Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Marcowy „Meetings Week” rozpocznie współpracę stowarzyszeń branżowych w 2013 roku


Marcowy „Meetings Week” rozpocznie współpracę stowarzyszeń branżowych w 2013 roku

Marcowy „Meetings Week” rozpocznie współpracę stowarzyszeń branżowych w 2013 rokuNa zdjęciu: Przedstawiciele SKKP, MPI, SOIT i SBE podczas spotkania

Branża spotkań dorobiła się już kilku stowarzyszeń i klubów branżowych. W miniony czwartek, 24 stycznia 2013 r. przedstawiciele czterech najważniejszych z nich (SKKP, MPI, SOIT i SBE) spotkali się na wspólnej debacie. Celem spotkania była rozmowa o tym, jak mogliby współpracować dla dobra branży.

Na spotkaniu przedstawiono charakterystykę i plany poszczególnych stowarzyszeń oraz zadeklarowano organizację „Meetings Week” – tygodnia spotkań branży spotkań.

SKKP chce lobbować

Sławomir Wróblewski z SKKP zauważył, że rynek spotkań dzieli się na trzy zasadnicze części. Są to: spotkania i eventy korporacyjne, konferencje stowarzyszeń oraz spotkania, seminaria i szkolenia instytucji publicznych. Wróblewski zaapelował o stworzenie w Polsce ruchu promocji spotkań -  przedstawiania ich ważnej roli, jaką pełnią w gospodarce, na wzór amerykańskiego programu "Keep America Meeting". Ponadto zaapelował o wykorzystanie potencjału konferencyjnego jaki posiadają agencje rządowe, ich programy wymiany osobowej, a także umowy międzynarodowe jakie posiadają Polska Akademia Nauk i poszczególne miasta. Jego zdaniem powinno się naciskać, aby w budżetach licznych instytucji promujących Polskę uwzględniać promocję rynku turystyki biznesowej. Trzeba też lepiej wykorzystać potencjał PARP i kończące się fundusze unijne. Wróblewski stwierdził również, że jednym z podstawowych celów SKKP jest lobbing w tych instytucjach, aby wypełniały statutowe zapisy i kontakty międzynarodowe poprzez organizację większej liczby konferencji. Ustępujący prezes SKKP Piotr Wilczek (niedługo po debacie stanowisko prezesa SKKP objęła Anna Jędrocha) dodał, że oprócz wywierania wpływu na instytucje, SKKP ma na celu także edukację branży i promocję jej usług w kraju i za granicą. Wilczek zaapelował o wspólną promocję polskiego produktu konferencyjnego poza Polską, zwrócił także uwagę na konieczność wypracowania wspólnego słownika branżowego, który usystematyzowałby niejasne pojęcia, którymi posługują się ludzie pracujący w branży.

MPI proponuje "Meetings Week"

Wojciech Liszka, prezes MPI Poland, odciął się od propozycji lobbingu twierdząc, że jego organizacja chce pozostać apolityczna i skupia się na edukacji branży i przyciąganiu do niej młodych ludzi. Liszka zaproponował stowarzyszeniom zorganizowanie pod koniec marca 2013 roku tygodnia spotkań branżowych pod nazwą "Meetings Week". Pytany o cele i szczegóły tego przedsięwzięcia odpowiedział, że zostanie on wyklarowany podczas dalszych rozmów z członkami innych stowarzyszeń.

SOIT promuje swój program wsparcia sprzedaży

Michał Czerwiński z SOIT stwierdził, że celem jego organizacji jest promocja efektywnych programów wsparcia sprzedaży w korporacjach. Zachęcał do włączenia się innych stowarzyszeń do tego dzieła, ponieważ przedstawiony przez niego "program wspierania sprzedaży" łączy różne aspekty rynku spotkań - rozpoczyna go duża konferencja (kick-off meeting) w polskim hotelu, następnie przez około 8 miesięcy trwa program wsparcia sprzedaży, który kończy sie wyjazdem incentive. Prezes SOIT stwierdził, że jest to droga promocji branży, jaką jego organizacja jest zainteresowana, ponieważ dowodzi ona skuteczności "eventów" jako narzędzia biznesowego. Jego zdaniem przedstawiciele korporacji nie zrezygnują z imprez, jeśli będą widzieć w nich źródło zwiększenia zysków a nie koszt o niejasnych celach.  Praktyka członków SOIT wskazuje, że takie podejście jest skuteczną receptą na ciężkie czasy, "kryzysu nie widać" - dodał.

SBE zorganizuje event campy

Na koniec spotkania prezes SBE, Andrzej Bagniuk zgodził się z tezą o konieczności promocji spotkań, jako efektywnego narzędzia biznesowego. Zapowiedział też nową inicjatywę SBE, jaką mają być cykliczne spotkania "Event Camp", z których pierwsze zgodził się zorganizować w ramach jednoczącego branżę "Meetings Week".

autor: Michał Stradomski