Firmy coraz częściej organizują Wigilie dla pracowników, ponieważ jest to dobra okazja na wzmocnienie więzi oraz zmotywowanie do pracy. Jest to także moment na podsumowanie osiągnięć firmy i podziękowanie za zaangażowanie. Wszystko to w niezwykłej, świątecznej atmosferze.

Wigilia w Polsce ma istotne znaczenie, jest czasem na refleksje, spotkania w gronie rodziny i przyjaciół. Kojarzy się z miłym i symbolicznym posiłkiem. „Christmas party” organizowane przez firmy to specyficzne spotkanie, które odbywa się w atmosferze nadchodzących świąt, którego głównym celem jest zachęcenie pracowników do czynnego udziału w życiu firmy, budowanie relacji i motywowanie do pracy. Firmowa Wigilia nie może być zbyt huczna, gdyż kłóci się to z ogólnym nastrojem. Zaś zwyczajne, a nawet nudne spotkanie może z kolei wzbudzić niechęć, ponieważ kojarzy się ze stratą czasu – w tak ważnym przecież dla pracowników okresie świątecznych przygotowań. 

Wybór miejsca decyduje o nastroju

Wszelkiego rodzaju spotkania z pracownikami są standardowo organizowane albo w miejscu pracy, bądź w wynajętych salach restauracyjnych, hotelowych, czy konferencyjnych. Najczęściej przebieg imprezy jest schematyczny i zawiera przemówienia kadry kierowniczej, prezentację wyników, bądź nowych produktów, posiłek i czasami krótką część artystyczną. W przypadku organizowania Wigilii dla pracowników warto jednak pokusić się o coś ciekawszego, bardziej interesującego. Zbudowanie przyjaznego i świątecznego nastroju wymaga czegoś więcej, niż kolacja w prostym, neutralnym miejscu. Warto poszukać takiej lokalizacji, która poza dobrym menu i miłą obsługą, zaoferuje także niezwykłą atmosferę.

Atmosfera to klucz do sukcesu

Wybranie nietypowego miejsca, które zaoferuje nam coś więcej niż tradycyjne obiekty jest istotnym czynnikiem, od którego może zależeć sukces spotkania firmowego! Takim obiektem jest np. Teatr Kamienica. To bardzo „warszawskie” miejsce, które od samego początku, czyli 1910 roku, łączyło w sobie dwa elementy: biznesu i rozrywki. Budynek przetrwał dwie wojny, ale to druga odcisnęła na nim największe piętno. Kamienica została odnowiona tak, aby jak najmocniej uwypuklić historię, nawiązać do elegancji i stylu przedwojennej Warszawy. Piękne wnętrza, w połączeniu z kontekstem historycznym, budzą emocje. - Nastrojowość i niezwykła atmosfera to z pewnością jedne z ważniejszych atutów teatru - mówi jego założyciel Emilian Kamiński. - Miejsce to wybierają zarówno ci, którzy chcą zorganizować przyjęcie firmowe, czy wykwintną galę, jak też ci, którzy pragną odbyć rozmowy kuluarowe w urokliwym miejscu z historią - dodaje Pan Emilian.

Jeden Teatr - wiele możliwości

Piękne wnętrza Teatru Kamienica zostały podczas odnowy przygotowane na różne okazje. Do dyspozycji firm są trzy sale sceniczne: Scena Parter, mieszcząca 100 osób, Scena Oficyna, mieszcząca od 300 do 500 osób oraz nastrojowa Scena Piwnica Warsza, w której można zorganizować spotkanie na 80 osób. Dodatkowo dostępna jest pięknie odnowiona restauracja z dwiema salami bankietowymi: Kolumnową i Butelkową. Teatr oferuje kilkanaście wariantów ustawień sceny i widowni oraz ciekawe rozwiązania logistyczne, dzięki którym możliwe jest planowanie wydarzeń z zachowaniem dużej swobody. Wszelkie występy sceniczne, jak i inne atrakcje, mogą być podziwiane bez konieczności zmiany sali. Teatr Kamienica to nowoczesne miejsce „z duszą”, idealne dla tych, którzy chcą połączyć biznes z kulturą i historią. 

Okazja na zmotywowanie pracowników

Spotkanie firmowe w dobrej, świątecznej atmosferze to najlepsza okazja na zmotywowanie pracowników. Podczas „Christmas party” można rozdać prezenty, bądź premie świąteczne. Warto też podziękować pracownikom za ich pracę i podkreślić wspólne cele. Jest to także dobry moment na budowanie więzi z uczestnikami Wigilii, podczas dzielenia się opłatkiem, czy rozmów na tematy niekoniecznie związane z pracą. Lepsze poznanie pracowników pozwala na stworzenie prawdziwego zespołu i atmosfery współpracy. Jest to istotny czynnik, pomagający w rozwoju firmy i osiąganiu zysków. 

I jeszcze słowo o terminach

Zorganizowanie firmowego „Christmas party” wymaga wcześniejszego zaplanowania. Jest to konieczne, gdyż najpopularniejsze terminy w II połowie grudnia są zwykle zajmowane przez firmy dużo wcześniej. Jeśli celem firmy jest zorganizowanie niezwykłej Wigilii, która zostanie dobrze i na długo zapamiętana przez pracowników, warto wybrać i zarezerwować lokalizację odpowiednio wcześnie. 

Źródło: FuturePR