Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Przetarg bez konfliktów - powstanie Kodeks Dobrych Praktyk


Przetarg bez konfliktów - powstanie Kodeks Dobrych Praktyk

Przetarg bez konfliktów - powstanie Kodeks Dobrych PraktykNa zdjęciu: kodeks dobrych praktyk przetargowych

SKM SAR i PSML wspólnie tworzą Kodeks Dobrych Praktyk Przetargowych. Będzie on zwieńczeniem kilkunastu merytorycznych warsztatów, podczas których omawiane będą standardy przetargowe z uwzględnieniem potrzeb wszystkich stron dialogu.

Pierwsze spotkanie rozpoczynające cykl wspomnianych warsztatów odbyło się 21 kwietnia br. Wzięli w nim udział przedstawiciele działów procurementu, marketingu oraz agencji komunikacji marketingowej, którzy we współpracy z Konfederacją Lewiatan, Związkiem Pracodawców Branży Internetowej oraz Związkiem Firm Public Relations podjęli próbę ustalenia podstawowych wartości, którymi powinni kierować się wszyscy uczestnicy relacji biznesowej. Kwietniowe spotkanie poświęcone było wypracowaniu podstawowych wartości, którymi zarówno strona usługodawcy, jak i usługobiorcy, powinna się kierować w relacji biznesowej. Kodeks Dobrych Praktyk Przetargowych będzie podsumowaniem wniosków ze wszystkich spotkań – powstanie spis dobrych praktyk w odniesieniu do każdej kategorii zakupów z dziedziny komunikacji marketingowej, jak np. kampanie reklamowe, eventy, PR, produkcja czy wybór domu mediowego. Podobne inicjatywy zostały zrealizowane z sukcesem m.in. w Wielkiej Brytanii czy Francji. Projektowi poświęcona jest strona www.dobryprzetarg.com.pl, na której znajdą się wszystkie materiały wypracowane przez ekspertów w formie tekstów i video.

Poszczególe spotkania dotyczyć będą zagadnień, takich jak:

Proces przetargowy bez tajemnic – czyli specyficzne elementy procesu przetargowego po stronie reklamodawcy i po stronie agencji. Selekcja agencji do przetargu: NDA, RFI (request for information) oraz credentials. Dobry brief i efektywny debriefing, czyli jak jakość „specyfikacji” i sposób jej przekazania agencjom determinuje jakość odpowiedzi i przetargu. Efektywność współpracy długoterminowej – jak zabezpieczać warunki finansowe i zakres prac przy dynamicznych zmianach w komunikacji klienta? Jak weryfikować i optymalizować proces współpracy reklamodawca-agencja? Jak wybierać agencję full service? Czyli jak kupować komunikację i idee – współpracę w modelu flat fee, gdzie od agencji wymagane są kompetencje interdyscyplinarne? Jak wybierać dom mediowy i kupować media? Jak kupować produkcję? Jak wybierać agencję eventową i kupować najlepsze eventy? Jak wybierać agencję brand design i kupować brand design? Jak wybierać agencję digital i kupować usługi komunikacji w Internecie? Jak wybierać agencję PR i kupować usługi komunikacji PR?