Pierwszy i najważniejszy cel każdego szkolenia to podniesienie kompetencji pracownika. Ale szkolenie gruntownie przemyślane i dobrze wybrane może dodatkowo zapewnić osiągnięcie drugiego celu: być bonusem do wynagrodzenia czy nagrodą za dobrze wykonywaną pracę - uważają przedstawiciele hotelu mieszczącego się w Kazimierzu nad Wisłą.
Wielu pracowników traktuje szkolenia jako nieprzyjemny obowiązek. Dlaczego? Częstym powodem negatywnego nastawienia jest niski poziom merytoryczny zajęć, niedostosowany do wiedzy uczestników czy nudna forma przekazywania wiedzy. Niestety, w wielu przypadkach, nawet jeśli zakres szkolenia jest interesujący, a warsztaty angażujące i konstruktywne, pracownicy nadal mogą czuć się zniechęceni. Bardzo często obawiają się spędzania długiego czasu w nieciekawym otoczeniu, gdzie nie mogą liczyć na nic więcej. Podejście do szkolenia jako nagrody lub bonusu motywacyjnego zyskuje na popularności zwłaszcza w dobie kryzysu, kiedy firmy dążą do osiągnięcia maksymalnego efektu przy minimalnych wydatkach. Koszty szkoleń „2 w 1”, czyli szkoleń w miłych, ciekawych miejscach i wzbogaconych o elementy rozrywkowe mogą być wyższe niż organizacji szkolenia w centrum miasta. Są jednak na ogół dużo niższe niż suma obciążeń pracodawcy z tytułu szkoleń i wydatków na odrębny program premiowy czy bonusowy. Negatywne nastawienie pracowników można zmienić organizując im szkolenie z dala od codzienności i dając możliwość ucieczki od pracowniczej rutyny. Wyboru miejsca nie należy bagatelizować. Wręcz przeciwnie, warto zadbać, aby uczestnicy mogli skorzystać z jak największej liczby zajęć pozamerytorycznych w miejscu, gdzie odbywa się szkolenie. Przy wyborze miejsca szkolenia, warto też wziąć pod uwagę walory turystyczne oraz zaplecze rekreacyjne obiektu. Oczywiście ważne są również względy praktyczne, jak np. łatwość dojazdu, jednak oferta miejsc, w których można zarówno zorganizować profesjonalne szkolenie, jak i dodatkowo odpocząć, jest w Polsce szeroka. W większości hoteli oferowana jest cała paleta zajęć dodatkowych. - W naszym hotelu szkolenia odbywają się często – mówi Agnieszka Jakubik, Dyrektor Generalny Król Kazimierz Hotel SPA.. Zazwyczaj pobyty grup szkoleniowych trwają dwa – trzy dni, choć zdarzają się też dłuższe. W tym czasie pracownicy bardzo chętnie korzystają z zaproponowanych przez nas aktywności, np. wycieczek po Kazimierzu Dolnym, fitnessu, zajęć na basenie czy hotelowego SPA. Wyraźnie widać, że traktują te atrakcje do wyjazdu z wielkim entuzjazmem Dodatkowo, w atmosferze odpoczynku i przyjaznym otoczeniu przyswajanie wiedzy może być efektywniejsze. W Hotelu Król Kazimierz możemy odpoczywać na kręgielni, w klubie czy tarasach widokowych. A dla tych, którzy chcą pozwiedzać, oferujemy wypożyczalnie rowerów, nordic walking, spływy kajakowe, jazdę konną, rejsy po Wiśle czy po prostu zwiedzanie przepięknego Kazimierza z przewodnikiem – dodaje Agnieszka Jakubik. Król Kazimierz Hotel SPA to czterogwiazdkowy obiekt hotelowy SPA znajdujący się w starym, XVII-wiecznym spichlerzu zbożowym w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą. Baza konferencyjna obiektu pozwala na zorganizowanie zjazdu lub imprezy integracyjnej dla kilkuset osób (powierzchnia do dyspozycji to nawet 1 tys. mkw). Hotel dysponuje 110 pokojami i 5 apartamentami, a jego największymi atutami jest duże patio oraz Centrum SPA.
źródło: www.krolkazimierz.pl