W katalogu firm konferencje.pl znajdziesz organizatorów i profesjonalnych podwykonawców, którzy dostarczają kompleksowe usługi około konferencyjne. Sprawdź firmy z każdego regionu!

Poland Convention Bureau POT

Region: Mazowsze
ul. Chałubińskiego 8
00-613 Warszawa
woj. mazowieckie
Kontakt:
telefon:22 536 70 73

e-mail:
    Widok

    FAM Trip skutecznie promuje konferencje w Polsce

    FAM Trip skutecznie promuje konferencje w Polsce -
    W pierwszej połowie 2013 r. Poland Convention Bureau zakończyło na siedmiu europejskich rynkach priorytetowych kampanię promocyjną w ramach Projektu "Promujmy Polskę Razem". Jej efekty są obiecujące i mogą sprawić, że w naszym kraju częściej będą organizowane międzynarodowe konferencje i kongresy. 
     
     
     
     
     
     
    W ciągu dwóch lat trwania kampanii Poland Convention Bureau podjęło cały szereg działań promocyjnych. "Zanim rozpoczniemy kampanię na kolejnych rynkach oraz nowy Projekt „Lubię Polskę” w Azji, podsumujemy to co wydarzyło się w tym czasie - czytamy w materiale przygotowanym przez PCB. "Wszystko zaczęło się w czerwcu 2011 na trzech rynkach, do których już po roku dołączyły kolejne cztery i razem były to: Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Szwecja, Dania, Belgia, Holandia".
     
    Istotnym przedsięwzięciem, które w tym czasie podjęło polskie biuro spotkań były prezentacje typu roadshow adresowane do zagranicznych organizatorów spotkań i wydarzeń. Łącznie odbyło się 12 prezentacji, w których udział wzięło 880 osób. Polskę, poza PCB POT, reprezentowali przedstawiciele regionalnych convention bureaux oraz rekomendowanych organizatorów. Pozwoliło to na przedstawienie zarówno regionów jak i konkretnej oferty firm. Każdorazowo prezentacja była koordynowana przez lokalnego partnera medialnego odpowiedzialnego za zapewnienie miejsca, cateringu, a co najważniejsze za selekcję gości. Dodatkowe pakiety w postaci wysyłki newsletterów, informacji na stronach internetowych czy reklam w miejscach dostępnych dla uczestników targów i konferencji branżowych dały możliwość szerszej promocji.
     
    FAM TRIPY, czyli podróże studyjne to kolejny element kampanii. Ich założeniem było zapoznanie meeting plannerów z polską ofertą przemysłu spotkań w sposób nieco mniej formalny, w przyjaznej atmosferze, łącząc wizytacje obiektów z aktywnym poznawaniem miast, regionów i ich atrakcji. W każdym takim wydarzeniu wzięło udział od 8 do 12 osób. Łącznie w 11 wydarzeniach udział wzięło 96 reprezentantów branży. Z ankiet wypełnionych przez uczestników po zakończeniu projektu wynika, że udział w FAM TRIPIE zmienił ich opinię na temat naszego kraju, dzięki czemu zaczynają oni proponować swoim klientom organizację wydarzeń w Polsce. Najbardziej wymiernym efektem tego narzędzia są zorganizowane do tej pory lub zaplanowane na najbliższą przyszłość konferencje. Z danych, które posiada Poland Convention Bureau, po zakończeniu FAM TRIPów z inicjatywy ich uczestników odbyło się 6 wydarzeń dla łącznie 600 osób, a 9 jest już zaplanowanych na lata 2014 – 2021.
     
    Jak zaznaczają przedstawiciele POT/PCB, jednym z najważniejszych wydarzeń branży spotkań i konferencji są targi IMEX we Frankfurcie, skupiające w jednym miejscu meeting plannerów z całego świata. W latach 2011 – 2013, poza organizacją stoiska narodowego, Poland Convention Bureau miało okazję przeprowadzić szeroką promocję na terenach targów. Polskie biuro spotkań było obecne w codziennej gazecie targowej "Show Daily", katalogu targowym, na stronie internetowej, w przestrzeniach międzytargowych oraz w targowym centrum edukacyjnym Inspiration Center, gdzie odbyły się dwie sesje edukacyjne PCB POT. Działania te sprawiły, że Polska była widoczna zarówno przed, w trakcie, jak i po zakończeniu targów.
     
    W pierwszym roku trwania kampanii w zagranicznej prasie pojawiły się reklamy prezentujące polskie miasta i regiony oraz poszczególne produkty przemysłu spotkań. Łącznie ukazały się 23 odsłony reklam prasowych we Francji, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii. Na rynkach tych miała miejsce także kampania internetowa prowadzona poprzez dedykowane portale oraz media społecznościowe.
     
    Wśród materiałów, którymi Poland Convention Bureau posługiwało się na rynkach objętych kampanią, znalazła się m.in. prezentacja multimedialna „Polska by Kate”. Zawiera ona najważniejsze wiadomości na temat działalności PCB oraz kontaktów dane kontaktowe do lokalnych convention bureaux i rekomendowanych organizatorów. Z kolei publikacja „Polska. Site Inspection” to kompendium wiedzy na temat polskiej oferty przemysłu spotkań. Znajdują się tam zarówno obiekty konferencyjne, hotele, propozycje kreatywnych programów incentive i wiele innych informacji niezbędnych do organizacji perfekcyjnych wydarzeń.
     
    Tymczasem Poland Convention Bureau nie osiada na laurach i planuje już kolejne działania, związane z nowymi rynkami oraz projektem "Lubię Polskę". Oba przedsięwzięcia są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Działania 6.3 POIG 2007 – 2013.