Ekologia w hotelarstwie oraz wykorzystanie nowoczesnych metod zarządzania i praktyk  porównawczych, jak benchmarking, revenue management czy channel management to tematyka konferencji i szkoleń organizowanych w ramach IV Międzynarodowych Targów Obiektów Noclegowych WorldHotel 2011.

Podczas spotkań eksperci podzielą się wiedzą na temat najnowszych rozwiązań, które pozwalają optymalizować koszty oraz maksymalizować przychody w hotelarstwie. Na targach zostanie również zaprezentowana nowa odsłona portalu zwiadowca.pl – serwisu dedykowanego przedstawicielom z branży HoReCa. Targi WorldHotel 2011 odbędą się w dniach 5-7 października w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny po dokonaniu rejestracji na stronie www.worldhotel.pl/rejestracja.

- Targi WorldHotel, jako impreza biznesowa skupiają przede wszystkim przedstawicieli branży ściśle związanych z rynkiem hotelarskim. To doskonała okazja, by zdobyć cenną wiedzę, wymienić doświadczenia ,nawiązać kontakty biznesowe, a przede wszystkim - zapoznać się z pełną ofertą produktów i usług wykorzystywanych w hotelarstwie. Dzięki temu WorldHotel stają się w pewnym sensie wyznacznikiem kierunków rozwoju w branży. Dlatego też w programie targów nie mogło zabraknąć kwestii związanych z tak popularną ostatnio ekologią czy też zastosowaniem metod typu benchmarking, channel management czy revenue management w hotelarstwie – mówi Renata Smolnytska, Project Manager Targów WorldHotel. Zwiększanie zysków przy minimalnych kosztach Podczas seminarium „Ekologia i zarządzanie w hotelarstwie”, organizowanego pierwszego dnia targów przez  Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego, zostaną poruszone trzy główne tematy. Dwa pierwsze będą dotyczyć plusów i minusów stosowania ekologii w kosmetykach hotelowych oraz sposobów na likwidowanie kosztów operacyjnych i wyróżnienie hotelu dzięki innowacyjnemu oświetleniu. Trzeci temat zostanie poświęcony narzędziom ułatwiającym hotelom zarządzanie sprzedażą online - channel management. Uczestnicy wykładu będą mogli przekonać się, jak bardzo opłacalne jest wykorzystywanie kanałów online oraz dowiedzieć się, w jaki sposób narzędzia typu channel manager mogą pomóc w efektywnym zarządzaniu tymi kanałami.

Drugiego dnia WorldHotel odbędzie się m.in. konferencja Instytutu Rynku Hotelarskiego „Benchmarking jako narzędzie revenue management w hotelarstwie”. Przedstawiciele branży będą mogli dowiedzieć się, w jaki sposób wykorzystać metodę analiz i porównań do poprawy wyników finansowych  w hotelach. Monitorując najlepsze firmy na rynku hotelarskim, sposób ich działania i przenosząc takie gotowe sprawdzone wzorce na własną działalność, można bowiem liczyć na maksymalizację przychodów w biznesie. Jednym z punktów programu ostatniego dnia targów, 7 października, będzie najnowsza odsłona portalu dla hotelarzy i restauratorów, właścicieli barów, dyskotek i salonów SPA – zwiadowca.pl. Przedstawione zostaną nowe funkcjonalności serwisu, nowe rozwiązania informatyczne, a także aktualna oferta dla inwestorów i oferentów w hotelarstwie.  Źródło wiedzy dla hotelarzy Na Targach WorldHotel w pięciu sektorach tematycznych przedstawiony zostanie pełen przegląd produktów i usług w zakresie wyposażenia i wystroju wnętrz, tekstyliów i galanterii hotelowej, housekeepingu, rozwiązań informatycznych, a także infrastruktury rekreacyjnej SPA Wellness.  Ponadto, uczestnicy WorldHotel po raz pierwszy będą mieli okazję równolegle zapoznać się z ofertą dla branży eventowej, znaleźć pomysły na organizację imprez i nawiązać kontakty handlowe dzięki III Targom Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów Event 2011, które odbędą się  w sąsiadującej hali w tym samym czasie, co Targi WorldHotel 2011. Jak uczestniczyć w targach i konferencjach? Udział w targach i wydarzeniach towarzyszących jest możliwy po dokonaniu rejestracji na miejscu  lub za pośrednictwem strony www.worldhotel.pl/rejestracja. Rejestracja on-line prowadzona będzie do 3 października do godz. 12.00 i upoważnia do bezpłatnego wstępu na dwie imprezy: targi WorldHotel i Event. Zwiedzający, którzy zarejestrują się na miejscu, będą musieli zakupić bilet w cenie 30 zł za każdy dzień  targów. Jeden bilet będzie upoważniał do wstępu na obie imprezy. W seminarium „Ekologia i zarządzanie w hotelarstwie” można uczestniczyć bezpłatnie, podobnie jak w konferencji dotyczącej benchmarkingu. Słuchacze konferencji powinni wcześniej jednak zgłosić swoje uczestnictwo poprzez stronę www.irh.pl. Natomiast wstęp na prezentację nowej odsłony portalu zwiadowca.pl możliwy będzie po otrzymaniu specjalnego zaproszenia.

źródło: www.wordhotel.pl.