Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Gdańsk i Pomorze stawiają na turystykę biznesową


Gdańsk i Pomorze stawiają na turystykę biznesową

20.01.10 w sopockim Hotelu Sheraton odbyło się szkolenie zorganizowane przez Gdańsk Convention Bureau, dotyczące promocji turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza. Gościem specjalnym spotkania był Rob Davidson – starszy wykładowca turystyki biznesowej na uniwersytecie w Westminster w Wielkiej Brytanii. To pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce.

Szkolenie jest autorskim pomysłem GCB, a jego celem jest pokazanie czym jest turystka biznesowa i jaką rolę spełnia – powiedział Anna Górska – Prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej. Turystyka i podróże to największy przemysł świata i przynosi korzyści w trzech wymiarach: promocyjnym, naukowym oraz ekonomicznym – tak wynika z prezentacji, przedstawionej podczas konferencji. Gdańsk Convention Bureau na projekt „Promocja turystyki biznesowe jako markowego produktu Gdańska i Pomorza” uzyskało dofinansowanie Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu to 2 958 393 PLN. 75% tej sumy - 2 082 820 PLN, pokryła Unia Europejska. W projekcie zostały uwzględnione następujące działania: portal o turystyce biznesowej – www.gdanskconvetion.pl; materiały promocyjne: katalog, folder, prezentacja multimedialna, film promocyjny, pakiety konferencyjne; promocja w internecie i w prasie branżowej; podróże studyjne dla dziennikarzy i touroperatorów; rozwój 4 produktów turystyki biznesowej; „Trójmiejska Akademia Organizatora Spotkań Biznesowych”; udział w międzynarodowych sieciach współpracy ICCA i MPI; udział w targach turystyki biznesowej oraz badania statystyczne.  Rob Davidson, światowej sławy autorytet w turystyce biznesowej, uważa, że Gdańsk to miasto o ogromnym potencjale. Nazwa stolicy Trójmiasta rozpoznawalna jest na poziomie międzynarodowym. Za największe atuty Gdańska Rob uznał infrastrukturę oraz łatwość dostępu – lotnicze połączenia międzynarodowe.  Kolejne szkolenie z cyklu „Trójmiejska Akademia Organizatora Spotkań Biznesowych” odbędzie się już ósmego kwietnia.

Udostępnij