Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna   /   Artykuły   /   LinkedIn skutecznym narzędziem w dotarciu do klientów - także z sektora MICE


LinkedIn skutecznym narzędziem w dotarciu do klientów - także z sektora MICE

LinkedIn skutecznym narzędziem w dotarciu do klientów - także z sektora MICENa zdjęciu: LinkedIn skutecznym narzędziem w dotarciu do klientów - także z sektora MICE

LinkedIn stanowi doskonałe narzędzie do budowania wiarygodności i rozpoznawalności marek: właścicieli firm, pracowników czy ekspertów, ale również instytucji i eventów. Z początkiem 2021 roku oficjalna liczba kont na LinkedIn w Polsce przekroczyła 4 200 000. W dobie lockdownu to jedna z najefektywniejszych, ogólnodostępnych przestrzeni do poszukiwania pracy, branżowych specjalistów i w końcu klientów.

Nieprzerwanie przywiązujemy wielką wagę do efektywnej prezentacji swoich ofert potencjalnym kontrahentom oraz partnerom biznesowym, aktualnie zwłaszcza online. Zdaniem Adriana Gamonia - stratega i eksperta specjalizującego się w tematyce budowania marki osobistej i mediów społecznościowych, trenera biznesu, który od lat pomaga tworzyć skuteczną komunikację i kampanie na LinkedIn - portal ten można porównać do największego wydarzenia biznesowego na świecie, podczas którego możemy zdobyć wartościowe kontakty, nawiązać relacje i zainspirować się.

Analogia do świata eventów stanowi zachętę dla profesjonalistów branży MICE do dołączenia do platformy, a jednocześnie wskazuje na to, że LinkedIn jest skutecznym narzędziem, zarówno w budowaniu marki osobistej, jak i w dotarciu do klientów docelowych. Jeśli zatem możemy w praktyce wykorzystać obecność na portalu do działań: sprzedażowych, marketingowych i PR-owych, powinniśmy spróbować wygospodarować czas na zaistnienie w tym medium, niezależnie od aktualnej pozycji zawodowej.

Posiadanie profilu osobowego na LinkedIn i aktywne korzystanie z portalu korzystnie wpływa na pozycjonowanie naszej marki w sieci, umożliwia kształtowanie wiarygodnego, spójnego wizerunku i daje dostęp do wartościowych materiałów pozwalających na bieżąco analizować rynek, a także tematy pozostające w obszarze naszych zainteresowań.

Według eksperta sztuka korzystania z LinkedIn polega na tym, aby dać się odnaleźć innym, wyszukać właściwe osoby oraz zbudować z nimi autentyczne relacje. Na co jeszcze zwraca uwagę strateg, to fakt, że dzielenie się własnymi doświadczeniami i wiedzą przez właścicieli czy pracowników danej firmy buduje zaufanie nie tylko do osoby publikującej treści, ale równocześnie do reprezentowanego przez nią podmiotu czy marki. W samej komunikacji ważna jest oczywiście systematyczność i gotowość na interakcję oraz dzielenie się know-how.

Według oficjalnych statystyk obecnie LinkedIn zrzesza blisko 740 milionów użytkowników z 200 krajów i regionów całego świata. W ciągu ubiegłego roku w Polsce przybyło aż pół miliona nowych kont. Liczby - jak zwykle - mówią same za siebie. A do tego do łask powróciła opcja tworzenia LinkedIn Events. Wydarzenia te odbywają się wprawdzie online, podczas gdy my tęsknimy za tymi realizowanymi na żywo, jednak branie udziału w wirtualnych spotkaniach to kolejna szansa na nawiązywanie wartościowych znajomości i pozostanie w kontakcie z profesjonalistami naszej branży, klientami i partnerami biznesowymi. Warto uświadomić sobie ten potencjał i z niego korzystać.

 

Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka

Wiceprezes ds. komunikacji w Stowarzyszeniu MPI Poland Chapter, Starszy specjalista ds. sprzedaży i marketingu w Centrum Kongresowym ICE Kraków, gdzie… Czytaj więcej