Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Sopot chce przyciągnąć turystów biznesowych


Sopot chce przyciągnąć turystów biznesowych

Sopot chce przyciągnąć turystów biznesowychNa zdjęciu: sopot marina miejsce na konferencje

Innowacyjna wersja sopockiego kalendarza imprez, powołanie grupy zajmującej się promocją sopockiej oferty konferencyjnej, mobilne rozwiązania dla branży turystycznej - to trzy propozycje na promocję miasta oraz wydłużenie sezonu turystycznego w Sopocie w ramach inicjatywy sopockiego klastra turystycznego. Zaprezentowane one zostały w hali ERGO ARENA podczas konferencji promującej projekt.  

Do końca tego roku wprowadzone mają zostać przynajmniej dwa produkty. Pierwszy z nich, to rozbudowana i powiązana z serwisem miejskim wersja sopockiego kalendarza imprez kulturalnych, sportowych, rozrywkowych, artystycznych i innych organizowanych w kurorcie. Z jednej strony mają z niego korzystać turyści, a z drugiej organizatorzy wydarzeń, recepcjoniści w hotelu i inni przedstawiciele sektora turystycznego. Ma to też być platforma informacji o atrakcjach dla dzieci. Natomiast kolejne działanie przewiduje promowanie Sopotu jako interesującej destynacji turystki biznesowej z nowoczesną infrastrukturą konferencyjną oraz bogatą ofertą turystyczną miasta.

Kolejna propozycja dotyczy mobilnych rozwiązań dla branży turystycznej takich jak: system bezgotówkowej płatności, interaktywny przewodnik oparty o najnowsze technologie, na przykład aplikacje na telefony komórkowe. Na to jakie zadania zostaną zrealizowane, duży wpływ będą mieć lokalni przedsiębiorcy. - Planujemy stworzyć nowe rozwiązania, które są potrzebne w Sopocie – mówi Dorota Sykut, koordynator projektu. - Wprowadzenie ich jest możliwe tylko przy współpracy hoteli, restauracji, pubów, klubów, muzeów, obiektów kulturalnych i sportowych. Chcemy, aby więcej turystów przyjeżdżało do nas, nie tylko latem, ale i po sezonie. Klaster zrzesza firmy i instytucje należące do tej samej branży, a jego idea oparta jest na czterech kluczowych elementach: współpracy, konkurencji, zaufaniu i kontaktach osobistych. Projekt pt. „Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego – program wsparcia i rozwoju” został opracowany przez Gminę Miasta Sopotu – lidera projektu i Stowarzyszenie Turystyczne Sopot – partnera projektu. Celem projektu jest zawiązanie i wsparcie powiązań kooperacyjnych w Gminie Sopot poprzez organizację Sopockiego Klastra Turystycznego. Projekt potrwa do czerwca 2012 roku, a jego całkowity koszt to 501.567,32 PLN.

źródło: www.um.sopot.pl (PR)