Konferencje.pl - tysiące miejsc na konferencje. Zero kłopotów. Skorzystaj z wyszukiwarki lub zleć nam wybór idealnej sali konferencyjnej spośród ponad 4000 hoteli, ośrodków, pałaców, a także teatrów i muzeów oraz innych oryginalnych miejsc. Wyślij zapytanie, a otrzymasz oferty bezpośrednio na swój adres e-mail.

Inspiracje, czyli 2+2 = 39021 pomysłów na event

Jędrek Nykowski Mea Group inspiracje eventy konferencje

29.11.2018

Dlaczego eventy są tak różnorodne, mimo ograniczonych środków wyrazu, rygorów budżetowych i wymogów korporacyjnych CI? Skąd czerpać inspirację na organizację wydarzenia? Odpowiada Jędrek Nykowski, Dyrektor Kreatywny MEA Group.

 

 

Odpowiadając na to pytanie, trzeba sobie wyobrazić podstawowy zestaw eventowy: scena, projektor, ekran, a na nim prezentacja. Następnie trzeba dodać osobę bądź osoby – gwiazdę, prelegenta, power speakera, tancerza, laureata. Potem miejsce: zamek, a może jednak przemysłowa hala? Następnie publiczność – od dwóch do dziesiątek tysięcy osób, dorośli, dzieci, rodzice, managerowie, kobiety, mężczyźni?
 


Co widzicie?



Każdy trochę co innego, ale generalnie jakaś forma zmysłowej przestrzeni pojawia nam się w głowach. Wynika ona głównie z naszych doświadczeń albo branży. Może to koncert, może teatr, a może impreza choinkowa połączona z korporacyjnym przemówieniem dyrektora? Bardzo wiele zależy właśnie od tego, jaki jest temat wydarzenia, jakie są kluczowe elementy briefu i jaki mamy pomysł. Bez idei, pomysłu nic nie uda się wykreować, niezależnie od tego co, jak, gdzie, kiedy, dla kogo (grupa docelowa) i za ile (budżet).

 


Skąd ten pomysł wziąć, gdy w głowie pustka, a na ramieniu siedzi diabełek i szepcze do ucha, że kończy się czas, i że deadline, iż trzeba iść do szefa i sprzedać nasze „kreatywne objawienie” podczas 15 sekund, w których będzie on skupiony i nas wysłucha. Należy iść na spotkanie z efektem WOW. Tak oto dochodzimy do sedna: do pomysłu i tego, jak na niego wpaść. Dosłownie.
 

 

Moja dewiza to truizm: pomysły są wszędzie, trzeba dać się ponieść i wpaść na pomysł. W żadnym razie nie wymyślić go. Zawsze pod ręką, na naszej codziennej drodze są ich tysiące, niezależnie od konfiguracji oraz złożoności tematu. Ale jak to wygląda w praktyce?


W mojej codziennej pracy stosuję jedną prostą zasadę: czerpać ze wszystkich możliwych źródeł w zasięgu wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku. Ze snów, książek i Internetu. Z nauki, historii, popkultury i szkolnych lektur – kto powiedział, że event oparty na historii Koziołka Matołka (lektura mojej córki w 2. klasie szkoły podstawowej) nie jest idealną metaforą do przekazania pracownikom idei, że zawsze dążymy do celu, bez względu na przeszkody, i że uczmy się na błędach?

 


Ten z pozoru prosty przykład pokazuje jeszcze jedną właściwość eventu – event to metafora, mikroświat, którego konstrukcję i narrację definiuje brief. Natomiast jego ostateczny kształt to już inna historia, która może tak totalnie, jak i dosłownie być nie z tego świata. Event chłonie wszystko i dodatkowo ma bardzo jasno określone granice: wiadomo, kiedy się zacznie i kiedy skończy, a w związku z tym możemy sobie pozwolić na wiele. Event to patchwork, kolaż, pomieszanie rzeczywistości z wyobraźnią.
 


Skąd czerpać inspiracje:

 

  • Sztuka
  • Architektura
  • Teatr
  • Popkultura
  • Gwiazdy
  • Filmy
  • Teledyski
  • Reklama
  • Literatura



Co warto obserwować:

 

  • Pinterest
  • Instagram
  • Vimeo
  • YouTube

 

 

Kończąc mój nieco filozoficzny wywód na temat źródeł inspiracji, daję prostą receptę na to skąd je czerpać: warto czasem odkleić się od rzeczywistości i zajrzeć do innych wymiarów.
 


Jędrek Nykowski
 

Z branżą eventową związany od 13 lat, początkowo jako producent, a następnie w roli kreatywnego. W Mea Group od 2015 r., obecnie jako Dyrektor Kreatywny kieruje pracą Działu Kreacji. Specjalizuje się w kompleksowym przygotowywaniu koncepcji kreatywnych dla klientów, w tym m.in. tworzeniu konceptów, scenografii (projekt, koordynacja), reżyserii wydarzeń razem z Magdaleną Kozicką (dyrektor produkcji Mea Group). Na jego koncie są projekty dla takich klientów jak: Edipresse Polska, British American Tobacco, Tymbark, GSK, Ambra, MetLife, w tym też doceniane na międzynarodowych konkursach (np. Flesz Fashion Night 2017 – ścisły finał Eventex 2018 oraz Wyróżnienie w German Design Awards 2019). Wcześniej związany z takimi agencjami jak Allegro, Rochstar, Escadra i G7. Tworzył koncepty i realizował projekty m.in. dla Nationale Nederlanden, Prudential, PKO BP, PZU, Nokia, Adidas, Reebok, LOT, Kompania Piwowarska, CEDC, Polpharma, Orange, Sony, Samsung, Vatenfall, Tymbark, Coca-Cola, Mercedes i Velux. Jeden ze współorganizatorów Orange Warsaw Festival i Orange Stacji Balon.

Trener, współprowadzi szkolenie „Event Manager – planowanie, organizacja i zarządzanie projektem eventowym” i wykładowca na Studium Event Managementu na Wydziale Zarządzania UW.

 

ilustr. Jędrek Nykowski

 

 

Interesuje Was temat? Zajrzyjcie do innych artykułów branżowych:

 

Jak wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii podczas eventu?

Jak przygotować dobry scenariusz eventu?

Profesjonalny Organizator Konferencji - czy warto go zatrudniać?

Media społecznościowe w branży eventowej

Autor:
Pobierz Ebooka:
Pierwszy przewodnik eventowy po Warszawie. Przejrzyj, zanim wybierzesz obiekt na swoje następne wydarzenie.
Poleć artykuł:
Napisz komentarz:
lista aktualności

Newsletter

RSS - Aktualności

W każdy wtorek najnowsze obiekty, newsy
i artykuły w Twojej skrzynce. Bądź na bieżąco!

X

Najnowsze oferty specjalne

Newsletter

W każdy wtorek najnowsze obiekty, newsy
i artykuły w Twojej skrzynce. Bądź na bieżąco!

Co nowego?

Hotele konferencyjne Hotele konferencyjne Obiekty kultury; Ośrodki konferencyjne; Wille, dworki, pałace Alternatywne Hotele konferencyjne; Ośrodki konferencyjne; Restauracje
Agencje eventowe Konferencje i kongresy Sprzęt Audio Video Agencje eventowe Tłumaczenia symultaniczne
Agencje eventowe Konferencje i kongresy Sprzęt Audio Video Agencje eventowe Tłumaczenia symultaniczne