W katalogu firm konferencje.pl znajdziesz organizatorów i profesjonalnych podwykonawców, którzy dostarczaj─ů kompleksowe us┼éugi oko┼éo konferencyjne. Sprawd┼║ firmy z ka┼╝dego regionu!

Warsaw Convention Bureau

Region: Mazowsze
ul. pl. Zamkowy 10
00-277 Warszawa
woj. mazowieckie
Kontakt:
telefon:22 629 07 50
fax: 22 628 66 02

e-mail:
Widok

Event po warszawsku. Wyniki raportu ÔÇ×Przemys┼é spotka┼ä w Warszawie '15ÔÇŁ

Event po warszawsku. Wyniki raportu ÔÇ×Przemys┼é spotka┼ä w Warszawie 15ÔÇŁ -

Warszawa to lider w┼Ťród polskich destynacji spotka┼ä. Rocznie odbywa si─Ö tu a┼╝ 25 tys. eventów! I dlatego Warsaw Convention Bureau wyda┼éo raport „Przemys┼é spotka┼ä w Warszawie 2015”, którego wnioski prezentujemy w poni┼╝szym artykule.


Konferencje, targi, kongresy, podró┼╝e motywacyjne i integracyjne staj─ů si─Ö dla polskiej stolicy jednym z najwa┼╝niejszych segmentów biznesu. Bran┼╝a eventowa zasila przede wszystkim hotele, ale i obiekty kongresowe. Warszawa jako destynacja spotka┼ä w Polsce nie ma sobie równych. Po pi─Ötach depcze jej Kraków, ale poza tymi dwoma miastami pró┼╝no szuka─ç miejsc z cho─çby zbli┼╝onymi wynikami. Co dok┼éadnie dzieje si─Ö w stolicy? wydarze┼ä jest najwi─Öcej? Ile trwaj─ů i ile skupiaj─ů go┼Ťci? Odpowied┼║ poni┼╝ej.

 

Warszawa na podium Europy Środkowo-Wschodniej

 

Zacz─ů─ç wypada od tego, ┼╝e Warszawa, jako jedyne polskie miasto (!), uznawane jest za o┼Ťrodek o statusie mi─Ödzynarodowym maj─ůcym wp┼éyw na gospodark─Ö ┼Ťwiatow─ů oraz za w─Öze┼é w ponadnarodowej sieci miast. Nasza stolica przoduje w czterech kategoriach, które sk┼éadaj─ů si─Ö na d┼éugookresow─ů pozycj─Ö konkurencyjn─ů na mi─Ödzynarodowym rynku spotka┼ä, a s─ů to: potencja┼é ogólnogospodarczy, dost─Öpno┼Ť─ç komunikacyjna (usieciowienie), potencja┼é obs┼éugowy bran┼╝y spotka┼ä i hotelarskiej oraz atrakcyjno┼Ť─ç turystyczna. W rankingach dotycz─ůcych Europy ┼Ürodkowo-Wschodniej Warszawa zawsze wyst─Öpuje w towarzystwie Pragi i Budapesztu. Pozosta┼ée miasta tej cz─Ö┼Ťci kontynentu pozostaj─ů daleko w tyle. W niektórych zakresach maj─ůcych znaczenie dla przemys┼éu spotka┼ä, np. w liczbie zarz─ůdów mi─Ödzynarodowych firm ┼Ťwiadcz─ůcych us┼éugi biznesowe dla firm, Warszawa goni Berlin.

 

41% udziału rynkowego w międzynarodowych spotkaniach

 

Z rankingu Global Destination Cities Index 2015 dowiadujemy si─Ö, ┼╝e Warszawa znajduje si─Ö w grupie dziesi─Öciu miast o najszybszej stopie wzrostu w zakresie liczby odwiedzaj─ůcych z zagranicy w ostatnich pi─Öciu latach (2009ÔÇĹ2015). W samym 2014 roku w Warszawie udzielono 4,82 mln noclegów, odby┼éo si─Ö tu 59 mi─Ödzynarodowych spotka┼ä mi─Ödzynarodowych stowarzysze┼ä uwzgl─Ödnianych w rankingu International Congress & Convention Associations (ICCA) oraz 35 mi─Ödzynarodowych spotka┼ä uwzgl─Ödnianych w statystykach Union of International Association (UIA). Udzia┼é rynkowy Warszawy w tych mi─Ödzynarodowych spotkaniach wyniós┼é a┼╝ 41%.

 

Dlaczego akurat Warszawa?

 

To w┼éa┼Ťnie tu wyst─Öpuje najwy┼╝szy poziom dost─Öpno┼Ťci komunikacyjnej. W 2014 roku Warszawa a┼╝ o 70% pobi┼éa Kraków pod wzgl─Ödem liczby bezpo┼Ťrednich po┼é─ůcze┼ä lotniczych. Co wi─Öcej, w Warszawie jest najwi─Öksza poda┼╝ miejsc hotelowych o ┼Ťci┼Ťle biznesowym profilu. Ca┼ékowita liczba hoteli w Warszawie wynios┼éa pod koniec 2014 roku 83 obiekty, w których dost─Öpne by┼éo ponad 13 tysi─Öcy pokoi i 23,5 tysi─ůca ┼éó┼╝ek, przy czym 53% z miejsc noclegowych oferowana jest w hotelach pi─Öcio- i czterogwiazdkowych. Dalej – Warszawa to minimum 220 obiektów konferencyjnych, najwi─Öksza liczba firm ┼Ťwiadcz─ůcych ró┼╝nego rodzaju us┼éug zwi─ůzanych z organizacj─ů eventów oraz 31 agencji reklamowych zrzeszonych w ramach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

 

Spotkania warszawskie 2015, czyli o detalach wyników raportu

 

I dzi─Öki wszystkim wymienionym powy┼╝ej zas┼éugom Warszawa mo┼╝e pochwali─ç si─Ö nast─Öpuj─ůc─ů statystyk─ů: 25 000 spotka┼ä rocznie. Z czego najwi─Öcej odby┼éo si─Ö w pa┼║dzierniku (14,9%) i listopadzie (14,6%). ┼Ürednio w ka┼╝dym spotkaniu wzi─Ö┼éy udzia┼é 83 osoby, a u┼Ťredniona d┼éugo┼Ť─ç pojedynczego spotkania to 1,5 dnia (72,5% to spotkania jednodniowe).

 

Najwi─Öksza cz─Ö┼Ť─ç ca┼éej wynaj─Ötej powierzchni konferencyjnej przypad┼éa w dni powszednie w ┼Ťrodku tygodnia: ┼Ťrody 18,4% i czwartki i 18,6%. Zdecydowana wi─Ökszo┼Ť─ç eventów, bo a┼╝ 88,4% organizowana by┼éa na zlecenie firm. Najpopularniejsze okaza┼éy si─Ö eventy dotycz─ůce medycyny, farmacji i dbania o zdrowie (14,7%) oraz edukacji (13%). Kolejne miejsce w rankingu popularno┼Ťci tematów eventów zaj─Ö┼éy bran┼╝e IT, telekomunikacji oraz us┼éug online (8,4%), podró┼╝e i czas wolny (6%) oraz finanse (5,3%). Jednocze┼Ťnie 75% wszystkich wydarze┼ä by┼éo spotkaniami o charakterze korporacyjnym.

 

Pełna wersja raportu do pobrania poniżej.