Centra konferencyjne zyskują na popularności jednak wciąż nie są tak powszechne jak sale konferencyjne w hotelach. Mimo, że bardzo często profesjonalne centra są o wiele lepiej przygotowane do organizacji spotkań, to jednak organizatorzy rzadziej biorą pod uwagę te nowoczesne obiekty. Z pewnością dyskusji nie może zostać poddany argument ilościowy - hoteli z zapleczem konferencyjnym jest więcej, a ich liczba ciągle dynamicznie rośnie. To jednak nie powód by nie rozejrzeć się za alternatywą jaką jest organizacja konferencji bądź spotkania biznesowego w centrum konferencyjnym.  

O tym dlaczego centra konferencyjne wciąż stoją w cieniu hoteli i dlaczego ta sytuacja powinna się zmienić rozmawiamy z Katarzyną Bobowską, Conference Centre Manager, Centrum Konferencyjne Adgar Plaza.

Jak według Pani obecnie wypadają centra konferencyjne w zestawieniu z salami konferencyjnymi w hotelach?

Z pewnością podejmując współpracę z centrum konferencyjnym klienci mogą liczyć na to, że obiekty te są projektowane w taki sposób, aby były jak najbardziej uniwersalne, elastyczne i dawały im jak największe pole manewru. Wszystko jest tu ukierunkowane na jak najsprawniejszą realizację nawet najbardziej skomplikowanych projektów konferencyjnych. Ponadto tym, co odróżnia specjalistyczne centra konferencyjne od sal w hotelach jest atmosfera, która panuje w danym miejscu. Jest ona stricte biznesowa a gości nie rozpraszają turyści, restauracje, kasyna oraz inne dystraktory spotykane w hotelach. Ma to kluczowe znaczenie dla efektywności spotkań. O atmosferze decyduje również zespół ludzi pracujących w danym miejscu i ich indywidualne podejście do każdego klienta. W Centrum Konferencyjnym Adgar Plaza od samego początku stawiamy jakość obsługi klienta na pierwszym miejscu ponieważ wiemy jakie braki w tym zakresie można spotkać na rynku. Zdajemy sobie bowiem sprawę jak istotne jest to z punktu widzenia organizatora, który może czuć się spokojnie i bezpiecznie przy organizacji każdego wydarzenia.

Czy zaobserwowała Pani nowe trendy na rynku? Czy klienci w poszukiwaniu alternatywnych rozwiązań do sal w hotelach, zwracają się w stronę nowoczesnych centrów, wyspecjalizowanych w organizacji profesjonalnych spotkań? Z perspektywy osoby zarządzającej Centrum Konferencyjnym Adgar Plaza zauważyłam, że wyspecjalizowane obiekty konferencyjne są coraz częściej wybierane przez organizatorów rozmaitych wydarzeń, począwszy od wieczornych imprez po konferencje branżowe, kongresy i szkolenia dla pracowników. Profesjonalne obiekty konferencyjne mają tę przewagę nad salami w hotelach, że zostały zaprojektowane w sposób, który pozwala uczestnikom wydarzania skupić się na jego przebiegu. Tak jak wspomniałam - ich uwaga nie jest rozpraszana przez pobliskie sklepy, restauracje, gości hotelowych kręcących się po lobby, dzięki czemu spotkanie jest dla nich najbardziej efektywne. Ubolewam natomiast nad tym, że nowe obiekty konferencyjne powstają w Warszawie bardzo rzadko co powoduje, że w świadomości organizatorów utarła się lista miejsc, z których nieustannie korzystają od lat. Nie mają w nawyku robienia researchu miejsc konferencyjnych przy okazji organizacji każdego wydarzenia.  Ograniczają sobie tym samym pole manewru. Także zachęcam do sprawdzania jakie nowe obiekty powstają na rynku!

Czy w Pani opinii jest na rynku zapotrzebowanie na takie obiekty jak Centrum Konferencyjne Adgar Plaza? Od momentu powstania Centrum Konferencyjnego Adgar Plaza na jesieni 2009 roku odbyło się u nas kilkaset konferencji, kongresów, szkoleń i spotkań biznesowych, w których łącznie wzięło udział kilka tysięcy osób. Mimo, że we wrześniu obchodzić będziemy dopiero drugie urodziny, już teraz gościmy największe firmy w kraju. Zyskaliśmy grono stałych klientów, którzy do nas wracają ze względu na nowoczesny design, bogate wyposażenie oraz stały, wysoki poziom naszych usług. Nie bez znaczenia jest także dogodna lokalizacja na Mokotowie, gdzie znajdują się siedziby wielu renomowanych polskich i międzynarodowych firm, które chętnie organizują u nas szkolenia pracowników. Pokazuje to, że na warszawskim rynku brakowało obiektu konferencyjnego z prawdziwego zdarzenia.

Jak duże konferencje odbyć się mogą w Centrum Adgar Plaza? Iloma salami dysponuje obiekt? Centrum Konferencyjne Adgar Plaza zajmuje powierzchnię 750 m2 i obejmuje 5 sal konferencyjnych oraz Board Room. Jesteśmy w stanie organizować u siebie wydarzenia nawet dla 300 uczestników, ze względu na to, że układ centrum umożliwia dowolną aranżację przestrzeni  w zależności od potrzeb naszych klientów.

 Co według Pani wpływa na wybór obiektu w ogóle? Czym kierują się klienci? Z moich rozmów z klientami wynika, że oczekują oni przede wszystkim elastyczności i indywidualnego podejścia. Najwyższy możliwy poziom obsługi oraz zorientowanie na potrzeby klienta jest i zawsze będzie najcenniejszą. O wyborze lokalizacji często decyduje standard obiektu wyposażenie oferowanych sal konferencyjnych. Nie bez znaczenia jest także położenie, które zapewnia dogodny dojazd dla osób podróżujących samochodem, samolotem, jak i tych, którzy korzystają z komunikacji miejskiej. Coraz bardziej pożądaną cechą obiektu konferencyjnego jest dostęp do odpowiedniej liczby miejsc parkingowych. Bez wątpienia niezwykle ważna jest uniwersalność obiektu, czyli możliwość przesuwania ścian, a co za tym idzie dowolnych zmian wielkości i układu sal, rozstawienia krzeseł, ekranu, nagłośnienia. W przypadku obiektów konferencyjnych standardem jest obecnie oferowanie najnowocześniejszego wyposażenia audiowizualnego i zaawansowanych usług multimedialnych. Niezwykle istotna jest oczywiście wygoda gości, na którą wpływa m.in. dostęp do światła dziennego z możliwością całkowitego zaciemnienia sal, komfortowe krzesła dopasowujące się do kształtu ciała i oddychające razem z nim, miejsce do odpoczynku w przerwie spotkania, w którym można skorzystać z bezpłatnego bezprzewodowego dostępu do Internetu i sprawdzić pocztę na swoim laptopie. Mając na uwadze te wszystkie czynniki, z wyjątkowym standardem obsługi klienta na czele, stworzyliśmy od podstaw Centrum Konferencyjne Adgar Plaza.

Katarzyna Bobowska, zarządca Centrum Konferencyjnego Adgar Plaza, jest związana z branżą MICE od ponad 8 lat. Zaczynała karierę w agencjach eventowych, następnie zarządzała Działem Konferencji wydawnictwa Harvard Business Review Polska. Od trzech lat jest zaangażowana w tworzenie,  a następnie rozwijanie działalności nowego obiektu na warszawskim rynku, czyli Centrum Konferencyjnego Adgar Plaza, który wyróżnia wyjątkowa atmosfera, indywidualne podejście do każdego klienta oraz najwyższy poziom świadczonych usług.  Centrum Konferencyjne Adgar Plaza usytuowane jest w dzielnicy biznesowej na Mokotowie. Zajmuje łączną powierzchnię 750 m2 i obejmuje 5 sal konferencyjnych oraz Board Room. Centrum wyróżnia nowoczesny, ciekawy design i oryginalny wystrój wnętrz, Wszystkie pomieszczenia posiadają dostęp do światła dziennego z możliwością całkowitego zaciemnienia. Układ centrum, które w sumie może pomieścić ponad 300 osób, umożliwia dowolną aranżację przestrzeni. Obiekt oferuje najnowocześniejsze wyposażenie audiowizualne oraz zaawansowane usługi multimedialne, jak również bezpłatną bezprzewodową sieć internetową WiFi. Ponadto centrum zapewnia kompleksową obsługę cateringową oraz kilkaset miejsc parkingowych. Oferta Centrum Konferencyjnego Adgar Plaza znajduje się na stronie www.adgarplaza.pl przygotowała Paulina Król

źródło: www.konferencje.pl