Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Inspiracje, czyli 2+2 = 39021 pomysłów na event


Inspiracje, czyli 2+2 = 39021 pomysłów na event

Inspiracje, czyli 2+2 = 39021 pomysłów na eventNa zdjęciu: Jędrek Nykowski Mea Group inspiracje eventy konferencje

Dlaczego eventy są tak różnorodne, mimo ograniczonych środków wyrazu, rygorów budżetowych i wymogów korporacyjnych CI? Skąd czerpać inspirację na organizację wydarzenia? Odpowiada Jędrek Nykowski, Dyrektor Kreatywny MEA Group.

Odpowiadając na to pytanie, trzeba sobie wyobrazić podstawowy zestaw eventowy: scena, projektor, ekran, a na nim prezentacja. Następnie trzeba dodać osobę bądź osoby – gwiazdę, prelegenta, power speakera, tancerza, laureata. Potem miejsce: zamek, a może jednak przemysłowa hala? Następnie publiczność – od dwóch do dziesiątek tysięcy osób, dorośli, dzieci, rodzice, managerowie, kobiety, mężczyźni? 

Co widzicie?

Każdy trochę co innego, ale generalnie jakaś forma zmysłowej przestrzeni pojawia nam się w głowach. Wynika ona głównie z naszych doświadczeń albo branży. Może to koncert, może teatr, a może impreza choinkowa połączona z korporacyjnym przemówieniem dyrektora? Bardzo wiele zależy właśnie od tego, jaki jest temat wydarzenia, jakie są kluczowe elementy briefu i jaki mamy pomysł. Bez idei, pomysłu nic nie uda się wykreować, niezależnie od tego co, jak, gdzie, kiedy, dla kogo (grupa docelowa) i za ile (budżet).

Skąd ten pomysł wziąć, gdy w głowie pustka, a na ramieniu siedzi diabełek i szepcze do ucha, że kończy się czas, i że deadline, iż trzeba iść do szefa i sprzedać nasze „kreatywne objawienie” podczas 15 sekund, w których będzie on skupiony i nas wysłucha. Należy iść na spotkanie z efektem WOW. Tak oto dochodzimy do sedna: do pomysłu i tego, jak na niego wpaść. Dosłownie.  

Moja dewiza to truizm: pomysły są wszędzie, trzeba dać się ponieść i wpaść na pomysł. W żadnym razie nie wymyślić go. Zawsze pod ręką, na naszej codziennej drodze są ich tysiące, niezależnie od konfiguracji oraz złożoności tematu. Ale jak to wygląda w praktyce?

W mojej codziennej pracy stosuję jedną prostą zasadę: czerpać ze wszystkich możliwych źródeł w zasięgu wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku. Ze snów, książek i Internetu. Z nauki, historii, popkultury i szkolnych lektur – kto powiedział, że event oparty na historii Koziołka Matołka (lektura mojej córki w 2. klasie szkoły podstawowej) nie jest idealną metaforą do przekazania pracownikom idei, że zawsze dążymy do celu, bez względu na przeszkody, i że uczmy się na błędach?

Ten z pozoru prosty przykład pokazuje jeszcze jedną właściwość eventu – event to metafora, mikroświat, którego konstrukcję i narrację definiuje brief. Natomiast jego ostateczny kształt to już inna historia, która może tak totalnie, jak i dosłownie być nie z tego świata. Event chłonie wszystko i dodatkowo ma bardzo jasno określone granice: wiadomo, kiedy się zacznie i kiedy skończy, a w związku z tym możemy sobie pozwolić na wiele. Event to patchwork, kolaż, pomieszanie rzeczywistości z wyobraźnią. 

Skąd czerpać inspiracje:

Sztuka Architektura Teatr Popkultura Gwiazdy Filmy Teledyski Reklama Literatura

Co warto obserwować:

Pinterest Instagram Vimeo YouTube

Kończąc mój nieco filozoficzny wywód na temat źródeł inspiracji, daję prostą receptę na to skąd je czerpać: warto czasem odkleić się od rzeczywistości i zajrzeć do innych wymiarów.

ilustr. Jędrek Nykowski

 

Jędrek Nykowski Jędrek Nykowski Ekspert

Z branżą eventową związany od 13 lat, początkowo jako producent, a następnie w roli kreatywnego. W Mea Group od 2015 r., obecnie jako Dyrektor… Czytaj więcej