Jak zachowywać się podczas branżowych targów? W jaki sposób pozyskiwać duże wydarzenia dla miast i obiektów podczas takich spotkań jak IMEX? Przydatną wiedzą na ten temat podzielił się podczas wykładu w Warszawie ekspert i autorytet branży MICE – Paul Kennedy.

Spotkanie z właścicielem firmy doradczej Kennedy Integrated Solutions i specjalistą w dziedzinie organizacji targów Paulem Kennedy'm odbyło się 28 października 2015 w EXPO XXI. Inicjatorem i organizatorem spotkania pt. “Making trade shows and live marketing event pay!” było Warsaw Convention Bureau wraz z gospodarzem i jednocześnie strategicznym partnerem projektu - warszawskim EXPO.

Gość specjalny jest jedną z czołowych postaci przemysłu spotkań w Wielkiej Brytanii. Współpracuje z lokalnymi organizacjami wspierającymi rozwój turystyki biznesowej m.in. MPI, UNWTO, Vilnius Convention Bureau, Visit Denmark, Slovenia i Sicilia Convention Bureaux, The Meetings Show, Convene i in. Jest również doradcą Warsaw Convention Bureau.

Wykład nie był jedynie przekazaniem suchej wiedzy teoretycznej, a ciekawą interaktywną formą spotkania, dzięki któremu z pewnością znacznie więcej praktycznej wiedzy pozostało w głowach uczestników. Ekspert opowiedział o kulisach przygotowywania dużych, międzynarodowych wydarzeń i dobrych praktykach stosowanych w różnych częściach świata. Podkreślił znaczenie relacji międzyludzkich, które - pomimo rozwoju technologii - opierają się wciąż na bliskim i serdecznym kontakcie bezpośrednim. Dla przedstawicieli obiektów konferencyjnych z pewnością cenna była wiedza na temat prowadzenia rozmów biznesowych na targach typu IMEX, gdzie mają oni szansę pozyskać duże, prestiżowe wydarzenia.

Paul Kennedy zwrócił też uwagę na podstawowe błędy, które popełniają partnerzy rozmów tego typu, a wśród nich, na kardynalny – nie słuchanie potrzeb potencjalnego klienta. Ciekawym spostrzeżeniem było też stwierdzenie, że nie należy podkreślać wyjątkowości swojego obiektu czy destynacji, co tak naprawdę zamiast zachęcać – odstręcza klientów. Ważna jest natomiast zdolność słuchania i odpowiadania na potrzeby, elastyczność i innowacyjność, a także wcześniejsze zapoznanie się z potencjalnym rozmówcą. Te wszystkie porady ułatwiają nie tylko nawiązanie relacji biznesowej, ale mogą się przyczynić do sukcesu i zyskania cennego klienta czy zleceniodawcy.

W twórczych zajęciach w podgrupach wzięli udział przedstawiciele obiektów konferencyjnych i kongresowych, firm eventowych i incentive, PCO, DMC, studenci i dziennikarze mediów branżowych.