W ciągu 12 dni Szczytu Klimatycznego COP19 na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyło się ponad 2 tysiące spotkań, seminariów i paneli dyskusyjnych oraz 140 konferencji prasowych dla ponad tysiąca dziennikarzy z całego świata.

Od 11 do 22 listopada 2013 r. na czas Szczytu Klimatycznego Stadion Narodowy został zamieniony w jeden wielki kompleks konferencyjny. W 50 specjalnie do tego celu przygotowanych salach codziennie odbywało się około 200 konferencji, sesji konsultacyjnych i spotkań roboczych. Najwięcej tego typu wydarzeń miało miejsce 19 listopada. Tego dnia przebieg szczytu relacjonowało 600 zagranicznych i polskich dziennikarzy. Była to największa operacja logistyczna przeprowadzona na Stadionie Narodowym w Warszawie od momentu jego otwarcia.

Konferencje każdego dnia 

Każdego dnia podczas Szczytu Klimatycznego Stadion Narodowy gościł średnio 5500 przedstawicieli zagranicznych delegacji, pracowników biur państw z całego świata, członków organizacji pozarządowych oraz dziennikarzy. W ciągu 12 dni przez wejście główne konferencji klimatycznej na Stadionie Narodowym przewinęło się łącznie około 70 000 osób. – Powyższe liczby obrazują, z jak bardzo niezwykłym przedsięwzięciem mieliśmy do czynienia od momentu rozpoczęcia przygotowań aż do ostatniej minuty trwania Szczytu. Bez wątpienia było to najbardziej skomplikowane wydarzenie, jakie realizowaliśmy jako operator Narodowego. Nie wiem, czy nie trudniejsze niż Euro 2012 na stadionie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że operacja ‘Szczyt Klimatyczny’ z naszego punktu widzenia trwała przez 12 dni, 24 godziny na dobę. Ale było warto, biorąc pod uwagę dobre opinie o Stadionie Narodowym od delegatów z całego świata. Te opinie to wynik współpracy z organizatorem: Ministerstwem Środowiska, UNFCCC (United Nations Framework Convention of Climate Change) oraz Targami Poznańskimi – mówi Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. komunikacji PL.2012+.

Stadion Narodowy oceniony pozytywnie przez uczestników spotkań

W czasie konferencji za jakość obsługi dla uczestników wydarzenia odpowiadało ok. 2500 osób obsługi technicznej, służb informacyjnych, wolontariuszy, serwisu cateringowego, pracowników sekretariatów czy ochrony, a posiłki dla gości gotowało 100 kucharzy firmy Sodexo. Podobnie, jak to ma miejsce przy okazji organizacji wszystkich wydarzeń na Stadionie Narodowym, również w trakcie Szczytu Klimatycznego prowadzone były ankiety,których celem była ocena miejsca, usług oraz serwisów dedykowanych dla uczestników COP19. - Nieprzypadkowo podczas dużych wydarzeń zawsze sprawdzamy na bieżąco ich jakość. Tylko w ten sposób możemy sprawdzić, gdzie jest OK, a w których obszarach trzeba natychmiast zareagować, by nasi goście czuli, że dostają serwis o naprawdę  dobrej jakości. Przykład? Biura delegacji: po pierwszym tygodniu przydzieliliśmy do ich obsługi dodatkowe osoby, które pomagały w realizacji próśb i oczekiwań klientów, nierzadko dość ekstrawaganckich – mówi Mikołaj Piotrowski ze spółki PL.2012+.

68% ankietowanych zapytanych o ocenę Stadionu jako lokalizacji Szczytu Klimatycznego oceniło Narodowy jako miejsce „bardzo dobre”, a ponad 30% jako „dobre” Delegaci zwracali uwagę na to, że obiekt jest miejscem łatwo dostępnym, przestrzennym, z pomocnym systemem oznakowania. Pojawiły się jednak opinie, że z uwagi na rozmiar Stadionu delegaci potrzebowali czasu, by dobrze poznać jego topografię. Ankietowani zwrócili też uwagę, że Stadion Narodowy jest miejscem wielofunkcyjnym i odmiennym od poprzednich lokalizacji. Cechują go dobra lokalizacja i dostępność miejskiego transportu publicznego.

100% badanych delegatów potwierdziło, że czuło się bezpiecznie na Stadionie. Jeśli chodzi o dostęp do informacji o lokalizacji poszczególnych pomieszczeń konferencyjnych na Narodowym (było ich ponad 50), to 71% ankietowanych oceniło ten element jako bardzo dobry, a 24% jako dobry w dniach 12-16.11. Po zainstalowaniu dodatkowych elementów systemu oznakowania został on w drugiej fazie badania (19-21.11) oceniony w 90% jako bardzo dobry, w 10% jako dobry. Ważnym elementem poczucia komfortu gości, którzy spędzili na Stadionie Narodowym 2 tygodnie, była czystość wszystkich pomieszczeń. W dniach 12-16.11 90% delegatów uznało, że na Stadionie jest zdecydowanie czysto, a w dniach 19-21.11 wynik ten wzrósł do 98%. Wysoko oceniona została także infrastruktura i obsługa biur delegacji. 77% badanych w dniach 12-16 uznało ten element za bardzo dobry (23% jako dobry) – natomiast w drugiej fazie badania oceny „bardzo dobra” wzrosła do 84% (16% to oceny dobre).