Konferencje.pl - tysiące miejsc na konferencje. Zero kłopotów. Skorzystaj z wyszukiwarki lub zleć nam wybór idealnej sali konferencyjnej spośród ponad 4000 hoteli, ośrodków, pałaców, a także teatrów i muzeów oraz innych oryginalnych miejsc. Wyślij zapytanie, a otrzymasz oferty bezpośrednio na swój adres e-mail.

Forbes bada spotkania twarzą w twarz


14.06.2010

Czy konferencję on-line mogą naprawdę zająć miejsce konferencji twarzą w twarz? To od pewnego czasu najbardziej popularne pytanie zadawane nie tylko w przemyśle spotkań ale w całym świecie biznesu.

 

 


Odpowiedzi poszukuje również amerykański dwutygodnik Forbes, który przeprowadził badanie wśród 750 dyrektorów firm, pytając o ich preferencje dotyczące podróży służbowych i spotkań.

Kiedy z powodu recesji budżety na wyjazdy służbowe zostały obcięte, odbyło się o 58% mniej podróży służbowych, w porównaniu z początkiem 2008 roku.
W tym czasie firmy gwałtownie zwróciły się w stronę technologii jako zamiennika kontaktów osobistych, co miało zagwarantować niższe koszty komunikacji. Jednak 8 z 10 badanych zdaje sobie sprawę, że spotkania twarzą w twarz nie są jedynie preferowane, ale wręcz niezbędne dla budowania silnych relacji z kontrahentami. 

Mimo znacznego wzrostu popularności konferencji on-line w okresie kryzysu, zdecydowana większość ankietowanych opowiada się za spotkaniami osobistymi.

85% badanych uważa, że spotkania twarzą w twarz pozwalają na budowanie silniejszych i bardziej znaczących więzi, a według 77% dają one możliwość odczytywania gestów i mimiki. 75% twierdzi, że spotkania osobiste ułatwiają poznanie innych pracowników firmy, dla 49% ważne jest, że pozwalają na bardziej kompleksowe myślenie strategiczne, 44% uważa, że stwarzają lepsze środowisko dla podejmowania decyzji, których przemyślenie wymaga czasu. 40% sądzi, że mniej się rozprasza podczas spotkań twarzą w twarz, 39% uważa, że prowadzą one do podejmowania trafniejszych decyzji, a 38% łatwiej się skupić będąc w jednym pomieszczeniu z rozmówcą.

Spotkania twarzą w twarz wzmagają siłę perswazji, przywództwo, zaangażowanie, odpowiedzialność i ułatwiają podejmowanie decyzji. Ponadto upraszczają negocjacje i powodują głębsze zaangażowanie rozmówców.

Spotkania wirtualne natomiast nie skupiają stu procent uwagi. Ankietowani przyznają, że często podczas konferencji on-line wykonują również inne czynności jak serfowanie po Internecie czy sprawdzanie poczty. Rozproszona uwaga powoduje mniejsze zaangażowanie w rozmowę.

Szczegóły ankiety wraz z wykresami można znaleźć tutaj.


źródło: www.forbes.com
 

Poleć artykuł:
Napisz komentarz:
lista aktualności

Newsletter

RSS - Aktualności

W każdy wtorek najnowsze obiekty, newsy
i artykuły w Twojej skrzynce. Bądź na bieżąco!

Najnowsze oferty specjalne

Co nowego?

Hotele konferencyjne; Ośrodki konferencyjne; Wille, dworki, pałace Centra kongresowe i targowe; Ośrodki konferencyjne; W budowie Hotele konferencyjne Hotele konferencyjne; W budowie Hotele konferencyjne; W budowie