Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Polska jest dla nas kluczowa. Olof Karlsson, Elie Younes, Valerie Schuermans


Polska jest dla nas kluczowa. Olof Karlsson, Elie Younes, Valerie Schuermans

Polska jest dla nas kluczowa. Olof Karlsson, Elie Younes, Valerie SchuermansNa zdjęciu: Polska jest dla nas kluczowa konferencje

Z przedstawicielami The Rezidor Hotel Group rozmawiamy na tematy związane z rozwojem tej sieci w Polsce, a także o potencjale, jaki dla sektora hotelowego niesie branża MICE oraz sposobach pozyskania klientów biznesowych i dostosowania do nich oferty.

Obecnie sieć Carlson Rezidor posiada w Polsce 12 hoteli. Wkrótce odbędzie się otwarcie dwóch kolejnych obiektów: Park Inn by Radisson Poznań oraz Radisson Blu Resort Spa w Szklarskiej Porębie. Czy planują Państwo jeszcze jakieś inne inwestycje w naszym kraju? Jak w Carlson Rezidor oceniany jest potencjał Polski, jeżeli chodzi o rozwój Państwa biznesu?  

Elie Younes, Valerie Schuermans: Zawsze zwracaliśmy szczególną uwagę na rozwój naszych hoteli w Polsce. Najlepszym dowodem są istniejące już obiekty, ale także nowe inwestycje. O niektórych Pan wspomniał. W latach 2017–2018 planujemy oddać do użytku łącznie cztery obiekty, do 2022 r. naszą ambicją jest posiadanie nad Wisłą 24 hoteli. Polska to dla Carlson Rezidor ważny rynek, bardzo prężnie się rozwijający. To kraj wspaniałych, gościnnych i pracowitych ludzi. Tylko z ich pomocą jesteśmy w stanie efektywnie realizować nasze plany. Wielkimi atutami Waszego kraju są m.in. jego położenie geograficzne, pomiędzy Wschodnią i Zachodnią Europą, atrakcyjność turystyczna (góry, morze, piękne miasta), dobrze rozwijająca się gospodarka, bezpieczne otoczenie, dobra sytuacja społeczno-polityczna, znacząca poprawa infrastruktury czy wspomniany już potencjał ludzki. To wszystko sprawia, że Polska z roku na rok jest odwiedzana przez coraz większą liczbę turystów – zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. To z kolei wpływa na idealny wręcz klimat inwestycyjny dla branży hotelowej. To dlatego zdefiniowaliśmy Polskę, jako kluczowy kraj dla Carlson Rezidor. Z pewnością przyśpieszy to nasze działania i inwestycje w najbliższych miesiącach i latach.

Czy istnieje coś takiego jak „idealny hotel biznesowy”? O czym powinni pamiętać inwestorzy, chcący wybudować obiekt skierowany przede wszystkim do klientów MICE?

Olof Karlsson: Aby stworzyć miejsce przyjazne branży MICE, już na etapie planowania, należy taki obiekt dostosować do jej potrzeb – nie tylko tych aktualnych, ale także przyszłych, przynajmniej potencjalnych. Dotyczy to nie tylko układu pomieszczeń czy rozwiązań technicznych, ale także personelu. Czynnik ludzki jest bardzo istotny, o czym niektórzy zdają się zapominać. Dlatego warto zainwestować w szkolenia zespołu, tak aby pracownicy mogli potem profesjonalnie odpowiadać na potrzeby zgłaszane przez klientów.   

Wybudować hotel to jedno, ale trzeba jeszcze sprawić, aby na siebie zarabiał. Jak wygląda strategia pozyskiwania gości biznesowych? 

Olof Karlsson: Hotele muszą oczywiście prowadzić różnego rodzaju działania marketingowe. To podstawa. Aby jednak jeszcze skuteczniej przyciągnąć gości biznesowych potrzebujemy szerszej współpracy – z lokalnymi władzami, organizacjami turystycznymi, czy – jeżeli w danym miejscu funkcjonują – z convention bureaux. To odbija się zresztą korzyścią dla każdej ze stron. Marketing w dzisiejszych czasach zyskał poza tym nowe oblicze. Popularne jeszcze nie tak dano broszury, foldery reklamowe czy katalogi nie są już tak ważne. Teraz musimy docierać do klientów przez Internet, aplikacje mobilne, social media. Nie ukrywam, że w naszym przypadku bardzo pomaga też fakt, że jesteśmy rozpoznawalną marką, o ugruntowanej pozycji na rynku.

Jak Pańskim zdaniem ma szansę rozwijać się przemysł spotkań w najbliższych latach? Czy prym będą wiodły nowe technologie?

Olof Karlsson: Wszystko wskazuje na to, że sektor MICE będzie dalej prężnie się rozwijać. Jego przyszłość postrzegam bardzo optymistycznie. Branża cały czas potrzebuje nowych miejsc do spotkań i serwisu na wysokim poziomie. Dobre hotele i powierzchnie konferencyjne, profesjonalna obsługa, elastyczność – tego szukają klienci. To także elementy na które zwracamy szczególną uwagę w naszej sieci Radisson Blu, w dużej mierze skupiającej się właśnie na gościach biznesowych. Istotny jest także fakt rosnących oczekiwań związanych z nowymi technologiami. Akurat jeżeli chodzi o ten aspekt, niektórym venue może być trudno utrzymać się „na topie”. Przede wszystkim ze względu na niemałe ceny wdrażania takich rozwiązań oraz zawrotne tempo, w jakim pojawiają się coraz to nowsze produkty. Osobiście uważam, że nie trzeba na siłę wprowadzać wszystkich nowinek technicznych, jakie pojawiają się na rynku. Wystarczy podstawowe wyposażenie, ale na bardzo wysokim poziomie, oferujące najlepszą jakość. Różnego rodzaju innowacyjne urządzenia to tzw. „wartość dodana”. Istotny jest oczywiście bezpłatny, szybki dostęp do Internetu, który niestety do dzisiaj nie wszędzie jest standardem. W tym miejscu mogę się pochwalić, że Radisson Blu było pierwszą siecią hotelową, która wprowadziła takie udogodnienie dla gości – już ponad 10 lat temu! Innowacyjnym rozwiązaniem Radisson Blu, z którego jesteśmy dumni, jest też tzw. Digicharts. To technologia pozwalająca na digitalizację notatek z flip charta. Za pomocą przycisku plug play możliwe jest nie tylko sporządzanie notatek, ale także dzielenie się nimi z innymi czy wysyłanie ich na maila.

Dziękujemy za rozmowę.

Redakcja

Olof Karlsson, General Manager Radisson Blu Centrum Hotel, Warsaw District Director Poland, The Rezidor Hotel Group

Posiada wieloletnie doświadczenie w branży hotelarskiej. Do sieci Rezidor dołączył w 1995 r., jako Sous-Chef w hotelu Radisson SAS w szwedzkim Malmo. Pracował w kilku obiektach m.in. w Szkocji, Polsce, na Łotwie i w Irlandii. 

Elie Younes, Senior Vice President, Head of Group Development, The Rezidor Hotel Group

Z siecią Rezidor związany od 2010 r. Początkowo odpowiadał za rozwój marki na rynku bliskowschodnim. Wcześniej pracował m.in. dla Hilton Hotel Worldwide i Starwood Hotels.

Valerie Schuermans, Director Business Development, The Rezidor Hotel Group

Odpowiedzialna za rozwój biznesu grupy Carlson Rezidor w Polsce i krajach Beneluksu. Wcześniej, bardzo aktywnie działała na rynku holenderskim, hiszpańskim i greckim. Przed dołączeniem do sieci była związana z sektorem bankowym.