Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Tour Salon już za niecały miesiąc


Tour Salon już za niecały miesiąc

Tour Salon już za niecały miesiąc

W tym roku przestrzenie pawilonu 5, 6 i nowo otwartego pawilonu 6A wypełnią się jedyną w swoim rodzaju atmosferą: mieszanką aromatycznych zapachów regionalnych potraw, muzyki, a także inspirujących rozmów, szeregu spotkań, wymiany doświadczeń i pomysłów. Targi odwiedzą też dwie niezwykłe i inspirujące kobiety – podróżniczki, zdobywczynie Korony Ziemi: MARTYNA WOJCIECHOWSKA i ANNA LICHOTA oraz MAREK KAMIŃSKI, podróżnik, polarnik, zdobywca Bieguna Północnego i Południowego. Krajem partnerskim tegorocznej edycji TOUR SALON jest Bułgaria urzekająca swoim pięknem i różnorodnością  - o czym świadczy wzrastająca z roku na rok liczba turystów wybierających ją jako cel swoich podróży - zarówno latem, jak i zimą. Bułgaria zaprasza na swoje stoisko wszystkich, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej o tym popularnym niegdyś w Polsce miejscu zagranicznych podróży, które do dziś budzi sentyment, a jednocześnie dorównuje ofertą turystyczną niejednemu  egzotycznemu  celowi  wakacyjnych  wyjazdów.

Regionem partnerskim TOUR SALONU 2010 zostało Mazowsze. Tegoroczna prezentacja tego regionu odwołuje się do 200. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina. Na Stoisku Samorządu Województwa Mazowieckiego przedstawiona będzie oferta turystyczna województwa, zachęcając do poznania jego walorów przyrodniczych i krajobrazowych. Zaprezentowane zostaną największe miasta regionu, najciekawsze szlaki turystyczne oraz największe imprezy kulturalne.

Novum na tegorocznych targach będzie przyznanie Złotych Medali MTP dla najlepszych produktów turystycznych. Złoty Medal MTP od blisko 30 lat jest trofeum, które pomaga w rynkowej rywalizacji, a także jest symbolem walorów produktu, jego nowoczesności i innowacyjności. Firmy, które zdobyły prawo umieszczania tego znaku na swoich produktach, potwierdzają jego marketingową rangę.

To olbrzymia szansa zaistnienia i doskonała promocja najbardziej interesujących wizytówek regionów. Walory naturalne, antropogeniczne, tradycje historyczne, miejsca szczególnych wydarzeń, przejawy kultury ludowej, obrzędy, pozostałości kultury materialnej, a także osiągnięcia współczesności, np. budowle, obiekty infrastrukturalne mają szansę wesprzeć swoje działania marketingowe tym jakże cennym trofeum. Ponadto stoiska wystawców, którzy zgłosili do nas swój produkt turystyczny zostaną odznaczone specjalną, widoczną nalepką PRODUKT TURYSTYCZNY.

Tradycyjnie na TOUR SALONIE odbędzie się Przegląd Książki Krajoznawczej i Turystycznej. W dziewiętnastej już edycji tego wydarzenia wezmą udział wydawcy literatury krajoznawczej  i turystycznej, autorzy, związki twórcze i organizacje społeczne. Publikacje dotyczące obszaru Polski w obecnych granicach oceniane będą w pięciu kategoriach: albumy krajoznawcze, przewodniki, mapy i atlasy, monografie i inne opracowania krajoznawcze, informatory krajoznawcze i foldery.Konferencje, panele, workshopy, wystawy Tour Salon to nie tylko miejsce ekspozycji produktów turystycznych, nawiązywania intratnych rozmów biznesowych oraz przestrzeń pełna kolorów, muzyki i zapachów regionalnych potraw. Targi turystyczne to także miejsce podejmowania ważkich zagadnień, inspirujących rozmów, spotkań, wymiany doświadczeń i pomysłów.

Na konferencji pt. „Jak skutecznie stracić klienta w turystyce”, organizowanej przez należący do Grupy Allegro ogłoszeniowy serwis turystyczny otoWakacje.pl  słuchacze dowiedzą się m.in. jak opis oferty w katalogu wpływa na decyzję klienta, dlaczego w Internecie oferta musi być minimalna, jak rozwiązać reklamację, gdy minimalizm przerósł oczekiwania oraz dlaczego w hotelach Sharm-el-Sheikh bary obsługują katolicy a nie muzułmanie. W wykładzie „Jak skutecznie stracić klienta w turystyce”, zainteresowani dowiedzą się, których zachowań należy szczególnie unikać w branży turystycznej. (Pawilon 6A, 20.10.2010, godz. 11:45-13:15).

Biuro Kongresów i Spotkań Urzędu Miasta Poznania oraz Poznan Congress Center na tegorocznym Tour Salonie zaproszą na konferencję dedykowaną w szczególności branży MICE pt: „Rozwój infrastruktury Miasta Poznania dla potrzeb przemysłu spotkań – Poznań stolicą turystyki biznesowej”. W programie m.in. prezentacja planów modernizacji i rozbudowy Poznan Congress Center na lata 2011-2014, prezentacja planów rozbudowy Dworca Głównego w Poznaniu oraz portu lotniczego Ławica. (Pawilon 10, 20.10.2010, godz. 12:00).

W ramach nowej przestrzeni specjalnej PORT LOTNICZY TOUR SALON odbędzie się konferencja, która będzie podsumowaniem trwającej 10 lat współpracy pomiędzy poznańskim Portem Lotniczym Ławica a frankfurckim lotniskiem Fraport. (Pawilon 10, 21.10.2010, godz. 11:00-13:00) Szlakowi powstałemu przy współpracy miast i gmin z województw łódzkiego i wielkopolskiego, czyli Centralnemu Łukowi Turystycznemu poświęcona będzie konferencja prasowa, która odbędzie się 21.10.2010r. o godz. 14.00 w sali konferencyjnej w pawilonie nr 10.  Na konferencji dowiedzieć się będzie można co oprócz zamków w Łęczycy, Uniejowie, Besiekierach mogą zobaczyć turyści oraz miłośnicy historii tych interesujących rejonów.

Podczas TOUR SALONU dnia 21.10.2010 roku w godz. 10.30-13.30 odbędzie się także istotne wydarzenie dla branży OKRĄGŁY STÓŁ, podczas którego poruszone zostaną zagadnienia komercjalizacji produktu turystycznego. Jest to wspólne wydarzenie organizowane przez Polską Izbę Turystyki, Polską Organizację Turystyczną i Międzynarodowe Targi Poznańskie. Spotkanie będzie zamknięte dla dziennikarzy i szerokiej publiczności. O wynikach dyskusji wszyscy zainteresowani będą mogli dowiedzieć się podczas konferencji prasowej,  która odbędzie się tuz po obradach w godz. 13.30-14.30.

Tradycyjnie już na Tour Salonie odbędą się konferencje i tematyczne warsztaty Polskiej Organizacji Turystycznej, Polskiej Izby Turystyki, Regionalnych Organizacji Turystycznych, Lokalnych Organizacji Turystycznych oraz  Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej, a także prezentacje i bloki tematyczne przygotowane przez wystawców.  

źródło: www.mtp.pl (PR)