Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    know-how: Networking łączy


know-how: Networking łączy

know-how: Networking łączy

W kontaktach międzyludzkich bardzo ważna jest komunikacja. Coraz ważniejsze jest również bycie widocznym w środowisku. Jak ma się jedno do drugiego? Czy miejsce w środowisku determinuje siłę z jaką nadajemy komunikat? Jak zatem postawić siebie na widocznej pozycji? W tym miejscu na scenę wchodzi networking. Zaśmiecony makaronizmami język polski zatraca powoli swój naturalny urok. Słowa i zwroty, zapożyczone przede wszystkim z angielskiego, język polski chłonie jak gąbka. Dotyczy to szczególnie nomenklatury w tak młodej branży jaką jest MICE. Zasysamy wszystko z Zachodu, jak te pijawki. Ostatnio bardzo modne stało się pojęcie networkingu. Networking podczas coffebreaków, networking w czasie lunchu, meetingi networkingowe...

Słowo to, mimo swojego obcego pochodzenia i niezbyt wdzięcznie brzmiącej nazwy, wnosi bardzo wiele do naszych ojczystych interesów, dlatego warto przyjrzeć mu się z bliska.

Networking to narzędzie komunikacji nowej generacji, które może wesprzeć rozwój zawodowy. Trzeba tylko wiedzieć jak korzystać z tego instrumentu. Networking można tłumaczyć jako budowanie sieci kontaktów. Stąd i  nazwa –  ang. net – sieć.  Poznawanie ludzi twarzą w twarz, wymiana opini na dany temat, interesująca rozmowa – wszystko to jest na wagę złota. Zainicjowana zostaje znajomość, która może procentować.

Idealną okazją na tworzenie swojej sieci kontaktów jest konferencja -  a konkretnie przerwa na kawę bądź obiad. To wspaniała sposobność by poznać nowych ludzi, pozyskać kontakty, dowiedzieć się interesujących rzeczy o branży. To idealna szansa by zaistnieć -  przede wszystkim w świadomości naszych rozmówców. W ten sposób każdy tworzy swój własny wizerunek. To niepowtarzalna szansa na promocję siebie i swoich zalet. Ogólnie wyznawana prawda: nie ważne kogo Ty znasz, ale ważne kto zna Ciebie - zdobywa coraz to nowych czcicieli.

W ostatnich czasach bardzo popularne stały się również spotkania networkingowe - skupiające osoby zainteresowane jednym tematem. Dzięki tym zgromadzeniom każdy uczestnik wraca do domu bogatszy nie tylko w wiedzę ale również w nowe wizytówki, co przekłada się bezpośrednio na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych. Takie praktyki pozwalają budować wzajemne zaufanie, a w dalszej perspektywie tworzą pomiędzy znajomymi wspólnotę interesów.

Networking służy również wymianie informacji. Ważne jest poszerzanie sieci kontaktów, utrzymywanie dobrych relacji i utrwalanie ich. Znajomości zdobyte poprzez networking zazwyczaj owocują. Mogą być pomocne w znalezieniu, bądź zmianie pracy. Pojawiają się nowe opcje rozwoju kariery, łatwiej jest znaleźć partnerów biznesowych. Przed każdym, kto pielęgnuje swoją sieć kontaktów, rozpościera się morze nowych możliwości.

Zażarta dyskusja, która rozpoczęła się w przerwie podczas konferencji często przenosi się do internetu. Portale społecznościowe jak Linkedin, Plaxo, Facebook czy nasz rodzimy GoldenLine pomagają kontynuować znajomości w sieci (internecie).

autor: Paulina Król