Pobierz ebooka

Pobierz ebooka

Pobierz e-book

Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka

Strona główna   /   Artykuły   /   Crowdsourcing: sposób na idealny program konferencji?


Crowdsourcing: sposób na idealny program konferencji?

Crowdsourcing: sposób na idealny program konferencji?Na zdjęciu: crowdsourcing konferencje jak zastosować crowdsourcing w branży mice

Crowdsourcing od niedawna cieszy się rosnącą popularnością. Termin ten jest połączeniem dwóch słów – crowd – tłum i sourcing – źródła zaopatrzenia czy też czerpanie z tych źródeł. Można go przetłumaczyć jako „czerpanie z wiedzy tłumu”. Pierwszy raz tego terminu użył Jeff Howe w 2006 r. w artykule „The Rise of Crowdsourcing”, ale samo zjawisko, chociaż nienazwane, istniało już w XVIII i XIX w. Najbardziej znanym przykładem crowdsourcingu było stworzenie Oxford English Dictionary, do którego zaangażowało się 6 milionów Brytyjczyków, przez ponad 70 przesyłając naukowcom hasła i definicje słów. Obecnie crowdsourcing pozwala skorzystać z mądrości dużych grup ludzi by tworzyć oprogramowanie, nowe produkty i rozwiązania techniczne. Największe firmy, takie jak Apple, Coca-cola, czy Google zmieniły dzięki niemu swoje podejście do komunikacji. W wymyślanie nowych rozwiązań włączają… swoich klientów. Może warto zastosować takie podejście do organizacji konferencji?

crowdsourcing sposób na program konferencji jak stworzyć idealny program konferencji Zamiast tradycyjnie pytać klienta o dane demograficzne i profil uczestników, można zwrócić się bezpośrednio do uczestników i dowiedzieć się, jakie mają oczekiwania i zainteresowania. Po przeanalizowaniu odpowiedzi będziemy wiedzieć, jak przygotować dla nich idealny program. Ponadto uczestnicy, których uda się zaangażować w spotkanie już na początkowym etapie, będą naturalnie bardziej zainteresowani uczestnictwem w nim. Jeśli chcecie poeksperymentować z tym podejściem, możecie zacząć od tego szablonu, dostosowując go do specyfiki własnej organizacji i konkretnej konferencji. Zachęćcie uczestników do wypełnienia ankiety, przekonując, że chcecie dzięki ich zaangażowaniu przygotować konferencję skrojoną na miarę każdego z nich. Przy analizie odpowiedzi warto jednak pamiętać, że ludzie nie zawsze sami wiedzą czego chcą i trzeba wykorzystać własną kreatywność i doświadczenie, pamiętając słowa Henry’ego Forda: „Gdybym na początku swojej kariery jako przedsiębiorcy zapytał klientów, czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem”.Zamień teksty w nawiasach kwadratowych - odpowiednimi dla Twojej konferencji.

Potrzeby edukacyjne

1. Ile doświadczenia masz w [temat konferencji] ? ___lat ____ miesięcy 2. Na jakie konkretne przeszkody lub wyzwania napotkałeś kiedy [wpisz problem związany z tematem konferencji: np. gdy prowadzisz rozmowę handlową, zarządzasz zespołem itp…] _________________________________________________________________________ 3. Które z następujących metod/narzędzi jest ci znane? (wpisz narzędzia czy metody, o których ma być mowa ma konferencji, żeby uniknąć mówienia oczywistości)

Nazwa narzędzia/metody:                                   Znam                  Używam czasem              Używam na co dzień

4. Jakie konkretne sprawy, tematy, zagadnienia powinny być poruszone w trakcie spotkania?

_________________________________________________________________________  5. Jakich informacji/wiedzy/narzędzi/umiejętności spodziewasz się nabyć w trakcie spotkania?

_________________________________________________________________________  6. Jak zamierzasz ich użyć?

_________________________________________________________________________  7. Czy posiadasz lub starasz się o certyfikaty, recertyfikacje, punkty, licencje zawodowe? Jeśli tak, proszę wymienić:

Nazwa:                                                                Planuję                        Ubiegam się                       Posiadam _____________________                                     ⎕                                  ⎕                                    ⎕ 

8. Czego konkretnie chciałbyś się dowiedzieć/nauczyć o [temat konferencji]?

_________________________________________________________________________  9. Ile masz doświadczenia w zarządzani lub przewodzeniu zespołom? ___lat ____ miesięcy

10. Jakie są Twoje preferowane metody prezentacji?

(np. wykład, warsztat, panel dyskusyjny)

[opcja 1]   ⎕  [opcja 2]   ⎕  [opcja 3]   ⎕ 

Potrzeby networkingowe

1. Kogo chciałbyś spotkać/poznać na konferencji ?

_________________________________________________________________________ 2. Jak zamierzasz wykorzystać kontakty zdobyte podczas spotkania? _________________________________________________________________________

Potrzeby rekreacyjne/turystyczne

1. Jaka jest Twoja preferowana lokalizacja konferencji? [opcja 1]   ⎕  [opcja 2]   ⎕  [opcja 3]   ⎕ 

2. Jakie zajęcia towarzyszące preferujesz? (np. zajęcia grupowe, sporty, zwiedzanie, clubbing) [opcja 1]   ⎕  [opcja 2]   ⎕  [opcja 3]   ⎕ 

Catering 1. Czy masz jakieś wymagania dietetyczne, które powinniśmy wziąć pod uwagę planując menu?

_________________________________________________________________________  2. Czy masz jakieś alergie pokarmowe?

Zdrowie i bezpieczeństwo 1. Czy masz jakieś alergie wziewne, o których powinniśmy wiedzieć planując spotkanie?

2. W jakich zajęciach sportowych/ruchowych nie możesz uczestniczyć ze względu na stan zdrowia? [rodzaj zajęć]

Doświadczenia 1. Czy brałeś udział w poprzednich edycjach spotkania? _________________________________________________________________________ 

2. Jak oceniasz poprzednie edycje konferencji w skali 1-6? Treści ___  Formaty sesji ___  Prelegenci ___   Możliwości nawiązania kontaktów ___  Miejsce/Obiekt ___ Catering ___ Transport ___ Program rozrywkowy ___ Organizacja spotkania ___

Opinie/sugestie poprawy 1. Wymień inne szkolenia i konferencje o tematyce zbliżonej do naszego spotkania, w których uczestniczyłeś.

2. Czy są jeszcze jakieś inne informacje, które powinniśmy wziąć pod uwagę planując to spotkanie (konferencję czy event)?

Dane demograficzne

Płeć ⎕ kobieta / ⎕ mężczyzna   

Wiek ⎕ 18 – 24 lata ⎕ 25 – 34 ⎕ 35 – 44 ⎕ 45 – 54 ⎕ 55 – 59

⎕ 60 lat i więcej Miejsce zamieszkania (liczba mieszkańców): _________________ Wykształcenie: ⎕ podstawowe lub niepełne podstawowe ⎕ gimnazjalne ⎕ średnie ogólnokształcące ⎕ policealne i zawodowe ⎕ wyższe Wykonywany zawód: _____________________

Ulubiony sposób spędzania wolnego czasu:  _____________________

Przeczytaj też o zdrowej przerwie kawowej - Przerwa kawowa smaczna i... zdrowa i jak nie dopuścić, żeby na konferencji zabrakło kawy - 10 powodów, dla których na konferencji podczas przerwy kawowej może zabraknąć... kawy.

Jeśli chcesz być na bieżąco ze wszystkimi wiadomościami branżowymi - zapisz się na nasz newsletter. W każdy wtorek znajdziesz w nim najnowsze obiekty, newsy i artykuły. 

Zdj. Flickr/LaTransfo, iStock