Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Media społecznościowe w branży eventowej (cz. 2). Facebook


Media społecznościowe w branży eventowej (cz. 2). Facebook

Media społecznościowe w branży eventowej (cz. 2). Facebook

Jak wykorzystać Facebook, aby skutecznie wypromować swój event oraz firmę? Jak powinien wyglądać dobrze prowadzony fanpage? Do czego może być przydatny video marketing? Druga część poradnika Dagmary Plata-Alf, ekspertki w dziedzinie social media.

Czy wiesz, że 1,59 mld ludzi korzysta z Facebooka każdego dnia? Facebook stanowi doskonałe narzędzie do prezentacji przygotowanych przez nas materiałów promujących naszą firmą eventową i do komunikacji z klientami. To obecnie najpopularniejszy, a co za tym idzie, jeden z najskuteczniejszych kanałów do komunikacji oferty eventowej. Większość fanów wybiera właśnie ten kanał i w nim poszukuje ciekawostek, przydatnych informacji czy inspiracji. Pamiętajmy o tym, że aby na Facebooku zaistnieć, nie wystarczy na nim być, a skutecznie zarządzać doświadczeniem klienta i zaspokoić potrzeby naszej grupy docelowej.

W jaki sposób komunikować się na Facebooku?

Spójna tematyka fanpage'a to nieodzowny element rozwoju. Bądźmy także konsekwentni w formie, oraz częstotliwości publikowanych informacji. Przyzwyczajmy naszych fanów do harmonogramu informacji, które publikujemy, np. co poniedziałek prezentacja naszych ostatnich realizacji, a we wtorki nowości lub transmisje live z ekspertami. Ważna kwestia to postawienie na jakość, a nie na ilość. Praktyczną funkcją dla nas może okazać się możliwość zaplanowania wpisów na konkretną datę i godzinę, co w szczególności przydaje się, gdy chcemy zaplanować komunikację na dni wolne od pracy. Zastanów się, co i o której jest istotne dla Twoich fanów, jakie posty i formę komunikacji preferują oraz zaangażuj ich w komunikację – inicjuj konkursy, zadawaj pytania, intryguj! Ewidentnie na znaczeniu zyskują komentarze oraz udostępnienia, stąd warto opracować komunikację, która zachęci naszych odbiorców do wchodzenia w interakcję.

Dodawaj wydarzenia i prowadź w ramach nich regularną komunikację

Zastosuj krótką nazwę, która reprezentuje twoje wydarzenie, nie duplikując przy tym informacji o lokalizacji ani czasie w nazwie wydarzenia. Zdarzenia o długich nazwach czy też pisanie wielkimi literami zwykle otrzymują mniej reakcji i są trudniejsze do odczytania. Wybór dokładnej lokalizacji, daty i czasu, kategorii oraz tagów pozwala Facebookowi polecić Twoje wydarzenie osobom mieszkającym w pobliżu i o podobnych zainteresowaniach. Kluczowy jest również opis, w którym warto wykorzystać zarówno hashtagi, jak i oznaczyć profile sponsorów czy też partnerów wydarzenia.  

Wykorzystanie grup na Facebooku

Facebook obecnie mocno stawia na rozwój grup, przedstawiając to jako chęć budowania relacji pomiędzy użytkownikami tego portalu. Pamiętaj, że grupa wymaga administracji oraz zarządzania treściami, co wiąże się z faktem, iż najefektywniejsze grupy to takie, w ramach których administrator regularnie aktywizuje społeczność, dba o atrakcyjność komunikacji i relacje w grupie.  

Video marketing na Facebooku

Video marketing daje nam szansę na wyróżnienie naszej firmy eventowej i osiągnięcie dużo lepszych efektów marketingowych niż przy zastosowaniu treści lub statycznych obrazów. Film jako materiał oddziałujący na zmysł wzroku i słuchu wpływa efektywnie na wywołanie pożądanych emocji u widza, jak również daje szansę na wzbudzenie zainteresowania u dotychczasowych i przyszłych klientów.

Video marketing przybiera wiele form, które możemy wykorzystać, przygotowując naszą strategię marketingową:

•    wydarzenie “live” – czyli realizacja „na żywo”, np. z organizowanego przez nas wydarzenia, pozwalająca na pokazanie naszych możliwości, jak również uczestnictwo w wydarzeniu osób, które z różnych przyczyn np. nie mogły w nim zabrać udziału osobiście.

•    wywiady z ekspertami – może obejmować rozmowę z Event Managerem, ale także w ramach tego działania możemy zdecydować się na zaproszenie, np. firmy od oświetlenia, która będzie w stanie opowiedzieć np. o parametrach oświetlenia użytego przy danej realizacji.

•    serie porad – to kolejny doskonały format dla komunikacji video, który doskonale nadaje się na Facebooka: czyli lista 10 porad czy też kroków, w jaki sposób dokonać danej rzeczy. Dla przykładu – 10 porad, jak udekorować salę weselną lub ustawić salę w różnych układach może okazać się nietypowym i interesującym materiałem dla wielu odbiorców.

•    „firma od kuchni” – film pokazujący, jak od środka wygląda nasza firma, mający na celu ocieplenie wizerunku naszej marki.

•    animacje – to z pewnością jeden z powszechniejszych formatów, którego popularność w szczególności odnosi się do treści humorystycznych (GIF-y). Przyjazne w odbiorze i krótkie potrafią wywołać uśmiech u niejednego klienta.

•    video opinie – pozwólmy naszym klientom ocenić nasze miejsce nie tylko poprzez wyrażenie swoich emocji na kartce papieru, czy też w formie „gwiazdek” na portalu rekomendacyjnym, ale udostępnijmy oceny we własnym kanale w nowej formule video.  

Wykorzystaj treści generowane przez użytkowników

Warto wykorzystać w naszej komunikacji generowane przez użytkowników treści, których źródłem mogą być np. komentarze użytkowników odnośnie naszego wydarzenia w sieci lub też pozostawione przez nich oceny w ankietach. Wskazany materiał możemy wykorzystać w formie cytatów, tym sposobem nie tylko podnosząc naszą wiarygodność, ale przede wszystkim doceniając wkład użytkowników w pozytywny odbiór naszego wydarzenia i motywując ich do dalszej komunikacji. Poza tekstami możemy również wykorzystać wykonane przez uczestników eventu zdjęcia, przeprowadzając np. konkurs i wybierając najciekawsze z nich do publikacji na swoim fanpage’u, używając odpowiednich hashtag’ów i tagując uczestników.  

Aktualne wymiary grafik i zdjęć na Facebooku

Wymiary grafik to kolejny istotny element w planowaniu naszej komunikacji. Znajomość prawidłowych parametrów wpłynie na jakość naszych materiałów. Wymiary zdjęcia w tle: 851×315 px

Wymiary zdjęcia profilowego 320×320 px

Wymiary grafiki dla wydarzenia: 1920×1080 px

Grafika do posta na fanpage: 1200 x 900 lub 800 x 800  

Pamiętajcie, że zastosowanie pliku w formacie .png zmniejsza ryzyko utraty jakości przy skalowaniu grafiki przez Facebooka.  

Wykorzystanie wtyczek i widgetów społecznościowych do Facebooka na stronie internetowej

Nasza komunikacja nie kończy się jedynie na fanpage’u. Warto przemyśleć także, w jaki sposób użytkownicy naszej strony internetowej będą mogli udostępniać w łatwy sposób treści z naszej strony na portalu Facebook oraz wykorzystać dostępne narzędzia, aby zsynchronizować treści publikowane na naszym fanpage’u czy też w sekcji wydarzenia. Oto lista wybranych wtyczek, z których warto skorzystać w momencie, gdy nasza strona zrealizowana jest w oparciu o CMS Wordpress: •    Facebook Events – wtyczka do WordPressa umożliwiająca automatyczne pobieranie wydarzeń z fanpage’a

•    Recent Facebook Posts – wtyczka, która umożliwia pobieranie ostatnich postów

•    Socialize – wtyczka, która umożliwia w łatwy sposób dodawanie buttonów udostępniania w treści postów

•    Slick Social Buttons Share – wtyczka, która pomoże udostępnić przyciski do Facebooka (i innych mediów społecznościowych) 

 

 

Dagmara Plata-alf Dagmara Plata-alf Ekspertka

Pasjonatka marketingu i nowych technologii. Dyrektor Zarządzający i właścicielka agencji marketingowo-doradczej Hotel Media Group. Wykładowca w… Czytaj więcej