Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Konferencja MPI Poland Club Winter Meeting 2012 - relacja


Konferencja MPI Poland Club Winter Meeting 2012 - relacja

16 marca w centrum konferencyjnym Golden Floor w Warszawie odbyła się pierwsza w tym roku konferencja MPI Poland Club. Zagraniczni mówcy podpowiadali uczestnikom, jak korzystać z członkostwa MPI i w jaki sposób kreować sukces swoich działań biznesowych w branży spotkań. Na Winter Meeting 2012 zostali zaproszeni mówcy – praktycy meeting industry – którzy w branży odnieśli niekwestionowany sukces. Jak tego dokonali, jakie popełniali błędy i co dało im członkostwo w MPI – tego można było się dowiedzieć w czasie prezentacji. Matthias Schultze, dyrektor zarządzający German Convention Bureau, przedstawił politykę niemieckiego biura kongresowego, dzięki której Niemcy zajmują pierwsze miejsce w Europie a drugie na świecie na liście najbardziej atrakcyjnych destynacji turystyki biznesowej. Schulz podkreślił także konieczność współdziałania convention bureau z lokalnymi DMC i venues oraz wspierania tych instytucji w ich działaniach biznesowych. Prezentacja sprowokowała pytania uczestników, którzy zastanawiali się, jaka powinna być rola convenion bureau we współpracy z DMC. Samme Allen, dyrektor sprzedaży londyńskiego centrum biznesowo-eventowego Barbican, swoim entuzjazmem i historią kariery zawodowej przekonała chyba wszystkich, że warto być częścią MPI. Zaznaczyła, że globalna organizacja daje każdemu z jej członków sposobność nawiązania międzynarodowych kontaktów biznesowych, większe możliwości zawodowe, edukację, działania networkingowe oraz szansę na zrobienie kariery. Nie wystarczy jednak zapłacić składkę, warunkiem koniecznym skorzystania z członkostwa w MPI jest aktywne uczestniczenie w działaniach organizacji pokreśliła Allen i dodała „Odniosłam sukces zawodowy dzięki MPI”. Patrick Delaney, dyrektor zarządzający Ovation, ikona meeting industry pokazał na przykładzie swojej kariery zawodowej i popełnianych błędów, jak przekształcił niewielką firmę w globalną organizację branży spotkań Ovation. „Najwięcej nauczyłem się od innych powiedział Delaney i dodał – aby osiągnąć sukces, należy koncentrować się na tym, w czym jesteśmy inni i lepsi, trzeba podejmować ryzyko i budować relacje”. Tom Hulton, dyrektor ds. współpracy międzynarodowej targów przemysłu spotkań IMEX, podpowiadał MPI Poland Club jak przyciągnąć studentów do branży spotkań i w jaki sposób efektywnie wykorzystać ich potencjał. Hulton podkreślił, że należy inwestować w studentów, bo oni będą budować i rozwijać  w przyszłości branżę spotkań. Młodzi ludzie i agencje meeting industry mają sobie nawzajem wiele do zaoferowania i powinny to wykorzystać. Konferencję zamknęło wystąpienie Alla Stevensa, zawodowego mówcy a jednocześnie dyrektora MediaCoach LTD. Stevens mówił o tym, jak przygotować prezentację, aby jej siła oddziaływania trwała dłużej niż wystąpienie. „Należy zacząć przygotowania miesiąc przed wystąpieniem – podkreślił dyrektor MediaCoach LTD – trzeba zdefiniować odbiorców, zaktywizować widownię, a przede wszystkim wykorzystywać social media takie jak facebook czy twitter”. Na koniec wystąpił partner konferencji Perfect Travel, DMC działające na terenie USA .  Kanady i Wysp Kanaryjskich. Zaprezentowana została także nowa strona internetowa MPI Poland Club. źródło: www.mpiweb.pl