Mijają 3 lata, od kiedy Ptak Warsaw Expo swoją rozbudowaną ofertą zaczęło przyciągać polskich i zagranicznych organizatorów targów i wydarzeń biznesowych. Przez ten czas w kalendarzu najważniejszych imprez organizowanych w obiekcie na stałe zapisały się m.in. Warsaw Home, China Homelife, Warsaw RemaDays czy Warsaw Comic Con. Milion zwiedzających rocznie, ambitne plany rozwoju w najbliższych latach. Byliśmy, widzieliśmy Ptak Warsaw Expo – centrum targowo-kongresowe blisko stolicy.

Lokalizacja:

Przestrzeń wystawiennicza i konferencyjna blisko centrum Warszawy

Ptak Warsaw Expo usytuowane jest tuż przy zjeździe z trasy S8, w podstołecznym Nadarzynie. Bliskość obwodnicy Warszawy zapewnia sprawny dojazd z i do centrum miasta (ok. 20 min), lotniska im. Fryderyka Chopina (ok. 15 min) oraz do autostrady A2, zaś położenie przy trasie katowickiej dogodne skomunikowanie z południem Polski. Na miejscu na zmotoryzowanych gości czeka strzeżony parking naziemny na 15 000 miejsc, jego część jest monitorowana. Przewidziano również usługi parkingowe typu VIP. Jeśli zamiast podróży własnym samochodem wolisz zamówić taksówkę, możesz liczyć na stałe ceny oferowane przez współpracujące z obiektem korporacje. Osoby, które zdecydują się skorzystać z komunikacji miejskiej, mają do wyboru autobusy odjeżdżające z dworców Zachodniego i Wschodniego oraz podmiejskie linie ZTM (703 i 711), rozpoczynające trasę przy parkingu P+R Al. Krakowska i zatrzymujące się na pobliskim przystanku Paszków. Organizatorzy w trakcie ważnych wydarzeń odbywających się w Ptak Warsaw Expo zapewniają także bezpłatny transport autobusowy z i do Dworca Centralnego PKP.

Obiekt jest dobrze oznakowany, z całą pewnością goście wydarzenia nie będą mieli problemu z rozpoznaniem i dotarciem na miejsce. W przypadku większych imprez wzdłuż drogi dojazdowej wystawiane są dodatkowe tablice informacyjne.

Wygląd:

Przestronne hale na ponad 140 000 mkw.

Liczby mówią same za siebie. PTAK Warsaw Expo to nowoczesne centrum targowo-kongresowe składające się z 6 hal o powierzchni od 20 500 mkw. do 24 500 mkw., z których każda pomieści do 5000 osób. Wysokość ścian (5–8 m) pozwoli na przygotowanie imprez z rozbudowaną scenografią, a elementy dekoracji czy oświetlenia można podwieszać na konstrukcji dachu. Podłoga w większości hal wyłożona jest płytkami terakotowymi, jedynie w hali F podłoże pierwszej strefy pokrywa też szlifowany beton. Przestrzeń doświetli światło dzienne ze świetlików znajdujących się na dachu, można ją też całkowicie wyciemnić.

Wnętrze każdej z hal stwarza niemal nieograniczone możliwości aranżacji. Dzięki podwieszanym sufitom i rozstawionym dodatkowym ścianom oraz odpowiedniemu oświetleniu można podzielić je na sale, w których przyjemnie będzie pracować i spędzać czas podczas networkingu. Co warte podkreślenia, Ptak Warsaw Expo nie jest obiektem przeznaczonym wyłącznie do imprez na dużą skalę. Z sukcesem realizowane są tu mniejsze konferencje, koncerty, spotkania biznesowe bądź imprezy promocyjne. Ułatwia to możliwość dzielenia hal na sektory dzięki specjalnym dźwiękoszczelnym ścianom. Stwarzamy w ten sposób bardziej kameralne wnętrze, a gości organizowanych przez nas wydarzeń nie przytłoczy duża industrialna przestrzeń.

Każdy z utworzonych sektorów ma osobne wejście. Wprowadzone rozwiązania pozwalają na organizację kilku niezależnych imprez w tym samym czasie. Przeszklenia, małe stoiska z żywymi ścianami, duża przestrzeń koncertowa, kameralna kawiarenka czy strefa VIP – od organizatora zależy, w co będzie chciał przekształcić to miejsce.

Pierwsza z hal, A, jest obecnie stale wynajmowana, mieszczą się w niej również biura i pion administracyjny obiektu. Podczas dużych targów zorganizowane grupy są przewożone autobusem pod wejście główne przed halą B. Tam mieści się jedna z większych szatni, a także kasy oraz bramki. Dzięki dużej powierzchni zwiedzający zostają sprawnie zarejestrowani i pokierowani do odpowiednich sektorów. Z hal od A do D można przejść łącznikami na parterze, natomiast z hali D do E i F w chłodniejsze miesiące prowadzi zadaszone i ogrzewane przejście. Uczestnicy większych imprez branżowych nie zgubią się wśród stoisk i atrakcji. W miejscach strategicznych zadbano o mapki i plany hal, tak aby gość bez problemu odnalazł drogę do interesującego go punktu. 

Sale konferencyjne:

Nowoczesna przestrzeń na duże i małe spotkania biznesowe

Elastyczność i kompleksowość oferty to pierwsze skojarzenia z Ptak Warsaw Expo. Jeśli poszukujecie miejsca na szkolenia, wernisaż lub prelekcję, możecie skorzystać z wydzielonych sal konferencyjnych i pokoi spotkań znajdujących się na obrzeżach hal D, E i F. W każdej z nich jest kilkanaście przeszklonych pomieszczeń o powierzchni 125-600 mkw., które w razie potrzeby można odgrodzić, zaciemnić, poszerzyć o sąsiednie sale lub zbudować w nich klimatyczną przestrzeń na chillout czy lunch. Sale, jak i wszystkie hale, są klimatyzowane, z dostępem do WiFi i niezależnymi łączami światłowodowymi, umożliwiającymi szybką transmisję. Są one profesjonalnie wyposażone w ekrany, nagłośnienie, rzutniki, bezprzewodowe mikrofony. Przerwę kawową można zaaranżować w samej sali lub wynająć w tym celu inną przestrzeń w pobliżu.

W łącznikach między halami A i B oraz B i C można stworzyć strefę VIP, przygotować catering.

Pokoje:

Obiekt nie dysponuje własnym zapleczem noclegowym. Dzięki współpracy z kilkunastoma hotelami goście imprez organizowanych w Ptak Warsaw Expo mogą jednak liczyć na pomoc w znalezieniu i rezerwacji miejsca o oczekiwanym standardzie i skorzystać z cen specjalnych.

Restauracje:

Obiekt zapewnia usługi cateringowe dostosowane do oczekiwań klienta.

Dodatkowe usługi i atrakcje:

Organizatorzy wydarzeń w Ptak Warsaw Expo mogą liczyć na wiedzę i wsparcie ze strony działów, które mają duże doświadczenie w zakresie działań promocyjnych, organizacyjnych, networkingowych itp. Pomogą przygotować event krok po kroku, skontaktują z odpowiednimi specjalistami i polecą sprawdzonych usługodawców.

Obsługa marketingowa obejmuje przeprowadzenie sprofilowanych kampanii, produkcję materiałów BTL, wsparcie zespołu ds. PR i social mediów. Dużym ułatwieniem podczas przygotowania wydarzenia jest oferowany w Ptak Warsaw Expo program hosted-buyers, dzięki któremu wystawcy zostają skontaktowani z odbiorcami najbardziej zainteresowanymi ich produktami i usługami. Dla rozszerzenia sieci kontaktów klienta organizowane są spotkania biznesowe z określoną grupą partnerów handlowych, krajowych i zagranicznych. Jeśli chcecie uczestnikom wydarzenia zapewnić usługi VIP, pomyślcie o wynajęciu usług indywidualnego tłumacza lub osoby opiekującej się specjalnym gościem podczas pobytu w mieście.

Organizujesz wydarzenie, lecz potrzebujesz wsparcia przy zdecydowaniu, jak najefektywniej przygotować zabudowę targową? Tu również pomogą specjaliści z Ptak Warsaw Expo. Na zlecenie przygotują stoiska targowe, wielopoziomowe trybuny, podesty sceniczne podczas eventu lub ustawią namioty na imprezy plenerowe.

Obiekt okala duży teren o powierzchni 500 000 mkw, który można wykorzystać na pikniki firmowe, imprezy sportowe, festyny, ekspozycje zewnętrzne.

Plany:

W latach 2019–2025 planowana jest dalsza rozbudowa Ptak Warsaw Expo. Pierwszy etap inwestycji obejmuje budowę holu recepcyjno-eventowego między halami B i C oraz centrum konferencyjnego (ok. 6000 mkw.) w hali C. Na kolejnych etapach przewidziano powstanie hotelu biznesowego z 250 pokojami, hali centralnej o powierzchni 10 000 mkw. oraz 2 hal o łącznym metrażu 50 000 mkw.

Ptak Warsaw Expo na targi i konferencje:

W obiekcie gościliśmy w ostatnim czasie podczas dwóch wydarzeń. Warsaw Home to jedne z największych międzynarodowych targów wyposażenia wnętrz. Ponad 600 wystawców w 2018 r. swoją ofertę i produkty zaprezentowało w pięciu halach. Targi w ciągu 4 dni odwiedziło 67 tysięcy ludzi. Stoiska w każdej z hal zostały uporządkowane tematycznie. Wystawcy w tej uniwersalnej przestrzeni mogli w pełni zaprezentować swoje koncepcje i produkty, kreatywnie podchodząc do aranżacji swoich stanowisk. W salach konferencyjnych w sali E przeprowadzano debaty i warsztaty, wywiady oraz rozmowy o trendach w designie. W każdej z hal dla gości wydzielono miejsce na gastronomię oraz kawiarenki.

Warsaw Home 2018

Równie udana pod względem organizacji i realizacji była konferencja Event Biznes. Wydarzenie przebiegało w kilku oddzielnych pomieszczeniach, w jednym sektorze hali E. W największej z sal odbywała się część panelowa, naprzeciwko znalazła się strefa gastronomiczna oraz sala networkingowa, a także miejsce na prezentację partnerów medialnych i firm.

Event Biznes 2018

►Co wyróżnia obiekt konferencyjny:

Ptak Warsaw Expo to miejsce kompletne, oferujące organizatorom z branży MICE wsparcie na każdym etapie realizacji wydarzenia. Imponująca powierzchnia nie tylko wewnętrzna, ale i zewnętrzna zachęca do wyboru obiektu na sympozja i targi na kilkuset, a nawet kilka tysięcy uczestników. Możliwość wyboru wystroju w zależności od charakteru imprezy oraz podziału powierzchni na mniejsze sektory sprawia, że o Ptak Warsaw Expo chętnie pomyślą też organizatorzy mniejszych konferencji czy spotkań biznesowych. Dodajmy do tego położenie blisko centrum stolicy, z wygodnym dojazdem do ważnych punktów komunikacyjnych Warszawy, Mazowsza i całego kraju.

►Opinia serwisu konferencje.pl:

Centrum targowo-kongresowe Ptak Warsaw  Expo kieruje do organizatorów wydarzeń różnorodną i bogatą ofertę miejsc do zaaranżowania eventu, konferencji czy uroczystej prezentacji nowego produktu. W podwarszawskim Nadarzynie znajdziecie przestronne hale, idealne do organizacji targów na światową skalę. Nie zabraknie tu także mniejszych przestrzeni na średnie i kameralne spotkania firmowe. Kompleksowość usług to jeden z największych atutów obiektu.

Zdj. materiały prasowe obiektu; Jolanta Ambroziak (red.)