Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Jak sprawić by konferencje i eventy były bardziej zyskowne


Jak sprawić by konferencje i eventy były bardziej zyskowne

Jak sprawić by konferencje i eventy były bardziej zyskowne

ROI czyli Return on Investment to temat następnej konferencji organizowanej przez MPI Poland Club. Warto przyjrzeć się  bliżej temu zagadnieniu i sprawdzić co sprawia, że ROI cieszy się tak ogromną popularnością na całym świecie i jak postrzegane jest przez specjalistów w kraju nad Wisłą.

ROI – Return on Investment to w tłumaczeniu na język polski ‘zwrot z inwestycji’, innymi słowy chodzi o pomiar efektywności wykorzystywany do oceny efektywności inwestycji lub porównania wielu różnych inwestycji. Jakkolwiek zawile to brzmi jest to naprawdę bardzo proste i wyjątkowo opłacalne. Świadczy o tym m.in. zaufanie jakie technika ta zdobyła wśród organizatorów spotkań na całym globie. 

„Mierzenie ROI ze spotkania" to pierwsze tego typu szkolenie pod auspicjami MPI w Polsce - mówi Wojciech Liszka, Vice Prezes ds. Edukacji w MPI -  szkolenie ma na celu pokazać organizatorom spotkań jak mierzyć oraz czy ich wydarzenie pomogło zrealizować założone cele. To również wspaniałe narzędzie dla sektora pośredników aby ukazywać swoim potencjalnym klientom jakim wyśmienitym narzędziem mogą być spotkania lub imprezy typu incentive.

MPI Poland Club planuje zachęcić meeting plannerów w Polsce do mierzenia zwrotu z inwestycji. W tym celu zaproszony został światowej sławy specjalista w tej dziedzinie. Elling Hamso oparł swoją metodologię badania ROI spotkań o współpracę z Jackiem Philipsem guru ROI  w zarządzaniu – przypomina Maciej Ogieniewski, Vice Prezes ds. Komunikacji w MPI.

O tym, że ROI jest ważnym wskaźnikiem przekonują nie tylko specjaliści ale również praktycy na całym świecie. Badania pokazują, że ponad 70% organizatorów korzysta z technik ROI. Warto przypomnieć czemu konkretnie służy badanie zwrotu z inwestycji. Jest to jeden ze wskaźników, który pokazuje zasadność wydanego budżetu – wyjaśnia Maciek Ogieniewski -  wiele z narzędzi używanych w marketingu jest trudno mierzalnych, a niektórych w ogóle się nie mierzy. W pokryzysowym świecie pojawiła się większa chęć wśród zleceniodawców kontrolowania zasadności wydawanych budżetów. Do tej kontroli służy między innymi Event ROI. W moim odczuciu jest to dla branży, która oceniana jest w USA jako dająca najwyższy ROI, wyjątkowa okoliczność na wykazanie swojej konkurencyjności wobec innych elementów marketingu mix i promotion mix korporacji i w ogóle firm komercyjnych. W przypadku udowodnienia korzyści z eventu nie ma lepszej metody niż zmierzenie zwrotu z inwestycji. ROI to wyłącznie zalety.  Główna korzyść jest taka, że dzięki niemu uzasadniamy swoją obecność na rynku – konkretyzuje Ogieniewski -  jeśli usługi jakie oferujemy klientom nie przynosiłyby im korzyści to znaczy, że jesteśmy niepotrzebni. Teraz musimy razem z klientami to udowadniać. ROI to stały element naszej oferty, zwłaszcza konferencyjnej. W przypadku programów i wyjazdów incentive to już stała potrzeba rynkowa. W dzisiejszych czasach każde działanie komercyjne aby zostało zrealizowane musi mieć szanse osiągnięcia realnego zwrotu z inwestycji – twierdzi Wojtek Liszka - dotychczas organizacja spotkań, a szczególnie imprez typu incentive traktowana była jako narzędzie lub bonus dla pracowników. Jestem przekonany – dodaje Liszka, że to spotkanie okaże się przełomowym dla naszej branży i utworzy  zupełnie nowe perspektywy przed osobami, które posiadają wiedzę jak ukazywać zasadność organizacji spotkań.“EVENT ROI” MPI Poland Winter Meeting 2010 - Czas zebrać zysk z inwestycji  odbędzię się 22 marca w Warszawie w Hotelu Radisson Blu

Rejestracji można dokonać na stronie:  www.mpiweb.plO MPI Poland Club: MPI POLAND CLUB to oddział narodowy stowarzyszenia Meeting Professionals International (MPI) założonego w 1972 roku w USA. Aktualnie w ramach MPI jest zrzeszonych ponad 25 tysięcy profesjonalistów, na co dzień związanych z obsługą wydarzeń biznesowych.Wizją MPI jest budowanie globalnej społeczność przemysłu spotkań poprzez tworzenie relacji międzyludzkich i kreację nowych idei, pomysłów i miejsc pracy. Celem jest stworzenie organizacji, która wyewoluuje w kierunku międzynarodowej społeczności budującej własne powiązania międzyludzkie. MPI POLAND CLUB to oficjalny oddział MPI zrzeszających profesjonalistów z całej Polski zajmujących się obsługą klientów biznesowych, organizacją wydarzeń biznesowych i tworzeniem polskiego przemysły spotkań.