Znajdujący się w centrum Mikołajek hotel, w którym organizowane są konferencje, szkolenia i spotkania biznesowe, od lipca 2014 r. może pochwalić się wyższym standardem.

Na zaplecze konferencyjne obiektu składają się trzy pomieszczenia. Sala Mazurska o powierzchni 110 mw. mieści 70 osób w układzie teatralnym i 40 w podkowie, a Sala Słoneczna (89 mkw.) - 60 osób w układzie teatralnym i 25 w podkowie. Do dyspozycji organizatorów spotkań pozostaje również kameralna Sala Biznes o powierzchni 17,5 mkw., mieszcząca 20 osób w układzie teatralnym i 10 w podkowie. Wszystkie sale są klimatyzowane, wyposażone w sprzęt audiowizualny, ekrany, rzutniki i flipcharty i dostęp do bezprzewodowego Internetu. Na życzenie obsługa obiektu zadba o dekoracje, zapewni profesjonalnych tłumaczy oraz przygotuje przerwy kawowe i obsługę gastronomiczną wydarzenia.

Hotel Santa Monica posiada 46 pokoi dwu-, trzy- i czteroosobowych oraz apartament. W obiekcie funkcjonuje restauracja. Do dyspozycji gości pozostają również basen (czynny w sezonie letnim), strefa relaksu z jacuzzi i sauną, siłownia, pokój multimedialny dla dzieci i młodzieży, sala kinowa na 60 osób, oraz ogród z miejscem do grillowania i placem zabaw.