Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    know-how: Olimpiada 2012 w Londynie a Rynek Spotkań


know-how: Olimpiada 2012 w Londynie a Rynek Spotkań

know-how: Olimpiada 2012 w Londynie a Rynek Spotkań

W Londynie, przed Igrzyskami Olimpijskimi 2012 rośnie nie tylko ekscytacja ale również liczba inwestycji poświęconych Igrzyskom, co z kolei powinno przełożyć się na długoterminowy wzrost wartości regionu dla biznesowych podróży międzynarodowych oraz rynków spotkań. Organizatorzy międzynarodowych spotkań wykazują niechęć w kwestii zorganizowania swoich eventów w Londynie ze względu na brak infrastruktury i wsparcia ze strony miasta, - przyznaje Anna Golden, dyrektor handlowy w Earls Court i Olympia Venues, gdzie odbędzie się olimpijski turniej siatkówki. - Im bardziej prestiżowe imprezy odbędą się w Londynie, tym wyższa będzie jego ranga jako destynacji światowej klasy. Krótko mówiąc, wcielenie się w rolę gospodarza największej imprezy na świecie pozwoli stworzyć niezaprzeczalne dziedzictwo dla naszego miasta i miejsc związanych z Igrzyskami - dodaje. Oprócz nowej wioski olimpijskiej, w wielu istniejących obiektach w Londynie odbędą się poszczególne turnieje olimpijskie, m.in.w Excel London, Lord's Cricket Ground, Wimbledon. Londyn modernizuje również system transportu, baza noclegowa wzrośnie do 120 000 pokoi, a nowe obiekty zostaną przeznaczone na spotkania i kongresy w ramach inicjatywy olimpijskiej. Decydując o wyborze miejsca kongresu pod rozwagę brane są lokalizacje, które mogą pomóc w osiągnięciu celów biznesowych. Obiekt konferencyjny, koszt transportu i inne wydatki również mają znaczenie przy podejmowaniu decyzji - mówi Chris Gaia, wiceprezes ds. marketingu w Maritz Travel, Fentona, MO. Rynek turystyczny w Londynie pozostaje prężny Pomimo globalnego spowolnienia w 2009 r. w turystyce biznesowej, Londyn był w stanie poradzić sobie z kryzysem lepiej niż inne międzynarodowe destynacje. W rzeczywistości, liczba zagranicznych gości w Londynie spadła tylko o 4,6% w 2009 w porównaniu do 2008. To dobra wiadomość, ponieważ połączenie stabilnej branży hotelarsko-gastronomicznej i lokalnego zaangażowania w turystykę biznesową będzie budować zaufanie osób odpowiedzialnych za dokonywanie wyboru miejsca. Ameryka Północna jest ważnym klientem dla Londynu, ponieważ 15% odwiedzających Londyn przybywa właśnie zza oceanu. W 2009 podróże służbowe stanowiły około 30% łącznych wpływów rynku turystycznego w Londynie. Międzynarodowe Spotkania przed Igrzyskami Olimpijskimi Wiele organizacji planuje zorganizować wyjazdowe spotkania i eventy w Londynie, zarówno przed jak i po Igrzyskach Olimpijskich - mówi Chloe Couchman, rzecznik Visit London. Pewne kryteria zostały ustalone jesienią ubiegłego roku, kiedy GASTRO 2009 – owoc międzynarodowej współpracy czterech organizacji gastroenterologii, miał miejsce w Londynie. Było to największe wydarzenie tego typu -  prawie 14600 uczestników. Europejskie stowarzyszenia planują zorganizować swoje najważniejsze imprezy właśnie w Londynie. Również niektóre amerykańskie firmy o zasięgu międzynarodowym planują kluczowe kongresy przeprowadzić w stolicy Wielkiej Brytanii.Spuścizna po Igrzyskach Olimpijskich w Londyńskiej Turystyce Biznesowej Ponieważ stowarzyszenia mają tendencję do planowania z dwu, trzy letnim wyprzedzeniem, wygląda na to, że czas podejmowania decyzji dotyczących organizacji spotkań w Londynie w 2012 roku, po Igrzyskach Olimpijskich, właśnie się rozpoczął. International Communication Association w Waszyngtonie, poinformowała już, że w czerwcu 2013 roku odbędzie się tam ich doroczna konferencja.

Londyn jest także na krótkiej liście miejsc, rozpatrywanych przez Światową Federację Towarzystw Neurochirurgicznych (w Nyonie w Szwajcarii) jako miejsce światowego kongresu. Anglia stara się również wykorzystać status Igrzysk Olimpijskich w Londynie jako kartę przetargową w staraniach o organizację Mistrzostw Świata FIFA w 2018 lub 2022. Stosunek wartości do walut Najtrudniejszym wyzwaniem przy wyborze zagranicznej destynacji jest zaplanowanie kosztów zorganizowania przedsięwzięcia ze względu na różnice walut. Jednak w przypadku Funta brytyjskiego kursy walut są optymistyczne dla Dolara amerykańskiego oraz Euro "Przy korzystnych kursach walut, jak w obecnej sytuacji, rzeczywiście dla międzynarodowych stowarzyszeń otwiera się zagraniczny rynek jako potencjalne miejsca spotkań", mówi Gaia. źródło: www.businesstraveldestinations.com

Autorem jest Rob Hard, wolny strzelec z Chicago, pisarz podróżnik, fascynat turystyki biznesowej,  redaktor BusinessTravelDestinations.com i działu event planning na stronie About.com. Rob test również założycielem RH Communications. Inc. – firmy świadczącej usługi marketingowe.