Konferencje.pl - tysiące miejsc na konferencje. Zero kłopotów. Skorzystaj z wyszukiwarki lub zleć nam wybór idealnej sali konferencyjnej spośród ponad 4000 hoteli, ośrodków, pałaców, a także teatrów i muzeów oraz innych oryginalnych miejsc. Wyślij zapytanie, a otrzymasz oferty bezpośrednio na swój adres e-mail.

Know-how Korzyści z bycia zielonym

Funadacja Aeris Futuro

29.11.2010

Kiedyś ‘być zielonym’ znaczyło nie mieć pojęcia o niczym. W międzyczasie nastąpiło przewartościowanie i zmiana obyczajów.  Dzisiaj ‘być zielonym’ oznacza być świadomym ekologicznie i dbać o przyrodę.

 

 


Zielone, czyli ekologiczne, stały się hotele i centra kongresowe. Firmy organizują zielone imprezy a ludzie zaczęli przekazywać sobie zielone pozdrowienia.

Ekologia to inwestycja w przenośnym i dosłownym znaczeniu tego słowa – mówi Katarzyna Skorblewicz, Pre-opening manager Hotelu Globus w Gdańsku.

Świadomość ekologiczna w ostatnich latach widocznie wzrosła. Obiekty hotelowo-konferencyjne i firmy usługowe starają się jak mogą by ograniczyć emisję dwutlenku węgla do atmosfery, by zmniejszyć zużycie wody, by segregować odpady. Za zielone akcje przyznawane są certyfikaty i nagrody.

Ekologia powinna być obecna w każdej dziedzinie naszego życia. To nie pusty slogan, ale obowiązek który tylko przy okazji staje się trendy – wyjaśnia Katarzyna Skorblewicz.

Chcemy by żyło nam się lepiej. Chcemy też pozyskiwać nowych klientów a starych – tych zaufanych, angażować w działania ekologiczne. Jednak czy mimo tego, że ekoświadomość w Polsce wzrasta, jest już wystarczająco wysoka? Czy klienci do działań pro-ekologicznych przywiązują równie dużą wagę co hotele i firmy?

Polskie społeczeństwo jest zachęcane i coraz bardziej podatne na konsumowanie coraz większej ilości produktów i usług, a to nierozerwalnie wpływa negatywnie na stan środowiska naturalnego, wyczerpywanie się zasobów naturalnych, emisję zanieczyszczeń i produkcję odpadów – tłumaczy Joanna Mieszkowicz, Prezes Fundacji Aeris Futuro. -   Pojawia się jednak trend bardziej zrównoważonego stylu życia – inicjowane są kampanie promujące świadomą konsumpcję. Przykładem jest kampania Zielone Wydarzenia, prowadzona przez Fundację Aeris Futuro – wypracowany przez nas standard pomaga we wdrażaniu rozwiązań, które przynoszą korzyści ekologiczne, ekonomiczne i społeczne – połączenie tych trzech aspektów to klucz do sukcesu w długiej perspektywie czasu – wyjaśnia Joanna Mieszkowicz.

O poziomie ekoświadomości mogą świadczyć również przesłanki, jakimi kieruje się klient przy wyborze obiektu bądź usługi.
 
W Polsce nadal priorytetem w wyborze jest cena – uważa Prezes Fundacji Aeris Futuro. - Ale coraz częściej klienci zwracają uwagę, w jaki sposób dany produkt został wyprodukowany – czy firma działa z poszanowaniem zasad pro środowiskowych, czy angażuje się w działania na rzecz społeczności lokalnych.

Świadomi Klienci i Goście z pewnością docenią nasze starania, a nie świadomi zwrócą na to uwagę i być może zmuszą się do refleksji – na to liczy Katarzyna Skorblewicz z hotelu Globus. Oczywiście daleko nam np. do duńskiego hotelu, który zdecydował się oferować darmowy posiłek gościom, którzy wsiądą na rowerek treningowy i wyprodukują przynajmniej 10 watogodzin energii elektrycznej.  Zamiast tego stosujemy klimatyzatory na wodę lodową, czy solary, które w przyszłości zaczną przynosić wymierne korzyści.

Najważniejsze żeby zdać sobie sprawę, ze nasze bieżące działania mają znaczenie dla przyszłych pokoleń. Hotel ekologiczny, to także hotel ekonomiczny – dzięki niższym kosztom utrzymania budynku będziemy mogli zaoferować naszym Gościom korzystne ceny świadcząc jednocześnie usługi na najwyższym poziomie.– dodaje Skorblewicz.

Pytana o to czy wprowadzenie działań mających na celu troskę o środowisko naturalne przyczyni się do popularności hotelu Katarzyna Skorblewicz przytacza Kodeks Etyki Hotelarza i podkreśla, że właśnie takimi założeniami kierować się będzie ekologiczny hotel powstający w Gdańsku:  hotel powinien kierować się użytecznością i czynieniem dobra dla środowiska; przedsiębiorstwo hotelowe powinno kierować się najwyższym stopniem odpowiedzialności za środowisko naturalne; dbać o ochronę środowiska a z zasobów naturalnych korzystać w sposób umiarkowany i odpowiedzialny, itd...

XXI wiek to czas, kiedy niezbędne jest przestawienie się na gospodarkę niskowęglową, efektywną ekonomicznie i ekologicznie, to już światowy trend, więc liczę, że Polskie firmy coraz częściej będą uwzględniać działania ograniczających emisje gazów cieplarnianych, a w przypadku nieuniknionych emisji – neutralizacji (ang. ‘offset’) emisji poprzez projekty akumulujące wydzielone gazy, np. poprzez sadzenie drzew, jak też redukujące emisje w innym miejscu - zwiększające efektywność energetyczną i ekologiczną oraz udział odnawialnych źródeł energii, np. w placówkach publicznych – wyjaśnia Joanna Mieszkowicz.

Działania prowadzone przez hotele w trosce o środowisko są jednocześnie działaniami prowadzonymi w trosce o klienta. Coraz więcej organizatorów i zleceniodawców zaczyna to rozumieć. Musi jednak upłynąć jeszcze trochę czasu nim prowadzone przez hotel działania zmniejszczające emisję dwutlenku węgla do atmosfery bedą elementem decydującym przy wyborze obiektu.


Autor: Paulina Król

Pobierz Ebooka:
Pierwszy przewodnik eventowy po Warszawie. Przejrzyj, zanim wybierzesz obiekt na swoje następne wydarzenie.
Poleć artykuł:
Napisz komentarz:
lista aktualności

Newsletter

RSS - Aktualności

W każdy wtorek najnowsze obiekty, newsy
i artykuły w Twojej skrzynce. Bądź na bieżąco!

X

Najnowsze oferty specjalne

Newsletter

W każdy wtorek najnowsze obiekty, newsy
i artykuły w Twojej skrzynce. Bądź na bieżąco!

Co nowego?

Hotele konferencyjne Hotele konferencyjne Hotele konferencyjne Hotele konferencyjne Hotele konferencyjne
Wędkarstwo Rafting Jazda konna Zorbing Pojazdy specjalne
Sprzęt Audio Video Agencje eventowe Tłumaczenia symultaniczne Konferencje i kongresy Agencje eventowe
Sprzęt Audio Video Agencje eventowe Tłumaczenia symultaniczne Konferencje i kongresy Agencje eventowe