Dobiegł końca remont XIX-wiecznej zabytkowej kamienicy przy ulicy Filipa 18 na Rynku Kleparskim w Krakowie. Atrakcyjnie położony budynek zajmie teraz nowy Hotel Indigo Kraków Old Town, pierwszy w Polsce obiekt butikowej marki, należącej do koncernu IHG.

Centralne miejsce w nowo oddanym do użytku kompleksie zajmuje sala konferencyjna, mogąca pomieścić do 60 osób w układzie kinowym, kompletnie wyposażona w sprzęt multimedialny, nagłośnienie i dostęp do Internetu. Oferuje ona także możliwość aranżacji przestrzeni i dostosowanie do indywidualnych potrzeb organizatorów spotkań.

Konferencje we wnętrzach inspirowanych sztuką

Hotel może zakwaterować około 112 gości w 55 kompletnie wyposażonych pokojach oraz 1 apartamencie. Projekt indywidualnego wystroju poszczególnych pomieszczeń inspirowany był twórczością polskich malarzy, absolwentów pobliskiej Akademii Sztuk Pięknych – Malczewskiego, Matejki, Wyspiańskiego i innych. Atutem ośrodka jest jego położenie, w centrum miasta, kilka minut od Dworca Głównego, z możliwością szybkiego dojazdu do oddalonego o 10 km portu lotniczego Balice oraz w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku Starego Miasta, Sukiennic oraz Bramy Floriańskiej. Wśród wyposażenia pokoi znajdują się: płaski telewizor z dostępem do międzynarodowych kanałów, łazienka z prysznicem i regulowanym ogrzewaniem podłogowym oraz urządzenie do parzenia kawy i herbaty. Część pokoi wyposażonych jest także w strefę wypoczynkową. Ośrodek zapewnia gościom również parking oraz bezprzewodowy dostęp do Internetu.

Atrakcje w hotelu i jego otoczeniu

Do dyspozycji gości konferencji pozostają działające na terenie obiektu: sauna, mini SPA wraz centrum fitness oraz strefa dla gości z biblioteką. O umilenie pobytu w hotelu dbają również restauracja oraz open bar.

Wykonawcą projektu przebudowy kamienicy z 1836 roku jest firma Inżynieria Zbigniew Witkowski, zaś inwestorem spółka Sao Investments. Całkowita powierzchnia użytkowa pięciokondygnacyjnego hotelu to 2500 mkw.

Indigo to butikowa marka hoteli wyższego segmentu. Każdy z nich zaaranżowany jest w indywidualny i unikalny sposób, inspirowany otoczeniem i kulturą kraju/miasta, w którym się znajduje. Pierwszy ośrodek tej sieci otwarty został w roku 2004. Obecnie w Europie działa 19 hoteli marki, najwięcej, bo aż 9 – w Wielkiej Brytanii. Sieć zapowiada podwojenie liczby placówek do końca 2020 roku.