróży biznesowych, a przede wszystkim miejscem realizacji dużych spotkań, kongresów i konferencji. Ponadto Łódź Convention Bureau ma przyczynić sie do wzrostu liczby wydarzeń branży MICE organizowanych w Łodzi oraz zapewnienia rzetelnej i bezpłatnej pomocy krajowym i międzynarodowym planistom spotkań. Do pozostałych zadań biura będzie należało integrowanie lokalnego środowiska MICE, obserwowanie i opiniowanie kierunków rozwoju produktu MICE dla Łodzi zgodnie z obraną strategią rozwoju miasta i z uwzględnieniem najważniejszych potrzeb branży oraz badania rynku spotkań w Łodzi pod kątem podaży i popytu.
     
    Rozbudowane zaplecze na konferencje
     
    Wśród atutów Łodzi pod kątem organizacji wydarzeń wymieniane są m.in. duże inwestycje w infrastrukturę – obecnie miasto dysponuje liczbą 6 tys. miejsc noclegowych o wyższym i średnim standardzie, a blisko 200 hotelowych sal konferencyjnych jest w stanie pomieścić w hotelach pomieści 31 tys. uczestników spotkań. W największym obiekcie w mieście, Atlas Arenie, można zorganizować event dla ponad 13 tys. widzów. Przewaga konkurencyjna miasta jest dostrzegana także w niższych cenach usług konferencyjnych w porównaniu do innych dużych miast.
     
    Całkowita wartość realizowanego od października 2013 r. do kwietnia 2015 r. projektu „Turystyka biznesowa jako markowy produkt turystyczny Łodzi”, w ramach którego powołane zostało Łódź Convention Bureau, to ok. 1,2 mln złotych. Blisko 85 proc. tej sumy finansuje Unia Europejska, natomiast pozostała kwota to wkład własny miasta. Tymczasem planowane jest kontynuowanie prac łódzkiego biura spotkań także po zakończeniu realizacji tego projektu. W tym celu rozważany jest model współpracy z partnerami regionalnymi i lokalną branżą MICE.