Miesięcznik Forbes ogłosił hotel Radisson Blu w Krakowie zwycięzcą pierwszej edycji konkursu „Liderzy Zrównoważonego Rozwoju”. Zdobycie przez hotel eko-certyfikatu BS8901 zostało uznane za jedną z siedmiu najcenniejszych inicjatyw w skali całego kraju.    

Konkurs „Liderzy Zrównoważonego Rozwoju” został zorganizowany przez miesięcznik Forbes.  Wzięło w nim udział ponad 70 firm, z których nagrodzono siedem. Forbes docenił krakowski Radisson Blu za zdobycie, jako pierwszy hotel na świecie i jednocześnie pierwsza firma w Polsce, certyfikatu BS 8901.

Certyfikat jest obecnie najbardziej wymagającą międzynarodową normą przyznawaną w dziedzinie zrównoważonego zarządzania imprezami. Sześcioosobowa kapituła konkursu „Liderzy Zrównoważonego Rozwoju” doceniła prospołeczne i proekologiczne aspekty tego osiągnięcia. Zwróciła także uwagę na świadome budowanie przez hotel własnej przewagi konkurencyjnej opartej na zintegrowaniu działań CSR ze strategią biznesową. W jaki sposób? Uzyskanie certyfikatu BS8901 pozwoliło Radisson Blu w Krakowie rozbudować swoją ofertę o pakiet Zielonych Spotkań.

Jak twierdzi Wojciech Liszka, Dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu – Zielony pakiet proponujemy głównie firmom głęboko zaangażowanym w CSR i ekologię ale także tym, które w ten sposób już teraz chcą się wyróżnić na rynku. Sądzę, że za rok lub dwa takie właśnie ‘odpowiedzialne’ spotkania będą standardem, a nie wyjątkiem.

Jak w praktyce wygląda takie spotkanie? Już na samym początku współpracy pomiędzy hotelem, a klientem ustalona zostaje Polityka Zrównoważonego Spotkania. W nim zawierają się podstawowe zasady określające: ·    Sposoby zmniejszenia negatywnego wspływu na środowisko naturalne ·    Pozytywne oddziaływanie na lokalną społeczność ·    Redukcję kosztów produkcji i eksploatacji

Zależnie od rodzaju działalności klienta i specyfiki spotkania hotel organizuje spotkania, w trakcie których obowiązują restrykcyjne zasady segregacji śmieci, materiały pochodzą z recyklingu, transport planowany jest tak, by ograniczyć emisję CO2, a posiłki – by nie marnować żywności ani energii. Ponadto wszystkie produkty zamawiane są lokalnie, hotel raportuje zużycie surowców, współpracuje z regionalnymi dostawcami i wspiera lokalną społeczność.

Po spotkaniu klient otrzymuje certyfikat i raport emisji CO2. W dowód troski o otoczenie może zasadzić taką liczbę drzew, jaka szybko zniweluje negatywny wpływ imprezy na środowisko naturalne.

- Nagroda magazynu Forbes została przyznana firmom, których działania są zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie przyczyniają się do sukcesu biznesowego przedsiębiorstw – mówi Nino Rosenlund, Dyrektor Generalny hotelu. - Jest to racjonalna droga, którą, mam nadzieję, w najbliższych latach podąży większość polskich firm – dodaje.

Więcej informacji na temat konkursu znajduje się w lipcowym wydaniu magazynu Forbes. źródło: www.radissonblu.com