Uroczyste oddanie do użytku nowej części obiektu, w której organizowane będą konferencje i sympozja, miało miejsce 16 maja 2012 roku. Projekt realizacji inwestycji zakładał wykonanie przebudowy i dostosowanie do celów konferencyjnych istniejącej hali wystawienniczo-targowej, budowę nowego obiektu targowo-wystawienniczego, zagospodarowanie terenu oraz budowę dróg i parkingów na 500 miejsc. W wyniku prac w nowym obiekcie na przestrzeni 8 tys. mkw. powstała powierzchnia wystawiennicza oraz zmodernizowane zostało 2,5 tys mkw. powierzchni wystawowej w istniejącej już hali. Dzięki projektowi powstały też 2 sale konferencyjne na 150 osób każda oraz dostosowano istniejący już budynek do możliwości organizacji konferencji na 1500 osób. Z kolei na zewnątrz powstał plac wystawienniczy o powierzchni 5 tys. mkw., który został przystosowanego do potrzeb nowoczesnego wystawiennictwa.

Wszystkie te elementy mają złożyć się na możliwość organizacji wydarzeń targowych, kongresowych, kulturalnych i sportowych dla 5 tys. osób jednocześnie w nowopowstałym i zmodernizowanym obiekcie. Inwestycja została współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Wartość projektu to ponad 46 mln złotych, z czego blisko 19 mln stanowi dofinansowanie ze środków unijnych i budżetu państwa. Targi Lublin S.A. to centrum targowo–wystawiennicze, w którym odbywają się targi, a także kongresy, konferencje, szkolenia oraz imprezy okolicznościowe, takie jak: bankiety, koncerty czy występy artystyczne. Od wielu lat spółka systematycznie rozszerza ofertę targową i wystawienniczą. Branżowe imprezy targowe obejmują tematykę budowlaną, motoryzacyjną, rolniczą, ogrodniczą, energetyczną i wiele innych.

źródło: www.targi.lublin.pl