Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Gdańsk Convention Bureau podpisało z Convention Bureau of Poland kartę praw i obowiązków


Gdańsk Convention Bureau podpisało z Convention Bureau of Poland kartę praw i obowiązków

Gdańsk Convention Bureau podpisało z Convention Bureau of Poland kartę praw i obowiązkówNa zdjęciu: convention bureau

Gdańsk Convention Bureau (GCB) podpisało z Convention Bureau of Poland (CBP), działające w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) Kartę Praw i Obowiązków.

Celem podpisania tzw. porozumienia jest usystematyzowanie działań prowadzących do wspólnej promocji Polski, jak i poszczególnych miast i regionów pod kątem rozwoju turystyki biznesowej. Ponadto,  określenie zasad współpracy i wyboru rzetelnych partnerów, które w sposób zbliżony i podobny obsługują interesantów zainteresowanych organizacją spotkań i wydarzeń na terenie Polski. W porozumieniu zostało m.in. określone, iż: 1. GCB (Gdańskie Biuro Spotkań) jest jednostką odpowiedzialną za promocję  Gdańska i regionu jako atrakcyjnego miejsca dla organizacji spotkań i wydarzeń. 2. Biuro Spotkań jest pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących regionu, partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizowanie kongresu stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w danym regionie. Służy jak doradca i konsultant w zakresie możliwości oferowanych przez region. 3. Priorytetowym celem Biura Spotkań jest budowanie wizerunku regionu jako miejsca atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju spotkań i wydarzeń. Misję tę realizuje m.in. poprzez:    a.    udział w krajowych i międzynarodowych spotkaniach i wydarzeniach targowych reprezentując miasto i region,    b.    realizację podróży studyjnych dla krajowych i zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń,    c.    pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń dla miasta i regionu,    d.    współpracę z mediami krajowymi i zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących miasto i region w prasie oraz katalogach branżowych, Internecie,    e.    nawiązywanie w regionie współpracy z środowiskami: naukowym, kulturalnym i politycznym  m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich,    f.    utrzymywanie stałej i aktywnej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;    g.    opracowanie, publikacje i dystrybucję materiałów promocyjnych o mieście i regionie dla organizatorów spotkań i wydarzeń,    h.    przygotowanie odpowiedzi wspólnie z lokalnymi partnerami na zapytania o organizację spotkań i wydarzeń 4.  Biuro Spotkań nie jest organizatorem spotkań i wydarzeń biznesowych wykraczających poza tematykę określaną jako:   a.    spotkania edukacyjne dla kadr związanych z przemysłem spotkań,   b.    spotkania edukacyjne promujące działania Biura Spotkań 5.  Biuro Spotkań posiada i prowadzi program certyfikacji lokalnych partnerów zajmujących się organizacją spotkań i wydarzeń (tzw. PCO) 6.  Biuro Spotkań gromadzi i opracowuje dane statystyczne nt. spotkań i wydarzeń odbywających się  w  regionie, zgodnie z zaleceniami przygotowanymi przez Światową Organizację Turystyki. 7.  Biuro Spotkań posiada i prowadzi system rozsyłania zapytań ofertowych.  - Bardzo się cieszę, że porozumienie zostało podpisane ponieważ systematyzuje ono współpracę pomiędzy CBP a lokalnymi convention bureaux (jakim jest GCB) w ramach działań w nim zawartych. Mam również nadzieję, że dzięki niemu unikniemy zarzutów, z którymi często się do tej pory spotykaliśmy, iż organizujemy konferencje, a tym samym konkurujemy z pomorskimi firmami – mówi Anna Górska, Prezes GOT/GCB, która uczestniczyła w pracach zespołu nad jednolitą wersją porozumienia. Prace trwały od lutego 2010r. Porozumienie będzie obowiązywało do końca 2011r.

źródło: www.gdanskconvention.pl (PR)