Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Strona główna    /    Artykuły    /    Relacja z konferencji MPI Poland Summer Meeting 2010


Relacja z konferencji MPI Poland Summer Meeting 2010

Relacja z konferencji MPI Poland Summer Meeting 2010

16 września na Nowym Stadionie Legii w Warszawie odbyła się konferencja organizowana przez MPI Poland Club poświęcona bardzo ważnemu zagadnieniu jakim jest Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR).

W spotkaniu zatytułowanym „Take Care of Your Environment” udział wzięli przedstawiciele przemysłu spotkań z całego świata, którzy kilka dni wcześniej, pracą własnych mięśni, wsparli projekt IMEX Challenge Poland 2010.  Podzielili się oni ze słuchaczami nie tylko doświadczeniami jakie zdobyli w Polsce, ale przedstawili także prezentacje, które z różnych perspektyw pokazały jak istotna jest odpowiedzialność biznesu w branży spotkań.

Wystąpienie, które miało przybliżyć uczestnikom czym zajmowali się w Polsce zagraniczni goście zatytułowane zostało "IMEX Challenge Poland. Why should we help local communities?"  O dokonaniach gości opowiedzieli Krzysztof Celuch, Convention Bureau of Poland, PTO oraz Jon Bradshaw, IMEX – również uczestnicy programu, którzy razem z innymi pracowali nad urządzeniem placu zabaw dla dzieci w Rodzinnym Domu Dziecka w Wesołej.  

„IMEX Challenge to program mający na celu wsparcie lokalnej społeczności poprzez zaangażowanie osób związanych na co dzień z przemysłem spotkań na całym świecie oraz środków finansowych instytucji zajmujących się turystyką biznesową” – taką definicję przedstawiono podczas spotkania.

Jak promować odpowiedzialne podejście i zmierzyć sukces zastanawiał się Michael J. Gordon, Event Acuity, w wystąpieniu zatytułowanym "How can I promote my responsible attitude and measure my success?" Micheal podkreślił znaczenie takich czynników jak inicjatywa i właściwa komunikacja. Wspomniał również o efektach działań CSR do których zaliczył rozpoznawalność, reputację oraz zdobycie szacunku.

Miguel Assis, TLC Events w wystąpieniu zatytułowanym "CSR - Business or lifestyle?" tłumaczył czym jest CSR i rozważał czy działania z tego zakresu dla wszystkich mają taką samą wartość. Zastanawiał się także czy społeczna odpowiedzialność biznesu to przelotna moda czy też chęć pomocy płynie w naszej krwi. Wniosek jaki wysunął Miguel brzmi „Zmiany najlepiej rozpocząć od siebie”.

Kwestię międzynarodowej normy British Standard 8901 poruszył Wojciech Liszka, Radisson Blu Hotel Kraków, w wystąpieniu "Is Poland the market for BS8901?" Wojciech mówił o zarządzaniu eventami w sposób odpowiedzialny. Rozpatrywał również czy temat ten w Polsce cieszy się zainteresowaniem i czy ma tu szansę na przetrwanie.  

Wykład pt. "How can DMC push suppliers for CSR solutions?" poprowadził Cosimo Bruzesse, Briggs NY, natomiast Freddy Muller przeprowadził prezentację pt.  "Cruseirs ways to incentive become sustainable".

Słuchacze ze spotkania wyszli usatysfakcjonowani, pełni energii i chęci do zmian, o czym świadczą ich wypowiedzi dla serwisu www.konferencje.pl.  

- Zawsze warto śledzić trendy – uważa Piotr Lenczewski, Radisson Blu Warszawa. - Projekt IMEX Challenge 2010 udowodnił, że firmy mogą prowadzić działania CSR również poza swoim krajem. Myślę, że jeszcze dla wielu polskich firm CSR jest czymś egzotycznym. Uważają, że działania te nie mają przełożenia na zysk lub nie przynoszą wymiernej korzyści finansowej, lecz są stratą czasu. Jednakże spotkanie to udowodniło, że CSR, mimo że wiąże się z kosztami, choć nie zawsze z dużymi, nie przesłania głównego celu każdego przedsiębiorstwa jakim jest zysk finansowy, a wręcz potrafi iść z nim w parze. Potrzeba tylko szerszego spojrzenia oraz know-how, które będziemy mogli implementować na rodzimym rynku – podsumowuje konferencję Piotr.

Wszystkie prezentacje uważam za bardzo wartościowe – mówi Julia Górecka, Meeting Maker. - Jadąc na konferencję nie wiedziałam do końca co to jest CSR. W czasie spotkania dowiedziałam się i zobaczyłam czym jest odpowiedzialność społeczna biznesu i jestem tym zachwycona. Nie przypuszczałam że można to tak łatwo połączyć z biznesem i że jest to tak potrzebne.

źródło: www.konferencje.pl